de ronde bleek

Started by jackoss, February 17, 2012, 20:56:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jackoss

Vandaag voor het eerst op de ronde bleek gevist. Er lag nog een hoop ijs maar het ging net. Jan de eigenaar was erg behulpzaam en stelde gratis een vlot ter beschikking. Met een dolly parton ving ik twee forellen waarvan een hele mooie.  Een medevisser waarmee ik samen op het vlot was,en die mij met raad en daad terzijde stond maakte een mooie visdag kompleet. 10 maart ga ik er naar een gidsdag. groeten Jackoss.

ben

Ving die medevisser ook nog wat?

jackoss

Die had er twee voor ik kwam en toen ik  er was ook een drie dus.

vliegvisgek

goed toch eerdaags die kant maar weer eens op voor een dagje heerlijk vissen :)

jackoss

Moet je zeker doen. Wat een plas zeg kraakhelder water en hele sterke forellen. Ik zie echt uit naar de gidsdag. Groeten Jack.

HappyFisherman

Volgende zomer dus maar toch weer een RBD (Ronde Bleek Dag) met het gehele forum?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nootjez


drefter

Bbbbbbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr   Kom er net vandaan koud gehad ben er om 8:00 op gegaan en om 12:00 af lag bijna geen ijs meer maar er stond redelijk veel wind maar toch weer een geslaagde sesie 4 stuks gevangen.

Gr Martin

vliegvisgek

netjes toch 4 stuks maar buzzeren float zink inter ben wel een beetje benieuwd hoe het ging op de forel putten zinklijn en dan 8tjes was enige dat je af en toe een beetje kreeg dus waardeloos ;D

en waren ze beetje van formaat drefter ;)

drefter

Alle 4 tussen de 30 en 50 cm uitzetters 1 op de blob en 3 op de zonker alles aan een teeny 200 tergend langzaam strippend en je top in de gaten houden bij elke beweging reageren voelen doe je ze gewoon niet.

Gr Martin

vliegvisgek

overal het zelfde nu dus vreemd maar goed komen weer mooie tijden aan  dank je drefter voor de info ;)

Nootjez

Als het weer wat meevalt, maandag nog eens proberen  8)

jackoss

Ik ben van plan om morgen naar de ronde bleek te gaan en zoek nog een vismaatje. Als er iemand mee wil mijn telf nummer is 0628648867. Ik vertrek vanuit Oss je kunt meerijden of we zien elkaar daar. De bedoeling is om samen een vlot te huren. IK ben een beginnend vliegvisser en wi graag iets leren.

vliegvisgek


jackoss

Dank je ik heb nog geen maatje maar wel een paar waardevolle tips gehad via de mail. Jammer genoeg kan ik Bart niet terugmailen dat lukt me niet. Computers is mijn ding niet. Ik ga het morgen in ieder geval proberen en als ik terug ben dan zet ik er wel op of ik iets heb gevangen. groeten Jack.

HappyFisherman

Goed zo! Als je geluk hebt is er een andere visser ook alleen die wel met je samen wil vissen. Anders kun je ook prima vanaf de stijgers vissen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nootjez

Net terug van de Ronde Bleek, en het viel enorm mee t.o.v. de vorige keer!

Ik en mijn vismaat hebben er elk 3 gevangen.
eerst een uur begonnen al slepend over de bodem met booby, maar niks gevoeld.
Dan naar de buzzer overgeschakelt en we hadden ze gevonden op 3 - 4 meter diepte.

Ben er ook in geslaagd mijn PR te verpletteren met een vis van 72cm op een buzzertje op haakmaat 14. Wat een kracht zeg, plots zag ik dat ik al aan de backing zat :p dacht eerst na de beet dat ie zich vastgezwommen had, maar hij begon na een minuutje te bonken richting diepe water. Mijn laatste van de dag was 55 cm.


72 cm pure kracht, zelfs mijn pet stond er al scheef van.


Iets kleiner van formaat, maar ook nog steeds enorme vechters in verhouding tot hun grootte!


Wij gaan zeker en vast terug :)

BV

Jullie hebben een mooie dag gehad!

HappyFisherman

En nog mooi weer ook, wat wil een mens nog meer?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Nootjez

Wat ik nog meer wil? straks in mijn bed kruipen, maar moet weer met de nacht gaan werken.

vorige keer stond ik om 4 uur snachts nog steeds op mijn vlot :p wiebelend van links naar rechts

edit; maar dat is het natuurlijk meer dan waard geweest!

jackoss

Vandaag terug geweest, kon helaas pas om half twaalf beginnen door onverwachte werkzaamheden. Drie weer op de dolly parton waarvan er een losschoot. Daarna nog ff met een nimf in combinatie met een bloedworm gevist. De bloedworm was raak dus drie geland vandaag. Om half vijf naar huis gegaan met een goed gevoel. Echt een superplas verheug me al op de volgende keer. groeten Jack.

BV

Jack,
dat is een heel mooie dag!

Foto's???  ;D ;D

jackoss

Ik heb wel foto's op mijn telf. Maar ik zou echt niet weten hoe ik die er op moet zetten. Ik ben zo dom als een hout met die computer. Houd me wel aanbevolen om eens samen naar de ronde bleek te gaan. Had trouwens je raad opgevolg over de visplek ging goed.
Groeten Jack.

vliegvisgek

mooie vissen mannen ,echt klein of groot het blijft mooi daar, binnekort die kant ook maar eens op heel snel  ;D

jackoss

Als je ff langs Oss komt dan ga ik met je mee, volgens mij kennen wij ekaar al van bergharen. Groeten Jack.