Welkom rosingkamp

Started by Vliegvissers.nl Team, January 31, 2016, 15:13:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo rosingkamp welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


rosingkamp

Dank je voor je welkomstbericht. Ik heet Henk de Marie en ik ben afgelopen jaar met pensioen gegaan. Met een zwager en twee van zijn vismaten ben ik vorig jaar gaan vissen en wel voornamelijk op forel en zalmforel. Gewoon met een werphengel en powerbait (meestal). De anderen gebruikten in bepaalde gevallen een vlieghengel en dat vond ik best wel lastig aan te leren. Af en toe probeerde ik dat ook en nadat een goedkoop hengeltje te leen kreeg en in de tuin ben gaan oefenen, ben ik me verder gaan verdiepen in de materie. En dan kom je natuurlijk bij dit forum terecht. Al verschillende tips ten harte genomen van jullie.
Recent een eigen hengel gekocht: een Hardy Shadow #6 en een reel van Hardy.
Ik woon al jaren in Duitsland, maar niet zo ver van Haaksbergen waar mijn zwager woont. Tot nu toe vissen we wekelijks op ijvert "in de buurt".  Nou, tot zo ver een introductie en als iemand wat meer wil weten van me, dan hoor ik dat wel (nee, niet mijn pincode)
Groeten, Henk

MarcelN

Welkom Henk,

vraagje:....wat is een 'zalmforel'? Ik heb er heel wat gevangen, maar deze ken ik nog niet :o

Gert

Quote from: MarcelN on February 11, 2016, 23:04:52
vraagje:....wat is een 'zalmforel'? Ik heb er heel wat gevangen, maar deze ken ik nog niet :o

Is anders genoeg over te vinden op het forum hoor Marcel  ::nanana::

Henk: welkom!

MarcelN

Bedankt Gert, gevonden....via WIKI :o bestaat dus niet=fantasienaam net als plofkip ;D

Raymond

Welkom Henk, veel plezier hier...
::wtf::

Gerrit59

Welkom Henk!
Veel plezier op dit forum.

Gerrit

Gert

Quote from: MarcelN on February 12, 2016, 05:04:55
Bedankt Gert, gevonden....via WIKI :o bestaat dus niet=fantasienaam net als plofkip ;D

Ja, en bruine forel :D
Maar dat wordt wel gewoon door iedereen klakkeloos overgenomen, en zal inmiddels wel "officieel" zijn.

Raymond

Quote from: Gert on February 12, 2016, 08:55:56
Ja, en bruine forel :D
Maar dat wordt wel gewoon door iedereen klakkeloos overgenomen, en zal inmiddels wel "officieel" zijn.

Mwa, dat is tenminste nog een afgeleide van het Engelse brown trout... ;)
::wtf::

Beertje

#9
Welkom Henk.Veel plezier hier. Een zalmforel die vindt je alleen bij de visboer. ;)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

peterf

Welkom en veel leesplezier.

Th vd Poll

Hoi Henk, welkom op dit forum.

Vliegvissers.nl


rosingkamp

Allemaal bedankt. Tja, wat ik weet over zalmen en forellen is wellicht niet veel. Volgens mij komen er in de buurt nog geen zalmen "aangezwommen" maar wel een gekweekte forel die in Duitsland dus Lacksforelle genoemd wordt, in het Engels salmon trout, en in het Frans truite salmonée. Tjah en dan wordt het zalmforel. Lekker rood vlees en de mannetjes hebben zo'n rare vooruitstekende onderkaak. Heerlijk gerookt of gebakken. Maar dit off topic.
En verder hoop ik over alle andere zaken van vliegvissen nog een hoop kennis op te doen op dit forum,
Groeten,
Henk

Beest


FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>