gezocht 5/6 set

Started by jagoziva, February 17, 2012, 23:34:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Plantje

Overigens... een 9' (voet) hengel is leuk... Maar 8'6" (als ik het goed schrijf: 8 voet 6 inch) is ook prima hoor... Zo nauw luistert het niet!

Maar ik heb even gekeken...het hengeltje waar ik het over had was 6'6". Dat is dus gewoon 60 cm korter dan een 8'6". En dat verschil merk je wel!

jagoziva

Quote from: HappyFisherman on February 18, 2012, 22:41:39
Hoe kom je dan aan het idee dat je 2 spoelen nodig hebt (bent in Twente)?
dan kan ik zo wisselen op de forellenput want voor de grote vijver moest ik een zinkende lijn hebben ik wil nu iets kopen waar ik een tijd mee verder kan want ik kan niet elke keer zoveel uitgeven.

maar ik kreeg deze aanbieding:

Hallo Michel,
Ik heb niet echt goedkope spullen, maar alleen goede kwaliteit.
Als je op forellenputten (grote forel) en op het ijsselmeer wilt vissen dan zou ik kiezen voor een 9ft aftma 6 hengel, waarmee je ook met wat sterkere wind goed kunt vissen. Als je kiest voor de Scierra Sweep 9ft # 6 dan kun je evt. ook op zout water vissen (Oostvoorne) Ook zou ik i.v.m. het vervoer (vakantie) altijd kiezen voor een 4-delige hengel.
Aanbieding:
Scierra Sweep 9ft # 6 vliegenhengel                                                       90€
Flextec Streamtec reel + reserve spoel  # 5/6                                         95€
Airflo 40 + WF 6 F vliegenlijn                                                                 37.50€
Airflo 40+ WF 6 DI 3 zinktip vliegenlijn (voor het vissen met een booby)     37.50€
2 keer 100 meter backing 18 lbs                                                            12€
                                                                                                 ---------------------------
                                                                                                          272€
je kunt het setje krijgen voor 250€ incl. gratis verzenden.

het is net boven het budget maar wel nieuw is dit wat? help!
je kan me alles vragen over koeltechniek,airco of electrotechniek maar hier ben ik een nul in

jagoziva

klopt harry aftma 6 en 9 feet

Plantje

Ik moet zeggen, dat het er wel uitziet alsof er over nagedacht is. Als je er dan ook nog eens bijna € 30,- (ik ga uit van € 6,75 verzendkosten) korting op krijgt is dat wel netjes.

Wees wel voorzichtig met op de ene plaats advies vragen en het vervolgens op een andere plaats net wat goedkoper kopen. Ik beschuldig je daar niet van hoor! Maar ik zie het wel eens gebeuren en dan moeten mensen zich volgens mij realiseren, dat advies ook wat waard is!

vliegvisgek

#29
wat ik me af vraag is wat een beginnende vliegvisser met een zinklijn moet ??? dan moet je al aardig kunnen gooien  :)als je die netjes weg wil zetten,, of je moet snel een andere hengel willen ;D mijn advies is probeer eerst maar met een float het gooien goed onder de knie te krijgen  ;)

en persoonlijk de shimano set van canedian is top spul hoor  maar goed dat is mijn mening  (begon ook ooit met een shimano vlieghengel
en shimano reel met cortland 333 lijn)

dus succes met je zoek tocht ;D

Plantje

Ik snap wel, dat hij een zinklijn wil. Is ook niks als je op een dieper water staat te wachten tot je een ons weegt, omdat je eerst moet leren met een float gooien. Bovendien geeft Michel aan al een #3 te hebben, dus wat ervaring zit er wel in.

Hoezo moet snel een andere hengel willen als je een zinklijn niet goed weg kunt zetten?

harlin

Quote from: jagoziva on February 18, 2012, 22:56:44
het is net boven het budget maar wel nieuw is dit wat? help!
Rustig maar, probeer eerst maar eens wat hengels uit voor het gevoel.
Zelf heb ik er 2 van deze de 1 is wat korter als de andere.
Heb ook een #6 orvis met 25 jaar garantie, sinds ik die saporro heb gebruik ik de orvis alleen nog maar voor het wat zwaardere werk.
Laat je niet gek maken voor dit moment, er komt nog genoeg (langs) op de markt.
Heb zelf  lijnen gekocht van Maxwell & Strike (sponsor) voor €12,95 p/st.
Hoe lang ze meegaan weet ik (nog) niet, maar ze doen het het goed.
Ik weet niet of het klopt, maar heb begrepen via pb dat de zelfde lijn bij A&M nog goedkoper zou zijn (€9).
Al doe je er maar 1 seizoen mee, je bent voorlopig even gered.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jagoziva

Quote from: Plantje on February 18, 2012, 23:06:28
Ik moet zeggen, dat het er wel uitziet alsof er over nagedacht is. Als je er dan ook nog eens bijna € 30,- (ik ga uit van € 6,75 verzendkosten) korting op krijgt is dat wel netjes.

Wees wel voorzichtig met op de ene plaats advies vragen en het vervolgens op een andere plaats net wat goedkoper kopen. Ik beschuldig je daar niet van hoor! Maar ik zie het wel eens gebeuren en dan moeten mensen zich volgens mij realiseren, dat advies ook wat waard is!

nee joh zo ben ik helemaal niet dit komt van marktplaats en had ik aangevraagd hoe ik het wou nooit gedacht dat er zo een prijs uit zou komen dus vraag ik het nu aan de experts en ik begin nu pas te leren hoe het hier gaat op het forum zoveel informatie en zo sociaal daar moet ik nog even aan wennen want ik had slechte ervaringen met forums iedereen maakte mekaar af op zo`n draadje vandaar dat ik het nooit meer deed ik ben van mening dat iemand niet alles kan weten en als je een domme vraag stelt dat je dan niet uitgejouwd word maar gewoon uitgelegd hoe het is,doe ik ook in mijn werk ik weet vrij veel over koeltechniek ,airco`s en electrotechniek en niet iedereen begrijpt het meteen dus leg je het rustig uit zonder iemand te vernederen.

Plantje

Ooooow..... Maar dan zit het hier wel snor!

Ik vind de suggesties die Harlin doet ook wel goed! Vooral ook om rustig aan te doen! Hoewel ik wel begrijp, dat je natuurlijk graag visklaar wil zijn als de gelegenheid er weer is.
Zorg, dat je je vliegen en streamers gekocht/gebonden hebt. En dan kan het zomaar ineens zijn dat je straks je hele uitrusting op orde hebt als er echt een lekker buitenkansje voorbij komt!

jagoziva

Quote from: Plantje on February 18, 2012, 23:32:14
Ooooow..... Maar dan zit het hier wel snor!

Ik vind de suggesties die Harlin doet ook wel goed! Vooral ook om rustig aan te doen! Hoewel ik wel begrijp, dat je natuurlijk graag visklaar wil zijn als de gelegenheid er weer is.
Zorg, dat je je vliegen en streamers gekocht/gebonden hebt. En dan kan het zomaar ineens zijn dat je straks je hele uitrusting op orde hebt als er echt een lekker buitenkansje voorbij komt!

ik denk ook dat ik met harlin ff alles ga uitproberen maar als dit een goeie aanbieding is moet ik het natuurlijk niet laten lopen maar dat is nog ff afwachten wat men er van zegt en als het negatief is wachten we het gewoon af want met mijn 2/3 vis ik ook lekker en ga het gewoon proberen met de hengel van harlin op het grote werk wat er aan komt van de vereniging

harlin

Quote from: Plantje on February 18, 2012, 23:32:14
Hoewel ik wel begrijp, dat je natuurlijk graag visklaar wil zijn als de gelegenheid er weer is.
Dat begrijp ik ook wel, heb het zelf ook gehad, in een weekend verschillende hengels in mijn handen gehad.
Sexyloops/Speycast had er voor gezorgd dat er een heel arsenaal aan hengels stond. (ander forum)
Langzaam maar zeker kwam ik op mid 6 uit, op hemelvaartsdag (donderdag er na) had ik mijn eerste hengel.
Lin kwam uit op mid 5 en had ook haar hengeltje op de zelfde dag. ;D

Maar zoals eerder gezegt:
Quote from: harlin on February 18, 2012, 22:51:23
Mocht het nodig zijn dan pak je maar een hengel van mij zo lang tot je wat naar zin hebt.   ;)

Via pb kreeg ik verder deze vraag:
QuoteHallo Harry,
ff een vraagje, zag net je reactie in dat topic over die #5/6 set. Vind jij die lijnen een beetje werpen? En gaat er niet snel de krul in zitten?
Hoor het graag van je want ben nog op zoek naar een leuk 6 lijntje.
groeten,

Kan hier op zeggen: tot nog toe overtreft het de verwachtingen.
Hoe ze het doen om en nabij het vriespunt weet ik niet, heb ze <6 niet echt gebruikt met koude.
Maar verder weinig last van krullen, heb een snowbee die er meer last van heeft.
Met vorst (ijs in de ogen) heb ik een air cel Scientific Anglers er op, met snoeken, heb ik weinig last van krullen.
Heb een reserve lijn van M&S op de plank liggen voor dat werk, kan ik nog niet over oordelen.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

Quote from: jagoziva on February 18, 2012, 23:58:04
ga het gewoon proberen met de hengel van harlin op het grote werk wat er aan komt van de vereniging
Dat werk op de vereniging doe ik allemaal met een #4 10feet, op het grote water. ;D
In de polder zit ik op 3/4.
Ga wel lichter vissen met dat setje wat ik laatst heb aangeschaft.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jagoziva

harry ik krijg steeds meer bewondering voor je volgens mij heb jij een hele kamer alleen voor het visen ik moet maar es op visite komen denk ik neem ik vrouw mee voor de fotografie wat heb je dan laatst aangeschaft? net zo licht als ik?

christianvt

Thnks Harry! Lijn+backing is besteld!

Sorry voor mijn offtopic gebrabbel! ;D

harlin

Quote from: jagoziva on February 19, 2012, 00:13:23
harry ik krijg steeds meer bewondering voor je volgens mij heb jij een hele kamer alleen voor het visen ik moet maar es op visite komen denk ik neem ik vrouw mee voor de fotografie wat heb je dan laatst aangeschaft? net zo licht als ik?
Komen mag je best, maar heb geen kamer alleen voor het vissen.  :(
Dan moet je meer bij Lin zijn, al doet die er weinig meer mee. :(
De pc, bindhoekje, fotografieboeken, projectoren, vieskist, enz
en een zootje rommel om me heen  ::blozen:: maakt het erg krap om met meerdere mensen hier te zitten.  ;)
Hengels staan bij de achterdeur, zo voor de grijp.  ;D
Heb dit aangeschaft: Harvest + HFR reel
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

#40
Quote from: jagoziva on February 18, 2012, 22:56:44
Flextec Streamtec reel + reserve spoel  # 5/6                                         95€

Hallo Michel, heb ff gekeken naar die reel. Het gaat volgens mij niet om een Streamtec (want zo heten de hengels van Flextec) maar om een Aerotec (zo staat het ook op Marktplaats, maar in zijn mailtje heeft ie het blijkbaar fout neergezet).
In Engeland worden deze verkocht voor 70 pond, dus 95 Euro lijkt me een reele prijs. En hier is een test - komt goed uit de bus zo te zien:
http://www.flyforums.co.uk/news/flyfishing/reviews/tackle/6273.html

Dus ook als je een andere hengel vindt, en andere lijnen, kun je nog altijd die reel incl. extra spoel kopen toch?

Groet,
Gert

Ron-O

hallo jagoziva, ik heb is zitten mee lezen, en je krijg goede adviezen, wat je ook kan doen is even een van de sponsers bellen of mailen, of ze een leuke aan bieding hebben voor je, biijv bij: http://www.amfishingtackle.nl kan je heel goed slagen en ik denk binnen je budget, en ik heb daar staan werpen met hun spullen, kan je het echt aanraden, de artiekelen waar je over schrijft, staan op marktplaats komen uit Roermond, en zijn ook perfect, de streamflex is echt een topper ook al wordt de hengel anders genoemd, maar is een hoge kwaliteids hengel voor weinig, de Scierra sweep, is ook goed maar is een stuk zachter, en gooid wat minder snel. ook heeft deze Sies reels te koop, toch ben je goedkoper bij de boven genoemde webwinkel.
Gr, en nog welkom op dit forum.

Ron-O

Plantje

Vergeet bij alle adviezen niet, dat hij liever niet het hele land door wil, maar wel eerst de boel wil testen!

Plantje

Ik haal alleen maar aan wat hij als topic starter genoemd heeft.
Quote from: jagoziva on February 18, 2012, 21:33:01
hoi team

dat is allemaal ver weg voor mij en via internet bestellen doe ik niet voordat ik verstand heb van wat goed is maar evengoed bedankt voor je antwoord.
ik ga nu uit van wat de kenners op dit forum mij vertellen ik hoop alleen dat ik alles weet voor het seizoen begint want vliegbinden is leuk maar vliegvissen is toch wel het ultieme.ik heb er zoooooooooooon zin in

Quote from: speycast on February 19, 2012, 12:00:47
vraagt advies over hengel van verkoper uit roermond   zal zo'n vaart niet lopen plantje

en als hij niet wil zoeken (rijden ) kan hij beter naar handy gaan en zich hengel aan laten smeren voor 300 of meer
Dat kan ook. Maar hij kan ook gewoon hier advies inwinnen en met zijn vergaarde kennis even afwachten tot er iets interessants in de buurt voorbijkomt.

Was ook maar een tip hoor...

vliegvisgek

een hengel moet je zelf gewoon voelen de een vind dat top de ander zus ik persoonlijk vind de sweep helemaal niks terwijl een ander hem top vind dus gewoon 200 meenemen en naar hengel sport zaak gaan komt het vast goed

vliegvisgek

waar vind je die dan 2 voor 1 prijs wat je al zei dat is wel heel goedkoop

vliegvisgek

oke dank je zal effe zoeken :D

jagoziva

ik denk dat ik het weet ik ga die set niet kopen ,ik ga eerst een afspraak maken met harry en ga al die links nog een keer af.
ik zal ook de sites ff bezoeken van de sponsors. misschien moet ik nog ff doorsparen en rustig afwachten.
ik wil best wel een stukkie rijden maar dan sta ik ergens en dan weet ik het nog niet zeker of ik wat aangesmeerd krijg,ik denk dat het veiliger is om hier wat de marktplaats te kopen want dat vertrouw ik wel.

A{b}r{a}xa{s}

Michel, een hele set wordt lastig, maar een (tweedehands) #5 hengel en een lijn, daar kan ik je denk wel aan helpen.

jagoziva

bas, is een #5 niet te laag ik wil wel op het grotere werk?
sjee man ik heb nog nooit zoveel achter de computer gezeten maar ik heb wel alle links bekeken en bij de sponsors .
muddler heeft trouwens precies zo`n aanbieding als wat ik wil maar dan voor maar € 195,- dus ik ben blij dat ik naar jullie geluisterd heb.
ik weet niet of dit wel goed is maar ik kan blijkbaar het beste eerst voor een goeie hengel gaan want die is het belangrijkst en die reelen en lijnen zijn niet zo duur. woon jij een beetje in de buurt