Gezocht: complete beginnersset

Started by Hans. K.man, January 02, 2012, 17:59:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hans. K.man

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een voordelig beginnerssetje dus liefst een complete hengel met reel, lijn en leader, een aantal vliegjes misschien
Ik heb geen verstand van merken en types en weet ik veel wat voor andere specificaties, ben gewoon op zoek naar een mooi tweedehandssetje om mee te leren vliegvissen. Als je er bijv. ook nog een bindsetje of wat dan ook voor vliegvisspullen bij hebt hoor ik het ook graag.

Heb je iets voor niet te veel geld dan hoor ik graag van je.
Liefst in de buurt van Coevorden maar in overleg kan verzenden ook.

Met vriendelijke groeten,
Hans Kunstman

maurice

Hoi Hans.

ik zou zeggen kom eens op de binddag daar zal zekers wat voor je te vinden zijn.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hans. K.man


Oké,

Weet je zo of er binnenkort nog binddagen zijn? (in mijn buurt)

Ik heb me overigens ook aangemeld voor de vliegviscursus in mei voor jongeren, ik geloof dat je daar ook leer hoe simpele vliegjes te binden. Is binden ook echt iets dat je van iemand moet leren?

HappyFisherman

Sssst, dat was alleen voor Rob  ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

weerwolf

Hans,

Ik woon bij je in de buurt en ik heb nog een #4 liggen.  Het is een compleet setje. Hengel, foudraal, koker, reel en lijn.

Je mag hem komen proberen maar op de binddag heb je waarschijnlijk meer keuze om te proberen.

Anders kan je hem op de binddag ook nog proberen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hans. K.man

Weerwolf,

Ik denk dat proberen nou niet heel veel uitmaakt want ik heb (durf het bijna niet te zeggen...) nog nooit een vlieghengel in handen gehad. Maar ik heb absoluut interesse, ik weet niet wat je voor het setje hebben wilt, maar als het een mooi beginnerssetje is waar ik mee kan leren werpen enz. ontvang ik graag een Pb.

Alvast bedankt.

Hans. K.man


Trouwens nog even een vraagje aan iedereen,

Wat ben ik nu ongeveer kwijt voor een tweedehands bindsetje met veren en haakjes enzo.? ik zag namelijk prijzen voor vices staan waar ik toch even van schrik. Je kunt toch neem ik aan in het begin voor je goed kunt binden ook gewoon kant en klare vliegen kopen?

Groeten,
Hans

harlin

Hans, gewoon naar die binddag gaan, denk dat er meerdere hengels aanwezig zullen zijn die je kan/mag uitproberen.
Er is ook een 2e handstafel, wie weet wat er tussen ligt voor je.

Het is vaak een gevoelskwestie met wat voor hengel je het lekkerste werpt.
Ben er zelf ook met een forumdag mee in aanraking/achter gekomen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hans. K.man


Dus ik kan bij zo'n binddag gewoon binnenlopen en even kijken naar spullen? Jullie zullen de vragen die ik stel vast wel heel vaak krijgen. Maar dan zie ik inderdaad maar eens dat ik naar die binddag ga. Hoe probeer je een hengel eigenlijk, waar moet je op letten? (behalve de prijs) en hoe weet je wat voor reel en lijn en leader je op je hengel moet zetten?

In ieder geval bedankt voor je advies Harlin.

Sieger

Quote from: Hans. K.man on January 02, 2012, 19:05:11
Dus ik kan bij zo'n binddag gewoon binnenlopen en even kijken naar spullen? Jullie zullen de vragen die ik stel vast wel heel vaak krijgen. Maar dan zie ik inderdaad maar eens dat ik naar die binddag ga. Hoe probeer je een hengel eigenlijk, waar moet je op letten? (behalve de prijs) en hoe weet je wat voor reel en lijn en leader je op je hengel moet zetten?

In ieder geval bedankt voor je advies Harlin.

Hoi Hans... Via dit topic kun je je aanmelden.... Vliegvissers.nl-Binddag... 21 januari 2012 in Apeldoorn

En op deze kun je zien wat er zoals gebeurd... Programma Vliegvissers.nl-Binddag... 21 januari 2012 in Apeldoorn...

Wie weet tot de 21e...  :)


Sieger

harlin

Quote from: Hans. K.man on January 02, 2012, 18:54:41
Trouwens nog even een vraagje aan iedereen,

Wat ben ik nu ongeveer kwijt voor een tweedehands bindsetje met veren en haakjes enzo.? ik zag namelijk prijzen voor vices staan waar ik toch even van schrik. Je kunt toch neem ik aan in het begin voor je goed kunt binden ook gewoon kant en klare vliegen kopen?

Groeten,
Hans
Dat kan variëren van een gekregen tot wat je er voor over hebt. ;)
Zelf heb ik er 1 in bruikleen gegeven aan iemand op de club tot ie wat heeft wat hem zelf aanstaat.
Tot die tijd mag ik een peuk van hem tot ik niet meer rook.  ;D

Als het winter is moet je gewoon wat eenden voeren en tegen de kerst gewoon een paar vangen en naar de poelier brengen zonder jasje.
Je kan het zo duur maken als je wilt.

Wil je dit allemaal niet, dan is vliegen kopen ook een optie.

Als ik kijk naar wat ik bind en wat ik in huis heb dan is vliegen kopen goedkoper.
Maar vis vangen op je eigen vlieg is ook erg leuk.
Heb je haar van je eigen huisdier dan wordt het nog leuker.

Quote from: Hans. K.man on January 02, 2012, 19:05:11
Dus ik kan bij zo'n binddag gewoon binnenlopen en even kijken naar spullen?
Daar ga ik niet over, heb me ook (nog) niet opgegeven. 
QuoteKost €12,50.Hierin zitten: De zaalhuur (deze keer moet er een gedeelte van de dagprijs betaald worden),
1x Broodje Bal met saus, 1 kom Soep, 2 koppen koffie/thee en 2 keer een glas fris of bier.....
En als ik er ben dan kom ik meer voor het geheel dan om te binden.
Had vorig jaar wel spullen mee, het is de koffer niet uit geweest.


Quote from: Hans. K.man on January 02, 2012, 19:05:11
Hoe probeer je een hengel eigenlijk, waar moet je op letten?
(behalve de prijs) en hoe weet je wat voor reel en lijn en leader je op je hengel moet zetten?
Er loopt genoeg volk die je wat wijzer willen maken, weet ik eigenlijk wel zeker.
Gewoon vragen daar en even de tijd er voor vrij maken.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hans. K.man


Ja, om eerlijk te zijn heb ik het idee dat veel van jullie het binden als een soort tweede hobby hebben, naast het vissen zelf. Ik begrijp dat het wel leuk is om op je eigen vliegen te vangen maar ik denk dat ik eerst toch vooral mijn tijd wil besteden aan vissen en nog niet zozeer aan het binden. Dat is natuurlijk wat ik ervan vind anderen kunnen daar natuurlijk anders over denken.

zoiezo bedankt voor je info, ik kan er veel mee. Als vreemdeling in de wondere wereld van het vliegvissen vind ik het allemaal erg ingewikkeld.

Vriendelijke groeten,
Hans

weerwolf

Binden is idd een hobby binnen een hobby, maar het is ook  winter en dan hebben de meeste mensen meer tijd om de binddoos aan te vullen.

Maar er zijn er ook genoeg die niet binden hoor.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Jan Bruins

Hans,

TIP     bij jou in (redelijk) de buurt (Nieuw Amsterdam) zit een hele leuke Vliegvisvereniging met hele goede instrukteurs !!

http://www.vvnanl.nl/

Ik zou zowiezo een tijdje werplessen nemen, dan leer je jezelf niets verkeerd aan en heb je later veel profijt van.

Op zaterdag 21 januari en zaterdag 25 februari hebben we een winterwerp training, kom eens vrijblijvend langs en je zult een hoop wijzer worden.

Vooraf even een belletje naar Ferdy Geerdink (zie website) 

Van april tot oktober wordt er elke vrijdag werples gegeven in Veenoord.

Suk6

I don't drink water, fish f*ck in it...

Hans. K.man


Hoe denken jullie over cursussen?   Ik zat net op op de site van "hooked on the fly" te kijken en ik vraag mij af of dit niet iets is, naast werplessen uiteraard. Ook zag ik dat er in de webshop een voordelige beginnersset van 169 euro te koop is, wat is jullie mening hierover?

Groeten,
Hans

HappyFisherman

Tip van Jan lijkt me een hele goeie. Bijkomend voordeel van een club is dat je direct in contact komt met wat meer ervaren vissers die je mooi op sleeptouw kunnen nemen in de buurt (dichterbij dan Nieuw Amsterdam krijg je ze niet denk ik ;)).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

Werpen leren van een curssus of iemand die het al aardig in de vingers heeft is toch wel aan te bevelen.
vliegbinden nog niet echt druk over maken,dat komt nog wel.

Gewoon is mee lopen met die gasten.
leer je veel op een dag.
of zoals de mannen hier al zeggen,naar apeldoorn,gaan de 21e daar lopen ook cracks die wel een stukkie kunnen werpen :)
meende dat John(coevorden) ook nog heen wilde.
anders weerwolf(roelof) even een mail pb ringutje doen.
deze gasten zijn vast bereid om je mee te nemen.
goed volk.


Hans. K.man


Ik wil zoiezo nog even een keer met een vliegvisser meelopen, gewoon bij het vissen.
Het schiet er alleen steeds bij in!

Als er dus iemand een keer tijd voor heeft een nieuweling de hobby in te helpen, hoor ik het graag!

Groeten,
Hans

John

Hans,

Woonde jij niet in Steenwijksmoer?? 
Zo ja, Ik ga ook naar de binddag en woon tevens net buiten Steenwijksmoer. Kun je zo meerijden.



Hans. K.man


Ja, als mijn ouders dat goed vinden graag!

weerwolf

dus toch de hans die op de snoektoer kwam proeven?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hans. K.man


harlin

Quote from: weerwolf on January 03, 2012, 18:19:21
dus toch de hans die op de snoektoer kwam proeven?
even op de naam klikken en bij zijn  show posts kijken.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hans. K.man


Zijn er dan zoveel Hansen op het forum?

Herman

Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..