Hardy Jet Sintrix

Started by Mike, September 03, 2023, 22:41:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mike

Beste forumleden,

Ik ben vandaag tijdens een nk wedstrijd mijn Hardy Jet Sintrix verloren ergens langs het parcours van de Merwede.

Om precies te zijn gaat het om een Hardy Jet Sintrix 9ft #5 met daarop een zwarte lamson Liquid reel met een Airflo 40+ fast intermediate.

Mocht iemand daar iets over horen dan hoor ik dat heel graag.

Je kunt mij mailen op mike.oldhoff@gmail.com
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

henkverhaar

Je bent nu dus in de markt voor een splitcane hengel ter vervanging ;-)

Mike

Quote from: henkverhaar on September 04, 2023, 08:55:08Je bent nu dus in de markt voor een splitcane hengel ter vervanging ;-)

Nou, ik wordt zojuist gebeld dat de hengel terecht is dus dat is heel erg mooi 🥳

Vwb de splitcane, ik ben op zich wel heel benieuwd naar hoe een oude splitcane hengel met bijbehorende zijde vliegenlijn werpt en vist maar ik vrees dat t de vangsten niet ten goede zal komen.
Ik kan me voorstellen dat de beleving daarentegen wel zal bijzonder zijn.

Worden die lijnen eigenlijk nog gemaakt ?
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

henkverhaar

Quote from: Mike on September 04, 2023, 10:20:01Nou, ik wordt zojuist gebeld dat de hengel terecht is dus dat is heel erg mooi 🥳

Top

QuoteVwb de splitcane, ik ben op zich wel heel benieuwd naar hoe een oude splitcane hengel met bijbehorende zijde vliegenlijn werpt en vist maar ik vrees dat t de vangsten niet ten goede zal komen.

Ik zou niet voor een oude hengel gaan, maar gewoon voor een nieuwe, gebouwd met de gewenste visserij in gedachten. Het denken over tapers heeft niet stilgestaan (even afgezien het feit dat veel (beginnende) splitcanebouwers gewoon bestaande (opgemeten) tapers nabouwen), en de ontwikkeling in materialen zoals lijmen en geleideogen ook niet. Ik heb ook 'gewoon' bonefish gevangen op een daarvoor ontworpen (3-delige - hij moest wel mee kunnen in de cockpit van een Airbus 330) hengel.

QuoteIk kan me voorstellen dat de beleving daarentegen wel zal bijzonder zijn.

Worden die lijnen eigenlijk nog gemaakt ?

Niet alleen de beleving. Voor bepaalde soorten visserij is bamboe superieur over koolstof. Helaas moet ik hier ()(**&%^%%^) vertellen dat die ouwe Schreiner met zijn eeuwige verhalen over bussen en massa niet geheel ongelijk had ;-) En ja, ook zijden lijnen worden nog steeds gemaakt. Veelal semi-handmatig, op oude weefmachines. Phoenix bijvoorbeeld, Kingfisher, of Peche a Soie. Er is ook een doorgeschoten hobbyist in de VS die een paar jaar geleden tegen een oude machine uit de afgedankte boedel van Cortland aanliep en nu zelf lijnen maakt. Nieuwe zijden lijnen kosten wel de hoofdprijs. Zelf heb ik voor een halve DT50 van Peche a Soie gekozen - voor de visserij waar ik die voor gebruik, hier op de Geul, heb ik toch geen 30 meter lijn nodig ;-) Dan is het wel weer betaalbaar.