roofblei

Started by merijn1982, November 09, 2013, 16:09:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Vanmiddag weer een aantal uurtjes de haven bevist. met niet al te best resultaat trouwens ( 1 kleim snoekje en drie streamers en onderlijnen armer aan de bodem ) viel het me op dat er veel activiteit in de oppervlakte was. Geen speldaas want het was duidelijk groter. zie winde met deze temp. niet meer azen in de oppervlakte. Dus zou het dan ( jagende )  roofblei kunnen zijn?? of hebben jullie andere ideen??
Anders is het nog wel een idee deze met een drijvende lijm en een streamer gericht te bevissen:-)
Tight lines!!

merijn1982

 klopt, is echter zo dat de snoek bijvangst is bij het vissen op de baars:-)  deze vind ik nu wel dicht bij de bodem. jammer is alleen dat er vanalles in de haven gekieperd word waardoor je nog wel eens vast komt te zitten
Tight lines!!

catchem

vandaag ook vis in de oppervlakte gezien (en soms springen) waren voorns. Of ze aan het azen waren of onrustig door de baars die enkele meters verderop jaagde zou ik niet weten. Ik heb er niet op gevist, had mijn vliegenhengel niet bij, was op de baars aan het spinnen.

merijn1982

Catchem, ik neem aan niet in harderwijk in de haven? Lijkt me sterk dat de voorn aldaar in de oppervlakte vertoeft in een gemiddelde diepte van + 2 meter en alle vaste stok vissers ze ronde de bodem vangen. vandaar mijn vraag of dit dan roofblei kan zijn?? Voorn had ik al niet meer tot de opties gerekend:-)
Tight lines!!

merijn1982

Ok.zou dan dus ook voorn kunnen zijn.. ik ga het in de gaten houden en als het weer gebeurd zal ik eens een streamertje of juist een klein vliegje gebruiken om ze te bevissen
Tight lines!!

Plantje

Bijzonder eigenlijk Marten; je hoort mensen daar zelden over

Plantje

Ik val van de ene verbazing in de andere Marten! Ik heb een tijd geleden eens een redelijk aantal weteringen tussen Zwollen Wijhe bekeken, maar kon er geen teken van leven ontdekken! Helemaal NIETS op de meest "visserige" plekjes was helemaal niets te zien!

Maar goed...daar start ik vast nog wel eens een ander topic over.