Borrelpraat of....

Started by Bone F, October 21, 2017, 12:29:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Ik hoorde laatst dat zeewater funest is voor het ademend vermogen van je waadpak. De zoutdeeltjes zouden de uitademingsporiën van je waadpak verstoppen dat dan een onomkeerbaar proces zou zijn. Ok wetenschappers kom maar met de feiten ;D

groet,
Frans.

Rene V.

Hallo Frans,

Ook ik vis wel eens in zout water en gebruik ook een waadpak.Merk eigenlijk niet zoveel van afnemend ademend vermogen.Regelmatig afspoelen doet denk ik wonderen maar na 2 keer denk ik dan weer,zal wel.....Wel merk ik dat het ene of anderen merk onder bepaalde omstandigheden beter ademt.

Doe trouwens 3 a 4 jaar met een pak.

Groet Rene V.

paul de bruijn

Mijn waadpak is 11 jaar oud en heeft vrijwel alleen maar zout water gezien.Toch is t niet zo dat ik na een dag vissen met lange wandeling naar stek eruit zweet.
En volgens mij is de truc van "ademend"dat de waterdamp moleculen een stuk kleiner zijn dan water zelf,dus dan zou je in theorie zeggen dat het onmogelijk is om verstopt te raken.
Maar dat is theorie  ;D

Team

En als het wel verstopt raakt, kan het ook niet meer lekken :o toch
NUNC  AUT  NUNQUAM

Gert

Quote from: Rene V. on October 21, 2017, 15:10:55
Hallo Frans,

Ook ik vis wel eens in zout water en gebruik ook een waadpak.Merk eigenlijk niet zoveel van afnemend ademend vermogen.Regelmatig afspoelen doet denk ik wonderen maar na 2 keer denk ik dan weer,zal wel.....Wel merk ik dat het ene of anderen merk onder bepaalde omstandigheden beter ademt.

Doe trouwens 3 a 4 jaar met een pak.

Groet Rene V.

En hoeveel visdagen zijn dat dan ongeveer Rene?
3 a 4 jaar lijkt niet lang - doe er zelf denk ik wel 10 jaar mee, maar ja, ik draag het zelf hooguit 15 dagen per jaar.

Rene V.

Hallo Gert,

Vis zo'n 130 dagen per jaar en altijd in waadpak.

Groet Rene V.

Bone F

Ik merk het ook niet zo maar grappig om daar eens over te hebben want stel dat het zo is wat dan. Je zou het waarschijnlijk microscopisch moeten bekijken om te zien of je de zoutkristallen kunt uitspoelen en anders so what. Overigens zijn er al gebruiikers van de volgens mij nieuwe pakken, o.a. Airflo die i.p.v. genaaide naden gelaste naden hebben dat lijkt een verbetering.

Gert

Quote from: Rene V. on October 22, 2017, 15:34:29
Hallo Gert,

Vis zo'n 130 dagen per jaar en altijd in waadpak.

Groet Rene V.

::goodjob::