De ronde bleek

Started by vliegvisgek, November 15, 2012, 16:24:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisgek

en hoe zijn de vangsten op dit moment bij de drb of tips qwa vissen neem uiteraard alles mee 2 hengels en 6 verschillende lijnen
en veel vliegen zal proberen wat te vangen haha
;) ;)

ben

Bofkont, veel succes!!!!!!!!! ::goodjob::

BV

Een blauwe van 1,2 x1,2m zal je wel vangen  ;)

vliegvisgek

ja bart en dat voor die centjes hahaha en ben geluks vogel waarom dagje vissen doe jij ook 2 x perweek toch haha
;)

ben

Ja Jeroen maar Ronde Bleek doe je niet elke dag!!! ::top:: ::spam01:: ::geweld:: ::wave::Of wel soms????

Philip

Er word gevangen met streamers zoals het streamertje die Rob Dings maakt. Vis de waterlagen af en een DI3 lijn werkt vaak goed hierbij. Als er vissen in de oppervlakte zitten gooi er dan eens een droge vlieg zoals een langpootmug of sedge in de buurt. Zeker een optie om een buzzer aan een dropper er voor te hangen, doe dit dan wel op een cm of 80 uit elkaar. Vistechnisch is dat beter maar ook met het oog op de dril dat de 2de vlieg niet in de vis terecht komt.

En probeer een Wiper te vangen-:) vis dan de linker oever af gezien vanuit de steigers waar de pontons liggen. Vooral rond die eerste steiger. Doe dit met een zinklijn op een diepte van 2 tot 3 meter.

Veel plezier en laat weten hoe het was.

vliegvisgek

Ben haha mafkees je snapt me wel

en philip dank je man zal zekers proberen en doe ook altijd mijn best om vis rte vangen anders op te sporen haha
en ja zal laten weten hoe het was natuurlijk dank je man,

;) ;) vr gr jeroen

Philip

Wel even reserveren bij Jan -:)

Nootjez

Ik zie overal schrijven over een streamertje van Rob Dings, maar hoe ziet dat streamertje er nu eigelijk uit?

grtz :)


Sailfish

Allereerst kan je het "tje" weglaten na streamer want het is alles behalve een kleine vlieg. Er wordt wel gevist met streamers van ruim 15 cm!

Een goed idee van deze streamer kan je krijgen door het onderstaande filmpje eens te bekijken:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=iP6t08Oa-cc

Het idee is dus om met een lange zonkerstrip te vissen waar d.m.v. bijvoorbeeld een stuk backing een tweede haak aan het uiteinde bevestigd is.
De voorste haak waar de backing aan bevestigd is wordt bij de haakbocht afgeknipt waardoor je nog maar met één haak vist.

Er zijn natuurlijk meerdere manieren en volgorden om deze streamer te binden. Als je bijvoorbeeld op Youtube zoekt onder 'Stinger Fly' kom je ook allerlei varianten tegen, dus laat je creativiteit maar lekker los op deze streamers!

Richard

aalbrecht

wanner ga je wij zijn er zondag weer
vliegvissen is een passie

Troutbuster

Hou je het wel droog deze keer Aalbrecht!!?? ;)

Succes man!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Philip

Klopt Richard, creativiteit is waar het om draait daarom hebben we gisteren avond deze bindfilm gemaakt http://www.0031flyfishing.com/flyfishing-videos/the-lsmf-streamer/

Speciaal voor jou hebben we deze de Long Skinny Mother F#cker genoemd. Het is een variant op de BAMF en het streamertje.

Veel plezier ermee

vliegvisgek

Quote from: Philip on November 15, 2012, 21:58:39
Wel even reserveren bij Jan -:)

heb ik al gedaan vlot en bellyboat word gebracht ;) ;) ;D ;D

vliegvisgek

Quote from: aalbrecht on November 16, 2012, 07:18:28
wanner ga je wij zijn er zondag weer

woensdag aalbrecht lekker rustig hoop ik haha komen 2 belgen van het forum
;D ;D

Jasper

Ik vis al een poosje met een variant hiervan die je ook kunt overwegen te maken; met een muddlerkop op het eerste haakdeel. Voor de rest nagenoeg gelijk. Mijn favoriet is zwart, zonder verdere flash of pootjes. Destijds heette hij gewoon de 'staartbijtvlieg', die ik eraan hing als grote bontmuddlers wel werden gepakt, maar vis niet bleef hangen.

Is een beproefd concept dus. Als Philip & Co op DRB en OVM en ik op Eemhof & OVM er prima mee vang, dan moet het wel goed werken...

Quote from: Philip on November 16, 2012, 08:04:01
Klopt Richard, creativiteit is waar het om draait daarom hebben we gisteren avond deze bindfilm gemaakt http://www.0031flyfishing.com/flyfishing-videos/the-lsmf-streamer/

Speciaal voor jou hebben we deze de Long Skinny Mother F#cker genoemd. Het is een variant op de BAMF en het streamertje.

Veel plezier ermee

Nootjez

Ha jullie bedoelen dus een snakefly, zo noemen wij het toch.

tja het beestje moet een naam hebben zeker. Alleszins bedankt voor de verduidelijking!

aalbrecht

Quote from: Troutbuster on November 16, 2012, 07:40:12
Hou je het wel droog deze keer Aalbrecht!!?? ;)

Succes man!!

Gr

Jan
deze keer we gaan op vlot vissen .pak zat een gat in van ongever een spijker dus viel mee hoor was tot mijn kruis nat en koud
vliegvissen is een passie

Philip

Voor mij heeft hij vandaag weer zijn werk gedaan en dan in een oranje uitvoering. Even een uurtje gevist tegen de avond, was weer op zoek naar mijn wiper vrienden maar een dikke regenboog hapte er in en trok mijn #8 lekker krom.

vliegvisgek

zal van de week mijn best doen philip je hoort van me ;)

BV

Hey Phillip,

Viste je er recentelijk met een buzzer/nimf en hoe viel het mee?
Ik ben meer voor dat soort visserij , maar heb het gevoel dat er veel meer op streamer gevangen wordt de laatste tijd.

gr

Bart

Philip

Bart buzzer en nimpf weren zeker goed, maar er word veel op streamer gevangen omdat er veel mee gevist word. Niet veel mensen hebben het geduld en de skils om effectief te buzzeren. Pieter Bas een van de gidsen heeft veel mensen aan het buzzeren geholpen. Het was daardoor erg populair in de zomer. Maar nu wil men weer wat te doen hebben in de kou dus rossen maar-:)

Als je gaat buzzeren probeer dan zeker de linker oever kant eens en met name de 2 hoeken.

Veel plezier als je gaat.

Groet Philip

Philip

Succes Jeroen en vergeet niet te genieten

aalbrecht

afgelopen zondag met buzzeren gevist en div mogen vangen .morgen gaan we onder beglijding van pieter bas het nog een keer doen .groet aalbrecht
vliegvissen is een passie