vals gehaakt

Started by HappyFisherman, January 30, 2011, 09:45:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Gisteren was het bijna raak. Had ik toch bijna een snoekstreamer boven in m'n neus hangen. Heb al eens bij de huisarts gezeten met een karperhaak in m'n onderlip. Laatst had een kennis van me beide dreggen van een grote nepvis in z'n hoofd (zoon had ff niet goed opgelet bij het ingooien) Je ziet wel eens van die foto's met haken (in allerlei maten) die vlees gepakt hebben waarvoor ze niet bedoeld zijn. Iemand van jullie al eens zoiets meegemaakt?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

In een ver verleden heb ik wel eens mezelf gehaakt toen ik een beetje onhandig stond te wankelen op wat stenen en met en feederhengel een verre worp wilde maken.
Gelukkig zat er maar een klein haakje aan (deed desondanks toch flink zeer), ik moet er niet aan denken dat het een snoekhaak geweest zou zijn....brrrr

harry

heb ook welles een vliegje in mijn hand geparkeerd maar die heb ik er nog wel zelf uit kunnen halen
wel omslachtig allemaal hoor
eerst je vliegje kaal maken haak doorduwen haak in de bocht afknlppen en dan eruit trekken

t blijft opletten he  :P

Gert

Ik heb ergens in m'n wenkbrauw een litteken zitten.
Als jochie van een jaar of 10 stond ik samen met een vriendje (en is nog steeds m'n vriend en vismaat!) op een bruggetje te vissen. Hij krijgt op een gegeven moment beet, slaat veeeeel te hard mis, en ik zie dobber, loodjes en haak recht op me af vliegen.
Dus ik buk, en stoot m'n kop op een paaltje van het bruggetje......
Telt die ook? ;D

Groet,
Gert

Rossie69

mn eerste keer ovm.

loop daar dus met losse lijn blijft mn lijn achter zo,n steen hangen ik gewoon door lopen maar mn vlieg(streamer) die schoot door mn handen zo mn vinger in.
heerlijk gevoel brandend.
gelukkig had ik deze streamer dus de weerhaak plat geknepen,dus kon ik hem zo eruit halen.

En nog de tijd van slepend vissen vanuit de boot.
Een snoek gleed uit de handjes van mn vismaat,dus dat visje sparteld lekker,met die mega plug in zijn bek zo richting mij.
en jawel hij vondt me leuk waarschijnlijk dus haakte me ff dr bij 2 dreggen in mn kuit.
nou weet wel die snoek maakte geen schijn van kans om nog te spartellen.maat was slager toen die tijd dus hij dacht kuitvlees is het zefde als een ribkarbonaatje.
pakte de tang en beng trok zo de zooi dr uit.

Ja als ik het snel doe ben je dr ook snel van af,en lullig pijn lijden als we naar de dokter moeten,die gaat nog langzamer als ik hoor.

ja ongeluk zitin een klein hoekie :P

SSMOOTHY

Toen ik voor de eerste keer met de streamer ging vissen, gelijk een gigantische haak, stond er ook een flink beetje wind.
Het ging best lekker tot na 5 minuten nét tijdens de achterwaartse worp een vlaag wind langs kwam.

TOK!...fractie van een seconde snapte ik het niet, tot ik over mijn hoofd/pet wreef, zat de haak dus muurvast in het plastic(!) van mijn pet.

Vanaf toen zet ik dus altijd een pet op bij het vliegvissen.. ::)

aalbrecht

denk dat forelleetje het ook nog wel weet .iets  van  van bert in zijn wang
vliegvissen is een passie

Rossie69

ja ik ook nog wel.

mooie snelle schroei vlek

Wilco

In de tijd dat ik met een paar vrienden naar Spanje ( Ebro ) en Italie ( Po ) gingen kwamen we een duitser tegen waarbij een dreg 8/0 vanaf zijn wijsvinger tot aan zijn pols een veur had getrokken. Dat is net zoiets als ploegen......met een dreg.
In de wetenschap dat je meestal op meer dan 1,5 uur varen en dan ruim een half uur in de auto had ik een hechtsetje bij me. Steriel hechtdraad, tangetje, ontsmettingsdoekjes en een scalpel. Doodbloeden is een dan maar van je stokkie gaan als de pijn niet meer te harden is.

Rossie69

yeb shock komt vanzelf.
en uh knal tussen ogen was ook goed geweest.

goed gehandeld Wilco

HappyFisherman

Of het nou vliegjes of een duitser is, Wilco bindt alles :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Gelukkig typ je niet "naait..."... :o


Sieger

HappyFisherman

Duitsers mag ie van mij best naaien :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

Quote from: aalbrecht on January 30, 2011, 17:30:28
denk dat forelleetje het ook nog wel weet .iets  van  van bert in zijn wang

daar was toch ook een foto van?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Wilco

ter informatie. De naald was een van het type om jute zakken te naaien en sisal was het binddraad:):) geweldadig genoeg ??

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

hindick

ach ik denk dat dat soort dingen ons allemaal wel eens over komt.
en als je dan denkt hoevaak het ook maar net goed gaat.
vlieg tegen je hoofd of rug. gehaakt in de jas. je kunt er een heel risk assesment op los laten.
(dat is werk dus niet in mijn vrije tijd)

maar natuurlijk zelf ook wel van die dingen mee gemaakt. moet nog ergens een foto hebben van een tijdelijke oorbel gemaakt van pluimage. om dat ik weer eens op een onmogelijke plek wou vissen tussen containers op de steiger.

of een zeltzaamheid tegen woordig maar een van die keren dat ik zat te karper vissen en mijn vismaat wou even mijn boilie naald lenen. en vriendelijk als hij was kreeg ik hem retour. maar aangezien ik aan het drillen was gooide hij hem maar even op mijn stoeltje.
rara waarom ik gelijk weer opstond toe ik ging zitten. en natuurlijk zat die naalt een cm of zo in mijn zacht vlees. na min weten heb ik alleen maar een gat in mijn broek en vel over gehouden.
toevallig hadden wij die zelfde ochtend iemand naar de arts gestuurt die zin naald in zijn duim had staan tot in het bot. dat genante is mij gespaard gebleven.