Welkom Hilco

Started by Vliegvissers.nl Team, April 10, 2011, 23:37:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

christianvt

Mooi Hilco! ;)

Nog mooie plaatjes gemaakt van de vissen?

maurice

hoe ging het met Gewo?
heb hem al lang niet meer gezien.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hilco

op zich wel redelijk , maar later in de vakantie wat minder.

Je kan in ieder geval wel met hem lachen  ;D

Helaas kan de vliegvisdag niet door gaan anders hadden jullie elkaar weer kunnen zien.


Hilco

Na 2 weekeinden belabberd vangen en veel wind moet ik veel moeite doen om geen doos maden te kopen  :-[


weerwolf

ja dat is best balen vooral al je graag licht vist.
Ik heb hier gelukkig een plas in de buurt waar je leuk kunt waden en zo goed als altijd uit de wind kunt staan.

ik ben zel al een paar keer richting hasselt gegaan en bijna niet kunnen vissen omdat daar in de polder een bak wind stond. dan wordt het echt zoeken naar plekken in de luwte.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

ik heb vandaag een doodaas hengel gekocht.  :-\.........

weerwolf

zal niet meevallen om doodaas te vangen! :o
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

Dat kon je gewoon kopen .

Vliegenstok blijft voorkeur houden maar leuk voor het laaste uurtje als de streamer niet wil ..........

weerwolf

Gevaarlijk hoor........er zitten hier nogal wat fly-only personen. ;)

Zelf doe ik ook af en toe nog ultra licht spinnen maar dat wordt wel steeds minder.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

eerlijkheid duurt het langst vind ik .

met open vizier het leven door.

Ik vind vliegvissen ernstig leuk maar het moet niet "eng" worden.


HappyFisherman

En da's prima toch? Ik kan wel zeggen dat ik de afgelopen jaren alleen maar met de vlieg gevist heb, maar dat wil nog niet zeggen dat ik andere manieren van vissen minder vind dat dat! Ieder z'n meug en dat moet je ook respecteren... Het gaat uiteindelijk niet om de manier waarop je schik hebt, als de schik er maar niet minder om is...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

Het voelt beter nu ik uit de vliegenkast gekomen ben  :P

HappyFisherman

Wat een opluchting zal dat dan wel niet zijn... Echter geloof ik nog niet dat je voldoening net zo groot zal zijn dan wanneer je er 1 vangt op een streamer ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hilco

Daarom dat ik dat ook zal blijven doen !

en maakt het misschien wat goed als ik zeg dat er onder de doodaas hengel een centrepin komt te hangen?

Hilco

Je bent met een vliegenhengel wel veel sneller aan het vissen en ook weer sneller ingepakt  >:(

weerwolf

dat klopt! het is ook niet alleen maar kommer en kwel met de vliegenhengel ;D ;D

Maar zo'n centrepin lijkt me ook nog wel grappig. Doe je dat vaak?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

Heel vaak .  je kan met de hengel in de hand je aas laten driften , het is gewoon vergelijkbaar met een vliegenreel die heeeeeeel soepel loopt.  je kan dus zonder handelingen lijn geven.  als je dan je duim op de spoel houd stijgt je aas en zakt weer als je vrijgeeft.

Het werpen is bijna net zo lastig als met vlieg reel.  gelijk met de worp de reel afdraaien maar weer niet te veel anders heb je een pruik onder je reel.

erg leuke manier van vissen.


weerwolf

Wat voor soort hengel gebruik je hiervoor? een speciale hengel? kan me voorstellen dat dit zelfs wel met een vlieghengel kan.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hilco

Mijn reel is iets te lomp en wil niet in de voetjes van een vliegen hengel helaas.

Maar als je een wat kleinere centrepin neemt kan dat prima!!

lekkerder is het om hem in een gewone hengel te doen , dan kan je met je hand waar je de hengel mee vasthoud met je duim de spoel (bedienen)

verder maakt het weinig uit welke hengel je neemt.  je hoeft immers geen meters te werpen ; je gooit in 2a3 meter uit de kant en laat je aas / vlieg / streamer  gewoon met de stroom mee driften.........

Ik heb het trouwens wel eens andersom gedaan , een normale molentje op een vliegenhengel  :P




weerwolf

dat ken ik ook ik had ooit een ul spinhengeltje gekocht en daar mee gevliegvist. Gooide ook nog eens goed. Een neefje van me was er ook bij en die kon er nix mee. Maar het gooide aardig, ik gooide zelfs verder dan hij met de vlieghengel.


Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.