Welkom Flyselmeer

Started by Vliegvissers.nl Team, December 18, 2011, 08:14:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Flyselmeer welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


A{b}r{a}xa{s}

Welkom op Vliegvissers.nl,
veel plezier hier toegewenst !

Zeenimf

Welkom Flyselmeer op het Forum.

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Flyselmeer

Hoi,

Na veel leuke dingen gehoord te hebben over het forum, trek ik toch maar weer de (stoute) waadschoenen aan.
Vliegvissen en binden doe ik vanaf winter 2001 - 2002.
Het vliegvissen heb ik te danken aan de Ardennen. Oktober 2001 Parc la Clusure is waar het begon. Op rivier de lomme bij Bure (Tellin).
Mijn eerste vliegenhengel heb ik gekocht tussen de kattenbrokken en hamsterkooien.
En ja ook ik ben toen begonnen met een vlaggenmast. Niet kort daarna werd ik lid van "Vliegvisgroep Stedebroec".
Het IJsselmeer en het Markermeer zijn de wateren waar ik de meeste tijd doorbreng met de vliegenlat. De polder staat op de tweede plaats
en vervolgens rivier de IJssel bij Kampen, de kust bij Huisduinen en af en toe een forellenput. Ik vliegvis het liefst daar waar veel water is
of waar veel stroming staat.
In het buitenland heb ik gevliegvist in de Ardennen, de Eifel en in Luxemburg. Ook ben ik 2x op Funen geweest met een paar
kleine zeeforelletjes en 10.000 worpen en 200 Gepen.
ongeveer 6 jaar doe ik mee met het NK vliegvissen en met wisselend succes. Met name heb ik meer succes op het Hollandse
natuurlijk water. Op forellenvijvers heb ik één keer goed gescoord op de Blauwe Hoef tijdens een Bellyboot wedstrijd.
Dankzij vers uitgezette regenbogen die steeds hetzelfde rondje zwommen.
Mijn grootste wensen zijn zeeforel vangen in Nederland èn op Funen, houting uit het IJsselmeer,
een mega snoekbaars uit het IJsselmeer, fint bij Huisduinen en blankvoorn uit het IJsselmeer.
Merknamen en hengelseries zeggen me niet zoveel maar buiten in het water is meer mijn ding. Voor wat betreft het vliegenbinden ben ik
buiten de Pt om geen serie binder in maten en gewichten. Ik heb een vliegendoos vol met vliegtypes voor vele omstandigheden.
Zelfs een goed vangende vlieg wil ik ook wel eens vervangen om te zien of het wat uitmaakt. Vaak sta je versteld wat de kleine verschillen
zijn of een vis wel of niet doet bijten. Vis daarom nooit te lang door met een vlieg die niet vangt. :-X

Groet,
Flyselmeer




sebas-vh

Wat leuk dat je je zo uitgebreid voorsteld. Meteen met een tip komen vind ik ook wel grappig.
iig veel plezier hier op het forum! ;)
Gr Sebas

Marksman

Welkom Flyselmeer, ben jij niet degene die een tijd terug wat mensen zocht om op karper te vissen in het Markermeer?
Als je dat in het voorjaar weer van plan bent hoor ik dat graag van je.

Groet Erik.

mrproper

Peter veel plezier maar weer hier.

harlin

 ::zucht:: daar heb je hem ook weer.

Eindelijk de stoute schoenen weer aangetrokken?

Quote from: Flyselmeer on December 18, 2011, 12:20:01
Het IJsselmeer en het Markermeer zijn de wateren waar ik de meeste tijd doorbreng met de vliegenlat.






Fl-ysselmeer
in het
Markermeer.
Quote from: Marksman on December 18, 2011, 15:35:04
ben jij niet degene die een tijd terug wat mensen zocht om op karper te vissen in het Markermeer?
Als je dat in het voorjaar weer van plan bent hoor ik dat graag van je.

Groet Erik.
O,o, o dat wordt vechten met Ron-O  ;)

Zou het bijna vergeten, maar ::welkom:: Flysselmeer
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Flyselmeer

Quote from: Marksman on December 18, 2011, 15:35:04
Welkom Flyselmeer, ben jij niet degene die een tijd terug wat mensen zocht om op karper te vissen in het Markermeer?
Als je dat in het voorjaar weer van plan bent hoor ik dat graag van je.

Groet Erik.
Klopt Erik dat was ik. Eind april en afhankelijk van de temperatuur beginnen ze daar te draaien.
Ook tussen de liefde door willen ze nog best bijten. Denk aan stevige scherpe haken. Voor in het heldere water gebruik ik
zwarte dikke fazantenstaart nimfen. Is het wat troebel dan dezelfde nimf maar dan met een Crème kleurig achterlijfje.
Meestal zwemt de karper precies tussen de waterspiegel en de bodem. Dus daar moet de vlieg "hangen" en ook tijdens
het strippen op die hoogte houden. Ik heb vaak genoeg zware vlokreefthaken geprobeerd tot ploegend door de
bodem aan toe zonder ook maar één aanbeet. Is het water volledig troebel dan heb je alleen maar lijnzwemmers.
Dus minimaal 3 dagen aflandige wind. Als het zover is trek ik wel weer aan de bel.

Groet, Peter

   

Marksman

Nou peter dan zal ik alvast maar wat gaan binden en als het zover is dan hoor ik graag van je.
@ Harry, Ron-O ? weet je wel hoe groot ik ben.

harlin

Ron is ook een flinke hoor. ::fluiten::
kan een mooi feesie worden dan.  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman

Maar ik ken helemaal geen Ron.

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman

Lampje brand, leuk stukje was dat. Enne hij is ook groot

harlin

Kijk maar uit dat ie jou lampje niet dooft dan. ::denken::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman

Ok van mij mag hij ook mee dan.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Dennis


harlin

Quote from: Marksman on December 18, 2011, 23:54:35
Nou peter dan zal ik alvast maar wat gaan binden en als het zover is dan hoor ik graag van je.
3 dagen westenwind ;)
en
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Marksman

Binden gaat lastig met deze wind.