Kurken handvat behandelen

Started by DirSan, February 23, 2016, 09:13:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arno

nou ik dan ook maar een duit in het zakje doen

het is winter en de visserij zal voor velen wel op het 0 punt zitten maar IK heb me nog nooit zo verveeld dat ik in mijn hoofd de gedachte kreeg om de handvatten van mijn hengels te gaan schoonmaken.Volgens mij moet je dan in therapie het is een gebruiks voorwerp en dan mag je toch wel zien dat hij gebruikt is.

Gr Arno

Raymond

Quote from: Arno on February 25, 2016, 01:16:49

het is winter en de visserij zal voor velen wel op het 0 punt zitten maar IK heb me nog nooit zo verveeld dat ik in mijn hoofd de gedachte kreeg om de handvatten van mijn hengels te gaan schoonmaken.Volgens mij moet je dan in therapie het is een gebruiks voorwerp en dan mag je toch wel zien dat hij gebruikt is.

Gr Arno

Gelukkig is vliegvissen voor velen al een soort van therapie, het wordt inderdaad tijd voor lente...  ;D ;D ;D
::wtf::

maurice

Quote from: Raymond on February 25, 2016, 03:42:01
Gelukkig is vliegvissen voor velen al een soort van therapie, het wordt inderdaad tijd voor lente...  ;D ;D ;D

Tijd dat ik naar een psychiater ga dus.
Ohhh Neee ik bind wel een paar vliegjes.
  ::wakeup:: ::wakeup:: ::nanana::
Gelukkig nog niet het gevoel dat ik begin  ::wave:: ::wave:: ::jumpers:: ::jumpers:: ::jumpers:: ::rij::
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bone F

Maurice.........................je verveeld je inderdaad en je wordt er nog melig van ook! ::slaugh::

Wader

Een donker gekleurde, gebruikte handgreep is de mooiste handgreep die je kunt hebben!
Full of memories ....
Maar da's mijn mening.

maurice

Quote from: Bone F on February 25, 2016, 21:49:21
Maurice.........................je verveeld je inderdaad en je wordt er nog melig van ook! ::slaugh::

::agree::  beter melig dan  >:( >:( >:( >:(
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

#31
Quote from: Wader on February 26, 2016, 01:19:16
Een donker gekleurde, gebruikte handgreep is de mooiste handgreep die je kunt hebben!
Full of memories ....
Maar da's mijn mening.

Mijn mening  ::goodjob::


En dan zou ik me bij de aanschaf van een 2de hands hengel meer vragen stellen bij een schone kurk dan een gebruikte kurk.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

wh82

Ik heb nog het onderste deel van een 15-20 jaar oude vliegenhengel liggen. Die is behoorlijk zwart geworden en zou inderdaad mooier zijn als hij wat schoner was. Nu is het topdeel gebroken en gebruik ik m toch niet meer dus heb er geen moeite voor gedaan.
Ik kan wat van de methodes hierboven op de handgreep loslaten met wat foto's er bij als er geinteresseerden zijn??
Ga er niet van alles voor in huis halen dus zal me beperken tot de huis tuin en keuken middelen.

Beertje

Op schone kurk heb je een betere grip.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

Quote from: Beertje on February 26, 2016, 12:19:03
Op schone kurk heb je een betere grip.

Dat heb ik in ieder geval nog nooit zo ervaren...  ::)
::wtf::

p.forel

Ik heb dus hekel aan op gevult kurk  zekers als het er uit pleurt


maurice

Quote from: Beertje on February 26, 2016, 12:19:03
Op schone kurk heb je een betere grip.

Niet mee eens, maar dat zijn allemaal persoonlijke voorkeuren
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Raymond

Quote from: p.forel on February 26, 2016, 13:45:12
Ik heb dus hekel aan op gevult kurk  zekers als het er uit pleurt

Mee eens! Heel goede kurk is uiteraard subliem maar toch, als de kurk wat minder van kwaliteit is en de nerven zijn niet opgevuld, vind ik een derdelijk handvat toch ook erg mooi. Een natuurproduct heeft nou eenmaal zijn eigen kenmerken en die geven het eindproduct een bepaalde uitstraling. En om die reden vind ik een oude houten tafel met gebruikssporen zo mooi en een door vele visuren gekleurd kurken handvat heel karaktervol.
::wtf::

p.forel

Wat nerfjes oke. Die hoef je ook niet te vullen
Sleuven en gaten daar kan ik niet tegen die moet je vullen anders vind ik de grip niet lekker

Slechte kurk is 1 van de reden dat ik het niet meer gebruik op eigen hengels

wh82

Helemaal geen kurk?

Je kunt toch verschillende kwaliteiten bestellen? Is een beetje net als met wijnkurken.. een goede fles heeft vaak een betere kwaliteit kurk (zodat je niet zo snel zo'n onding aan stukken trekt).

p.forel

Nee geen kurk op mijn hengels meer
Ik bouw hengels af  ook voor andere  die willen wel vaak kurk en koop dan het best van het beste
Maar kurk heeft mijn voorkeur niet meer