Gezocht: mooie #6/7 Mijn budget is ~€80,-

Started by Nigel, December 17, 2012, 20:36:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nigel

Ik ben dus opzoek naar een #6,#7 of een 6/7 voor het vissen op voornamelijk snoek, karper, baars en misschien op een gekke dag een zeebaars.

Ik kijk nu al een flinke tijd de kat uit de boom maar het begint langzamerhand flink te jeuken.

Daarnaast eigenlijk nog een vraagje: Als ik een 6/7 hengel heb. Neem ik daarbij dan een 5/6 of een 7/8 reeltje? Graag jullie commentaar hierop.

Alvast bedankt !

Mvg Nigel vdP

drefter

Ik heb nog een #6 liggen 8,6 foot  scierra xda
60 euro wil ik er voor hebben doe er je voordeel mee

Gr Martin

peter

Nigel en die is zwaar zat voor wat jij er mee vangen wil
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Nigel

Sorry heren,
Het klinkt sterk maar 20 min nadat ik dit topic opende kreeg ik van mijn leermeester te horen dat zijn broer een 7/8 voor €65,- verkoopt. Die ga ik dus eerst eens aandachtig bekijken. Als de moderators e.d. het niet erg vinden wil ik dit topic even open laten tot ik de hengel gekocht heb. Mocht dit niet de bedoeling zijn dan hoor ik dat graag.

Bedankt voor jullie reacties! Als de 7/8 niets voor mij blijkt te zijn ben ik je niet vergeten martin.

maurice

Nigel, zou zeggen pak die hengel en een reel tja zoveel mogelijk heden.
moet wel bij de hengel passen, dat is dus passen en meten en je eigen gevoel laten spreken.
zowel een 5/6 als een 7/8 kan passen bij jou en de hengel.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

peter

7/8 vind ik behoorlijk zwaar ,maar dat is persoonlijk
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

mrproper


peter

Hee William moet jij niet ff achter Johannes aan of .....HiHi

Ik vind 7/8 voor snoek karper enz redelijk zwaar jij niet dan
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

gerrit

Quote from: Rob van H. on December 18, 2012, 23:00:52
Niet alleen William denkt er zo over hoor Peter ;D !!!

7/8 voor snoek kan wel, vind het niet overdreven zwaar, al zijn er hier mensen op het forum die met een #6 op snoek vissen, kan ook al moet je dan soms iets harder werken om de vis binnen te krijgen,!!
of met een 5# ::) 8)

Nigel

Nou het mooie is, dat ik deze set aangeboden krijg voor 65 euro. Een koopje dus, afhankelijk van het materiaal natuurlijk want daar weet ik nog niets van. Maar mocht ik er nu tevreden mee zijn. Dan kost het ook niet zo ontzettend veel tijd om de volgende lat aan te schaffen in de toekomst. Daar kan ik dan een 4, 5 of een 6 van maken en dan kan ik de visserij wat sneller uitbreiden. Want ik heb zo'n flauw voorgevoel dat dat toch wel het geval zal zijn. En dan heb ik nog niet eens een vis gevangen aan de lat. Stel je voor...... :o

Nigel

Allen bedankt voor de reacties. Die hengel bleek een 9#  ::) Ron Thompson MPX Pike te zijn. Er zit een Okuma Airflow reel bij en een Rio pike taper. Ook zaten er wat streamertjes leader materiaal en dergelijke bij.
Niet echt de ideale set voor een beginner he.. Toch is de prijs geloof ik prima en ik heb echt een kakbudget momenteel. Overigens aan 't sollicitere bij n hengelsportzaak maar das n ander verhaal:P

Gerrit72


Heb je hem al gekocht Nigel?

Je zou ook even af kunnen wachten hoe de forummers over deze set denken.
Ik ken de hengel niet, maar 9# is verre van ideaal om mee te starten ???.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Nigel

#12
Ja ik weet het Gerrit. Het is voor mij ook echt een beetje een dilemma want het allerliefst zou ik met een #6 beginnen.

Ik weet dat ik dan niet gericht op zwijnen van karpers of monsters van snoeken moet gaan vissen. Maar ik begin ook door te krijgen dat zelfs een platte haken op een #6 een waar avontuur kan worden. Ik dacht dat snoeken en karperen toch wel echt mijn tak van sport (lees hobby) was. Maar nu droom ik er ook al van een flinke roofblei, baars, forel, zeebaars en wat niet aan de lat te vangen.

Het tegenstrijdige is nu alleen dat ik voor de hele set dus maar €55,- hoef te betalen. Mijn lage budget en deze prijs vertellen mij dat ik deze deal eigenlijk niet kan laten liggen. Vooral als ik me bedenk dat ik later toch nog een 8 of een 9 aan zou schaffen.

Het plan wat ik nu dus een beetje heb, is om deze set toch aan te schaffen en er voorlopig lekker mee te gaan snoeken. Natuurlijk wil ik dan ondertussen zoveel mogelijk om mijn techniek letten en af en toe met een ervaren werper op pad gaan, maar echt lessen nemen of iets dergelijks ben ik echt niet van plan.
Het aanschaffen van de setjes loopt dan dus niet echt in volgorde..............tja............ :-\ wat doe je daarmee hè :P


vliegvisgek

55 euro is koopje mits beetje uit ziet ongeacht merk een beetje lijn kost al meer dus ik zou de set kopen ook
al is het geen beginners set tja kan niet in je knip kijken maar 55  is lachertje  ;D ;D

Gerrit72



::agree:: Voor dat geld kun je het setje idd eigenlijk niet laten liggen.

Misschien valt het allemaal wel mee en kun je er prima mee starten.
Het is waarschijnlijk een prima set voor de grotere snoeken en karpers.

Zelf begon ik met een 5# en een 7/8#.
Die 7/8# wierp als een bezemsteel (gezien de reacties  v/d forummers een 'moeilijke' cq slechte hengel).
Mocht het werpen niet lukken, kijk dan uit naar een lichter setje om mee van start te gaan.
Mogelijk leert dat makkelijker en kun je daarna alsnog met je 'zware' set uit de voeten.
(zo verging het mij wel ;))

Succes!  ;D

(mijn uitrusting bestaat uit meerdere 40 tot 50 euro setjes, komt meestal wel goed).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Nigel

Wel gaaf gerrit.. dat je nog steeds met budget setjes vist. Zo kun je ook arme studentestakkers als ik op weg helpen en ik ondervind daar wel wat voordeel aan! Bedankt.

De #9 blijft in mijn bezit. Ik heb er al 2 snoeken mee gevangen. Bij het werpen heb ik het vermoeden dat ik soms het een en ander verkeerd doe omdat ik soms kramp in mijn hand krijg (te hard in het kurk knijpen) en soms probeer te overcompenseren. (Wil eigenlijk naast mijn eigen sensei nog minimaal twee andere serieuze vliegvissers kritisch naar mijn techniek laten kijken.)

Nu wil ik eigenlijk weer zo snel mogelijk een 5/6 in bezit zien te krijgen voor het baarzen en dergelijke.

Voor wateren als het OVM en de Ronde Bleek is een 7 meer op zijn plaats denk ik he?  ::denken::

Nigel

Inmiddels heb ik 5 snoeken op mogen schrijven gevangen op de 9. Plezier heb ik er dus al best veel van gehad.
Nu heb ik van mijn sensei een global flyfisherman #5 gekocht (lees voor deze prijs maar gekregen). Hiermee dacht ik dus wat ruisers en baarzen te gaan vangen in de gesloten tijd. Ik ben net wat 2,5 cm vliegen aan het binden voor baars. Een reeltje lijntje en backing moeten er nog bij maar die zullen snel volgen.

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Nigel


Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..