dagrugzak compatibel maken met een chest of hip pack

Started by fly only, October 22, 2012, 13:50:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fly only

Beste heren,

Onlangs ben ik op het idee gekomen om mijn eigen wandel-dag-rugzak passend te maken aan mijn chest en hip packs.
Binnenkort laat ik bij de plaatselijke (turkse) kleding atelier d-ringen voorop mijn schouderbanden maken dmv de ringen in te sluiten met nylon band. Hierop kan je met kleine karabijnen (van bijv. de bever) je chestpack aanklikken, zoals de systemen van bijv. simms en fishpond.

Eigenlijk is het koperen. Maar beter goed en goedkoper gejat dan slecht en duur gemaakt zeg ik dan maar. Voor dit idee zat ik te denken aan een nieuw chestpack én daypack, omdat dit gelijk met elkaar te gebruiken is. Bij nader inzien heb je niet per sé een nieuwe set nodig, maar voldoet je bestaande chestpack en daypack/rugzak) (mits er bovenaan de ringen zitten! en anders laat je ze hier ook op zetten!) Denk ook is van een extra d-ring voor je schepnet.
Ben je handig (of je vrouw) met een naaimachine dan kun je het ook zelf. D-ringen en band materiaal wil ik bij de buitensport winkel en zeilmakerij/ winkel boot benodigdheden ophalen.
Heeft één van jullie een aanvullend/beter idee?

mvg
ad.
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

goswit

Fly only.

Als je wel is in de buurt van Boxmeer komt ,kom dan is bij mij aan. Ik wil geen reklame maken op deze site , stuur eventueel een mailtje.

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Arno

als je toch karabijn haken wilt gebruiken hoef je toch geen ringen eraan te  maken dan heb je alleen lussen nodig de karabijn haak is dan je bevestiging.

ben wel benieuwd naar het resultaat dus graag een foto als je hem klaar hebt

Gr Arno

fly only

Die klik sluitingen kan ik niet vinden. Ik weet dat je hier ook draaibare varianten voor hebt. Als iemand een adres heeft om deze sluitingen los te kopen ? Omdat ik deze niet te koop kan vinden heb ik gekozen voor d ringen in combi met karabijnen. D ringen vindt ik steviger en beter ogen dan lussen. Maar idd, lussen werken ook.
Ik zoek ook nog kunststof hoogte stellers voor de draagbanden. Inwendig 3.5 mm.
Fotos volgen nog.

Groet,
Ad
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

Gert


fly only

Het vliegvissen, wil ik niet missen.