Te koop: Hardy Marksman WF2F vliegenlijn

Started by Gert, October 02, 2011, 00:38:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Nieuw gekocht, en ik heb er 2x mee gevist op m'n #2 hengel, maar ik krijg de lijn niet ver genoeg weg. Ligt aan mij, aan de hengel of misschien aan de lijn - ik denk dat ie het beter doet op een #1 hengel....
En daarom zou ik liever een #3 WF hebben.

Vraagprijs 25 Euro incl. verzendkosten, of ruilen tegen een #3WF in vergelijkbare prijsklasse en staat of anders maken we het wel passend....

Groet,
Gert

Edit: Lijn lijkt het inderdaad beter te doen op een #1. Op diverse #2 hengels geprobeerd maar is te licht, en voor een #00 te zwaar.

weerwolf

Grappig ik heb dezelfde lijn en deze wil ook niet op mijn hengel. Welk merk en type hengel gaat het om Gert?
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Gert

Quote from: weerwolf on October 02, 2011, 02:16:03
Grappig ik heb dezelfde lijn en deze wil ook niet op mijn hengel. Welk merk en type hengel gaat het om Gert?

Een Orvis T3, 7'8" midflex.
Ik voel gewoon niet dat de hengel laadt tijdens de achterwaardse worp, en als ik nog meer lijn probeer hoog te houden zit de leader op een hoop.
Gisteren met een #3 DT gevist, en toen haalde ik wel de plekjes waar de vis zat (op 12-15 meter ongeveer).

En jij, welke hengel?

weerwolf

#3
een TFO professional serie. Ik heb deze lijn ook op een hengel van wilco geprobeerd (sage, type weet ik niet) en daar idem. We hebben hem ook op de 00 (sage) van wilco geprobeerd en daar is hij te zwaar op. Dus mijn conclusie is dat het een 1 is.

Maar ook op de TFO gooi ik tegenwoordig met een 3 lijn. Zowel een DT als een WF gooit prima op deze hengel. Ik heb nog een TFO professional maar dan in 6 voet ipv 8 voet en deze gooit wel weer prima met een 2 lijn (scierra avalance) ik heb een paar 2 lijnen bijgekocht maar ze gooien allemaal niet lekker op de TFO 8 voeter. Later las ik op internet dat meer mensen een 3 lijn op de 2 legden en dit beter bevalt op deze hengel.

Ik ben nog op zoek naar een 1 of 2 die wel "echt" is. De 6 voeter is een fijn hengeltje maar soms te kort.

ik heb 3 #2 en 3 #3 lijnen dus als je een keer wilt proberen! be my guest.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Useless

Weerwolf@ Ik gebruik ook regelmatig een TFO Prof #2. Ik gebruik hiervoor een Sage quittaper en die bevalt prima. Lijn heeft een wat kortere belly dan normaal. Wellicht het proberen waard!

weerwolf

Ik neem aan dat die sage lijn een 2 is, of is dat een 3.

Zelf vindt ik een dt lijn wat lekkerder werpen in de lichtere aftma's.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.


Herman

Misschien een dealtje met Wilco maken?? Of gaat ie toch voor de Evotec
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Ik had Wilco voorgesteld om de lijn ff te proberen of het wat voor hem is - terugsturen kan altijd.
En dat laatste gaat hij dus ook doen: zijn bevinding is hetzelfde als die van Weerwolf en van mij, namelijk dat de lijn te licht is voor een #2. Hij heeft hem ook op een #00 geprobeerd, en daar is weer te zwaar voor. Lijkt er dus op dat de lijn het het beste zou doen op een #1 hengel.

En toen las ik de reactie van Weerwolf er nog eens op na......

Quote from: weerwolf on October 02, 2011, 11:12:21
....... Ik heb deze lijn ook op een hengel van wilco geprobeerd (sage, type weet ik niet) en daar idem. We hebben hem ook op de 00 (sage) van wilco geprobeerd en daar is hij te zwaar op. Dus mijn conclusie is dat het een 1 is.


Lachuh - ze hadden die lijn dus al een keer geprobeerd ;D

Nou ja, ik heb dus een #1WF te koop ::)

Groet,
Gert

weerwolf

dat klopt, dat zei ik laatst al tegen wilco maar hij moest erg graven om zich dat te herrineren ;D

Je hebt al met die lijn gegooit...............oh ja???.........ja in luxemburg met ons vistripje............denk, denk denk.........oh ja.


en dat terwijl hij de kop groot zat heeft om dit soort dingen te onthouden ;)
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger



Sieger

Herman

Even voor t updaten van t forumonderdeel:
Is ie nog in de markt???
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Gert

Ja, want niemand wil 'm hebben (voor die prijs, maar heb sowieso verder nog geen reacties gehad).

Nogmaals: is dus het meest geschikt voor een #1 hengel. Uitproberen mag tegen evt. retour-verzendkosten van 2 postzegels.

Arno

lijkt me een typische geval voor de forumdag in januari een lichte lijnen en hengel uitprobeer hoek
zo kun je met veel lijnen en verschillende hengels experimenteren.

Gr Arno