weekje Kyll

Started by A{b}r{a}xa{s}, June 27, 2012, 17:44:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Killer-Bug

Ik zit nu in Birresborn armoe troef .
:'( :'( :'(

May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Marcelk


Dat de blauwe lijn stijl naar boven loopt kan niet veel goeds betekenen.


maurice

de verzopen vissers gaan morgen weer naar huis.
de Kyll staat ruim 1mtr hoger dan normaal en is op verschillende plaatsen buiten de oevers getreden
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

vandaag dus.

super zomer voorbij.

jammer maarja dit hebben we niet onder controle.
ga voor goed weer deze week.
anders zoek ik wel een camping hier in Drenthe.
kan ik is karper vissen,tussen de buien door.


HappyFisherman

Net thuis van een prima weekendje Kyll, maar niet om te vissen... Van vrijdag tot vanochtend heeft het eigenlijk alleen maar geregend en kon je beter wildwatervaren dan vissen!
Gisteren zijn we stroomopwaarts gereden om te kijken of het daar nog enigzins te doen was, maar de plaatjes spreken voor zich. Eens zien of jullie de stekken nog herkennen:





Volgens mij wisten ze wel dat Bas kwam, want de telefoon hadden ze al van de juiste kleur voorzien...


In Arnhem was de weg naar het station afgezet en moesten we een stukkie omrijden. Zeg ik tegen Bas dat ie de weg beter even kan vragen aan die meneer die daar loopt. Aan de kant van de weg gestopt, raam naar beneden en terwijl Bas de weg vroeg zag ik een wit rode blindenstok en een hond met een tuig om maakte het plaatje compleet  ::muur::. Geeft precies weer hoe ons weekend is geweest HAHA!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Koen

tering wat een chocolade soep! daar valt niet echt in te vissen inderdaad :(

Sieger

Kanonnen wat een baggerbende..... Tsja dan houdt alle advies op en valt er dus inderdaad niet te vissen...

Jammer jongens....   :-\


Sieger

Jan Damman

Jammer mannen, volgende keer beter.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

HappyFisherman

Ik heb in 3 dagen meer Kyll gezien dan velen in een week  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Killer-Bug

Ach wat rode wijn en lekker eten heeft de pijn toch wat verzacht.
8)
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

A{b}r{a}xa{s}

Het waren 3 fantastische dagen....  ::)

volgens mij heb ik hetzelfde gezien als Bram.....




HappyFisherman

Maar wel in het eerste worpje weer vis! Had ik die diamanten knop niet voor niets opgepoetst  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

forel

Jammer voor jullie dat de  rivier zo bruin was  :( ,maar ik hoop  als ik heen ga dat het weer helder is .

A{b}r{a}xa{s}

Wanneer ga je die kant op ?

Komende week zijn de voorspellingen volgens mij ook nog niet 'lekker'.
De hotelbaas in Mahlberg wist vanmorgen te vertellen dat de verwachting was dat in Augustus het weer pas echt aan zou gaan trekken.

Gelukkig zijn wij vrijdagavond nog naar de waterkant gegaan en konden we nog 2 uurtjes 'vissen'...water was al helemaal bruin en stijgend.
Konden beide toch nog 2 vissen vangen, Bram 2 forellen (op nimf/streamer), ik helaas geen forel maar 2 kleintjes (wel op droge vlieg)...serpeling of weet ik veel wat het was.

Team

 Wij gaan met z,n drieen  5/6/7/ aug. naar de Kyll, hopen dat het  wat beter is tegen die tijd.
Wat vangt het beste in zulke omstandigheden.?? zware nymphen/streamers??

Ton  Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Sieger

Als het zo is.... vooral thuisblijven ... Zoals Rob zei: Zo valt er niets te vangen en het is nog gevaarlijk ook... Zeer snelle stroming en je ziet totaal niet waar de kant begint of ophoud....


Sieger

Troutbuster

FF wachten mannen, in augustus/september staat het waterpeil wellicht een stuk lager en is de Kyll een stuk beter te bevissen!!
Momenteel is het met het huidige buiïge karakter, geen doen zo!

Ik "moet" as. vrijdag naar Houfallize!!
Ben zeer benieuwd of het waterpeil zich daar een beetje gestabilliseerd heeft!!??

Gr

Jan
"Petri Heil"


A{b}r{a}xa{s}

Toen we daar 'langs' reden gisteren kwam het hemelwater ook zeer spontaan naar beneden Jan.
Hoop voor je dat het in die streek wat droog wordt en blijft van de week.

Als je de waterstanden bijhoudt van de Kyll zie je dat het nivo er na een grote piek een aantal dagen over doet om weer een beetje een normaal nivo te bereiken. Alle kans dus dat het in Augustus weer normaal (of zelfs te laag....) is. :)
Dit weekend was het helaas véél te hoog en bruin om te kunnen vissen of zelfs maar veilig in het water te stappen. :(

chepp

Quote from: Troutbuster on July 16, 2012, 00:11:59
FF wachten mannen, in augustus/september staat het waterpeil wellicht een stuk lager en is de Kyll een stuk beter te bevissen!!
Momenteel is het met het huidige buiïge karakter, geen doen zo!

Ik "moet" as. vrijdag naar Houfallize!!
Ben zeer benieuwd of het waterpeil zich daar een beetje gestabilliseerd heeft!!??

Gr

Jan
als je gaat om te vissen bespaar je de reis  vissen is zo goed als uitgesloten.de rivieren staan op winterniveau
duurt zeker een week voor het wat beter is vandaag valt er weer regen morgen droger donderdag en vrijdag op nieuw regen
vanaf zaterdag wordt het droger.
grtjs

Team

Vanmorgen was de stand in geroldstein  97  cm  is dus in een paar dagen 30 tot 40 cm gezakt!!!!

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Marcelk

#45

Zit zelf het weer een beetje in de gaten te houden voor een tripje naar
Germanie.
Was eerst bang voor lage waterstand maar dat hoeft denk ik niet meer.
Het ziet er uit dat het lichtelijk beter word.

WETTER-TREND DEUTSCHLAND

Sommer auf der richtigen Bahn

Am nächsten Wochenende gibt es immer noch nur Sommer light.
Aber in der letzten Juliwoche will er uns noch mal was von seiner guten Seite zeigen.
Doch die August-Prognosen sehen derzeit noch nicht so rosig aus.

Am Wochenende kratzen wir überall, auch im Süden, gerade einmal an der 20-Grad-Marke.
Auch weitere Schauer können insbesondere im Süden und Osten noch nicht ganz ausgeschlossen werden.

Zwar sind die richtig heißen Sommerwerte auch in der letzten Juliwoche nicht zu erwarten, aber immerhin liegen
die Temperaturen dann landesweit zwischen 20 und 25 Grad, im Süden sind sogar noch etwas darüber.
Da heißt es dann Daumen drücken für die nächste Woche!

Möglicherweise hat dieser Umschwung auch auf die August-Prognosen Auswirkungen.
Derzeit sind die Aussichten immer noch grausam unterdurchschnittlich.
Nur für den Südosten sieht es etwas besser aus. Aber vielleicht strahlen die schönen letzten Julitage
in den August hinein und lassen die derzeit zu kalten Prognosen einfach verschwinden.
Lies mehr über Wettertrend, Wettervorhersage, Wetter - wetter.de bei www.wetter.de

HappyFisherman

Kreeg zojuist een sms van Maurice die met Youri in Kyllburg zit. Na 9 uur vissen staat de stand op 1 vlagzalm van 10cm voor Youri. Er ligt veel dode vis en het water stinkt als een open riool!!!
Volgens mij is dit nog een stukkie erger dan hoog water  ::hellno::
Vliegvissen is bevlogen vissen...

BV

All Hell , het is me het jaar niet geloof ik.

peter

wat een dikke schit voor die 2 Tukkers voor het 2 de jaar de vakantie naar de Kl..en .

Wat een pech
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Troutbuster

Quote from: HappyFisherman on August 14, 2012, 22:18:58
Kreeg zojuist een sms van Maurice die met Youri in Kyllburg zit. Na 9 uur vissen staat de stand op 1 vlagzalm van 10cm voor Youri. Er ligt veel dode vis en het water stinkt als een open riool!!!
Volgens mij is dit nog een stukkie erger dan hoog water  ::hellno::

Das raar!!

kom al 10 jaar in Kyllburg en zelfs in het record droogte jaar van 2003 was het nog best te doen
De waterstanden zijn nu toch nog niet extreem laag??
Er moet iets anders aan de hand zijn!

Ik ben zeer nieuwsgierig!

Gr

Jan
"Petri Heil"