Snoekjoe

Started by Rossie69, December 20, 2010, 20:43:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rossie69

Snoeken ??? ver te zoeken 14-11-2010

We hadden deze dag ver gepland,dus overal rekening mee houden gaat niet lukken.
Vooral niet met vis en het weer.
Weer was niet al te best afgelopen week,en dat ook nog is voor de snoektoer.
Hoog water,geschouwde sloten en griften kanaaltjes en beekjes.
Ook dat nog is,voor de kleur van het water is het niet best.

Zaterdags was het,echt heerlijk snoekweer,en kijkend naar buienradar gingen de buien onder Drenthe door.
Dus dit was eigenlijk de dag,om te goan.
Maar ja andere verplichtingen,en net de griep gehad te hebben,had ik toch m,n twijfels.
Had dan ook gezegd van als het met bakken uit de lucht komt de 14e ,dan ga ik niet streamer vissen.
Dat maakt Hendri niet uit,die moet echt zijn lijn op het water strekken,anders wordt ie helemaal maf(is die al).

Dus 14 november 9 uur s,morgens Hendri in zijn waadpanty an de deur.
Geen koffie nee gelijk door,wil vis vangn.
Oké we gaan op pad,waar ? ja heel mooi stukje water van duikers bruggetjes en kruisingen.
Het Staphorster veld,ja en dat op zondag  .

We begonnen al gelijk begin Meppel een paar duikers en kruispunt af gevist.


Niks dus.
ja een oeverklemmer

Kreeg een test setje aanhangers van Hendri mwha,dat gleed mooi door het water.
Mooi langzaam binnen vissen,later een ep tje in gehangen,en werpt nog steeds super.

Yspy dit is zeker wat voor jou 

Zo hebben we ons de arm echt uit de kom geworpen,geen tukkie gehad.
Zoveel objecten daar,daar moet snoek liggen.

We hadden een heel stuk afgevist,iclu een splitsing,we liepen terug naar de auto,waren d,r nog 2 mensen aan het vissen,met van dat zee gerei.

Zei nog tegen Hendri,als die nu wat vangen trappen we hem het water in.
Even kijken ja goed,2e worp,dikke beuk hangen neeeeeeeee  mooie snoek,kort gevecht.
Kan ook niet anders,met die zeepook.
Ze hadden niks voor mekaar,geen net geen tang.
Hendri deed ff lekker voor hoe de kieuwgreep ging.
Had je beter niet kunnen doen.
Vertelde die gast nog,zei net nog tegen mn moat als die wat vangt schop ik je het water in,hij lachte,maar van binnen wilde ik het graag.

Zo hebben we nog aardig wat stukjes afgevist,mij doen geloven dat die gek er 1 heeft te pakken,zit die vast.
Mooi stekkie waar opeens jawel een dikke golf aan de kanten was te zien roofvis,niks wilde bijten.


En laatste stuk waar het zou eindigen,mn eerste worp tik,hoorde ik,ja hoor ik had is een boom gehaakt.
Hahaha Hendri kon zo gauw z,n camera niet vinden dus ik de boel lekker kapot getrokken,maar ja bewijs bleef achter.
Ben gespot dus,wat ik spaar, zit ik zelf nu ook bij hahaha.
Even een stukje door gevistvoor de voeten H3 een weg schieter,zou het nu dan gebeuren.


Werpen wat je wil,bekijk het maar zullen ze gedacht hebben.
Dus ome Henk op de 0 Hendri op de 12 blijven hangen.

Dus geen snoek voor ons deze dag.
Maar laatste kwatier was rond 1600 begon het wat steviger te regenen.
Dus een super dag voor de snoek,wij wilden o graag,maar de snoek dacht er anders over.

Zelfs niet in plas water wilde de snoek bijten.


haha en die henk maar denken dat ik hem niet op de foto heb! nou speciaal voor zn verzameling, hier komtie.



verder een mooie dag gehad. heerlijk buiten geweest en gezonde boeren lucht op gesnoven! ik kan dr weer een weekje tegenaan. jammer dat de platbekkies niet mee werketen, maarja ook als alles goed lijkt wat weer en andere omstandigheden betrefd, blijft het vissen en niet vangen. deze blank zal vast weer goedgemaakt worden door zon dikke modder vette dame van een snoek!(hoop ik  [-o< )

henk je heb er weer een mooi verslag van gemaakt man.