gevolgen brexit

Started by Beertje, January 26, 2021, 21:59:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Wie weet hoeveel duurder het wordt om materialen uit GB te importeren?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gert

Om te beginnen: de Belastingdienst.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/content/wat-betekent-brexit-voor-de-btw

En wat die Britten met hun prijzen doen is nog afwachten natuurlijk, en wat de Pond gaat doen????

Chaisedieu

Vorige week haken besteld in UK. Brievenbus post is flink duurder geworden.

JEVDE

en op t moment extreme vertraging bij royal mail en postnl. Ken veel mensen die al 6weken+ wachten op post/paketten. covid, brexit, etc

marc

Bestel bij fario Jan
Prijs kwaliteit
Laat ze lekker stoven in eigen nat in UK

paul de bruijn

€2.10 voor een red tag..........goedkoop is anders  :o

JurjenF

Heb zelf een aantal Barrio lijnen. De prijzen op de site zijn nog dezelfde als eerder. Alleen staat nu overal 'uitverkocht' achter omdat de lijnen nog maar mondjesmaat worden gemaakt wegens corona. Dus ook indirect nadelig....Ben benieuwd wat de nieuwe prijzen worden (waren altijd incl. porto).
Fishing is cheaper than therapy

Streamer

#7
Voor de alie kopers word het er ook niet beter op, straks op ieder bedrag btw aftikken.
IHYT

FSCHAMP

Hé streamer,

enig idee vanaf wanneer dit ingaat? Ik heb nl. nog een aantal orders lopen en heb nog wel wat op het oog.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Streamer

Geen idee, zal nog wel ff duren denk ik. Volgens mij moeten daar wat wetjes voor veranderd worden. 
IHYT

Gert

Quote from: FSCHAMP on January 31, 2021, 18:13:16
Hé streamer,

enig idee vanaf wanneer dit ingaat? Ik heb nl. nog een aantal orders lopen en heb nog wel wat op het oog.

Maar ga jij er dan van uit dat het meteen ook voor België geldt, Gino?

jo flyfishing

yup, ook voor België.
Als je wat googled op brexit,btw en invoerrechten zie je dat de chaos groot genoeg is om even af te wachten.

Normaal zou je in de webshop geen btw moeten betalen, maar wel aan de douane en volgens de regels van het land waar geimporteerd wordt. invoerrechten komen er in alle geval bij (ik dacht voorlopig bij orders > 22€, kan er nog wat verwarring rond de koers van de pond bij ook).

Sommige shops zeggen dat hun (verhoogde) prijs inclusief alle extra kosten is, of dat ze een overeenkomst hebben met de koerier die levert.
Maar blijkbaar is de douane niet op de hoogte van al die overeenkomsten, en rekenen die toch ook nog eens extra aan.

Als ik het goed begrepen heb, is dat effectief sinds de 31/1/2021.

Bedankingen en fanmail richting Nigel.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gert

Jo, ik denk dat er wat verwarring is ontstaan....
Na de Brexit geldt voor de UK hetzelfde als voor alle andere landen buiten de EU, en dus moet er >22 Euro BTW worden betaald, en >150 Euro invoerrechten. (en er komen dan ook nog administratiekosten bij, meestal tussen de 10 en 15 Euro).

Maar nu is er dus aangekondigd dat, in ieder geval voor Nederland, ook <22 Euro toch BTW betaald moet worden voor aankopen buiten de EU. En daar valt de UK dan uiteraard onder, maar ook de Chinese webshops, waar Gino blijkbaar nog wat bestellingen heeft lopen. En daar kunnen we Nigel toch niet de schuld van geven (of bedanken  >:()?
Maar ik vraag me dus af of die grens van 22 Euro ook voor België gaat verdwijnen?

Autumnfly

ik kocht verleden week in Duitsland CBN-slijpstenen en moest 21 % Btw betalen , terwijl het in Duitsland 19 % is  , de verkoper scheifjunkies.de had het al op de site vermeld staan , het zijn nieuwe EU regels vanaf 01-01-2021 , als ik het een maand eerder gekocht had dan had ik maar 16 % ( tijdelijke regeling ) in Duitsland hoeven te betalen  , maar helaas hij was uitverkocht soms heb je geluk soms pech maar die CBN stenen zijn het wel waard, de verkoper heeft de 2% van de verzendkosten af gehaald netjes toch.


Streamer

Dat is zeker netjes, vraag me af hoe het nu gaat met ebay verkoop.
Ik laat haken en af en toe een lijntje mee nemen door mijn zwager,  die heeft zo zijn scherp geprijsde adresjes en tuft met de vrachtwaggel om de week door het VK. Dat is toch een prettige gedachte.
IHYT

FSCHAMP

Quote from: Gert on January 31, 2021, 22:17:12
Maar ga jij er dan van uit dat het meteen ook voor België geldt, Gino?

@ Gert : Ik dacht dat het misschien een regel van de EU was, vandaar mijn vraag wanneer het zou ingaan.  Ik koop de laatste tijd regelmatig vliegbindmateriaal (vooral voor snoek vissen) aan lagere prijzen in China en de VS (meestal bestellingen beneden de 25 euro = 30 US dollars).  Ik heb recent ook een tweede hands DJI Mavic drone gekocht en ik heb hiervoor ook al wat lenzen gekocht in China.  Hiermee hoop mijn YouTube filmpjes naar een hoger niveau te tillen.

@ Streamer: dit is inderdaad handig. Ik heb  zo via mijn vorig werk een aantal keren naar de VS geweest om reactor safety audits te doen en ik heb toen zo mijn Simms G4Z waadpak (ginder 599 US dollars, hier (België) toen 950 euro) en Simms G4 BOA boots (ginder 169 US dollar, hier toen 269 euro) gekocht. Toen kreeg je ook nog voor 1 euro zo'n 1.3 dollars. Ik had deze toen besteld in een vliegviswinkel in de buurt van de site waar ik was voor ik naar ginder vertrok. Ik had toen voor de prijs van een Simms G4 waadpak en G4 boots hier, ginder hetzelfde waadpak, dezelfde boots, een waterdichte rugzak van Simms (hier toen 169 euro), twee reserve spoelen voor een Big Game Abel reel (hier niet meer te verkrijgen), twee vliegenlijnen (hier zo'n 120 euro) en nog wat bindmateriaal (+/- 50 euro).

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>