uitdagingen

Started by Beest, January 03, 2016, 10:12:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beest

Ik heb nu in de kerstvakantie een vice gekocht om mijn eigen snoek streamers te proberen te binden.
Ik heb tot nu toe altijd mijn streamers gekocht maar vind dat het nu tijd word om mijn eigen creaties te proberen.
Meteen mijn eerste uitdaging voor 2016 snoeken vangen aan mijn eigen gebonden streamers
en dan misschien mijn pr verbreken dat zou wel mooi zijn 1+ snoek op de vliegenlat

zijn er nog meer mensen die voor dit jaar een uitdaging hebben of een target vis wil vangen

gr Beest


maurice

gewoon lekker weer genieten van het dansen van een drogevlieg.
gewoon lekker weer genieten van de natuur om je heen.
gewoon lekker weer vissen.


elke vis is welkom groot en klein.
tuurlijk wil ik ook wel nieuwe PR`s vangen maar mijn doel is toch lekker langzaam waden op de Kyll.
mijn hoofddoel is genieten van alles wat ik doe.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

RiverHunter

Maurice, hier sluit ik me helemaal bij aan.
'' Eventually, all things merge into One, and A River was cut by the world's great flood and runs over rocks from the basement of time. Some of the rocks are timeless raindrops. Under the rocks are the words and some of the words are theirs.

I am hauted by waters.'' -Norman Maclean-

Wader

Ik kan me ook helemaal vinden, in Maurice z'n reactie!
Ben ook niet zo'n streber, maar meer een genieter.
Ik geniet van alles wat ik doe, en wat een visdag me brengt.
En zo'n dag brengt veel! Je moet het alleen wel willen zien ......

Beertje

Helemaal met je eens Mauric. Ook een dag vissen op een fantastiche lokatie zonder ook maar iets te vangen, kan een mooie visdag zijn. :)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gerrit59

Vissen is (natuur)beleving en dat hoeft niet altijd samen te gaan met vangen...

Gerrit

Floor

#6
Ik kan het niet anders dan ééns zijn met eerder genoemde reacties. Toch heb ik nog wel wat uitdagingen aan deze 'beleving' toe te voegen.
Zo heb ik bijvoorbeeld nog een aantal moeilijk toegankelijke (Noorse) meertjes en riviertjes die ik graag ééns wil bevissen.
Maar, het gaat niet alleen om het vissen zelf. Op het gebied van binden heb ik nog ideeën genoeg, ook heb ik nog onderdelen voor een #10 speyrod om te bouwen.
Ik ga me zeker niet vervelen!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Beest

Quote from: Gerrit59 on January 03, 2016, 15:04:29
Vissen is (natuur)beleving en dat hoeft niet altijd samen te gaan met vangen...

Gerrit

een andere locatie water (meer/rivier) of land waar je nog niet eerder bent geweest is ook een uitdaging toch
maar ik snap wel wat jullie bedoelen


merijn1982

Nou ben ik het ook wel eens met bovenstaande. Maar ik vis ook om ye vangen en doelen stellen is denk ik helemaal niet verkeerd!!

Nou heb ik afgelopen jaren aardig targets gesteld en ook gehaald dus blijft er niet heel veel over ( moet ook realistisch blijven ) maar een snoekbaars op de vlieg is er wel een. En dan bedoel ik een redelijke vis op de streamer. Kleintjes heb ik al weten te vangen op de vlieg. Verder wil ik dit jaar me meer richten op karper op groot water en wil ik verder met het verkennen van de zee ( zeebaars )
Tight lines!!

Ochi

Beest,

ik heb zeker uitdagingen voor dit jaar .
Bij mij is het niet zozeer de grote of de zwaarte van een vis maar een nieuw soort.
Ik heb mijzelf een jaar of 3 terug voorgenomen zoveel mogelijk soorten vis te vangen met de vlieg.

Voor dit jaar staan er op de lijst: Karper, Snoekbaars, Harder, Chinook en Sockeye.
Voor de laatste 2 heb ik maar 3 weken een kleine kans en dan nog niet eens elke dag omdat mijn vrouwtje ook wel eens wil dat ik een dag niet vis.
De andere 3 heb ik meer tijd voor dit jaar. ;D

Greetz Ochi