Yes... eindelijk Roofblei...

Started by Sieger, August 16, 2012, 21:43:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vandaag weer ff op jacht geweest... Mijn verhaal staat op de blog, dus voor de grotere foto's kun je daar terecht... ;)

http://tight-loops.nl/?p=1563

Dat ik nog niet zo heel lang geleden die (grote) roofblei had gemist, spookte me nog steeds door mijn hoofd... Erg mooi dus dat er af en toe dingen zo samenvallen dat mijn betere helft op bezoek in Nijmegen ging en ik dan toch al zo dicht bij de Waal ben, dat er ook nog tijd is om lekker te vissen. Op Roofblei dus... want er moet er toch een keer één geland worden...


Pfff er laag water deze keer...

Dus... op naar het water en zo snel die streamer (EP minnow) laten plonsen... :). Toen ik er was zonk me de moed echter redelijk in de schoenen... Het plekje is en blijft erg mooi, maar het water stond zeker een dikke meter lager dan de vorige keer... Heel weinig stroming dus en geen aasvis meer te vinden... En heel anders dan onlangs... ik zag geen enkele roofblei jagen... Tsja het blijft vissen, maar wel erg jammer...

Na een paar uur toch maar eens gekeken of er nog ander water in de buurt ligt dat ook de moeite waard is om op roofblei-jacht te gaan... En gelukkig vond ik op nog geen 25 km nog een leuke plek... Snel de auto in, rijden en van bovenaf kijken... Oeh.. de stuw zit dicht, dus er is geen stroming, maar ... Yes er zwemt vis... Roofblei... :) ... Spullen weer in elkaar gestoken en streamer erin.... 1 keer, twee keer, drie keer...Wham... raak.... Niet zo groot als ik zou willen, maar wel Roofblei... Na een korte drill kon ik mijn eerste rooflblei (waar ik gericht op viste) landen.... tegen de 40 cm... Dat geeft moed....


Mijn 1e Roofblei waar ik gericht op heb gevist... rond de 40 cm... Een mooie start...


Ik had er nog meer zien zwemmen en groter dus doorvissen... Een goed kwartier later zie ik een eind van de kant een vis jagen... Snel binnen strippen, een snelle haal en worp... Strip, strip, strip... Klets... Met een grote klap vliegt er een vis op mijn streamer.... Aanslaan hoeft bijna niet, de vis neemt met zoveel geweld de prooi dat hij als vanzelf gehaakt wordt... Hangen dus...


Toch even op de plaat...

De hengel gaat mooi krom en na een mooie dril, land ik een vette Roofblei... 58 cm. mijn persoonlijk record... Tot nu toe dan... ;)... Want de deksel is van de put... De komende tijd zal er meer gejaagd worden.... Ik heb er nu al zin in.....


Yes... mijn PR 58 cm... Op naar meer... :)




Een mooie bijkomstigheid van de trip van vandaag was dat ik nu ook mooi een andere hengel kon testen. Na mijn vorige avontuur wilde ik een andere 7 hengel en Arjan Maat van Pro Flyshop stuurde mij 2 demonstratiehengels om eens flink te kunnen testen. Een Thomas & Thomas TNT 9 voet #7 en een Loop Opti Coast  9'6" #7...


Mooie roofblei gevangen aan een heerlijk setje... Loop Opti Coast, Danielsson L5W six-nine en Loop Evotec 85 lijn... EP Stremaertje eraan.. Gaan...

Na thuis al even 'droog' geoefend te hebben, ging mijn eerste voorkeur uit naar de Loop.... Een mooie snelle hengel maar met heel veel gevoel... Tijdens het werpen voelde alles lekker soepel en niet vermoeiend aan.... En de dril ... 1 woord.. Geweldig... Een mooie parabolische actie, maar lekker veel power om de drill niet nodeloos lang te laten duren... Ik ben bang dat er ruimte in mijn rek gemaakt moet worden.... Die Loop kon wel eens hier blijven... :-)


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Johan


R.S.N Flyfisher

Mooi verhaal en foto's!  :D

Roofblei staat bij mij ook hoog op het lijstje, de dril van zo'n roofblei is dat te vergelijken met forel oid?

Sieger

Dank je mensen...

De Drill: nee is niet zoals van forel, maar waar ik die nou mee moet vergelijken...  ??? Ik zou het zo echt niet durven zeggen...
Iemand een goede beschrijving?


Sieger

pberkenbosch

Lekker Sieger!!

En die keuze... die begrijp ik heel goed :) Erg fijne hengel!!

P.

fly only

gefeliciteerd. Je bent een happy fisherman! of is dat een ander forumlid. ?! ::) Goed bezig!
Het vliegvissen, wil ik niet missen.

vliegvisgek

van harte man eerst snoek dan roof blij nou snoekbaars sieger toppie ;D ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::

Gerrit72


Sieger, mooi verslag, mooie foto's en goed bezig!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

.Tom.


johannes


harlin

Quote from: Sieger on August 16, 2012, 22:55:04
De Drill: nee is niet zoals van forel, maar waar ik die nou mee moet vergelijken...  ??? Ik zou het zo echt niet durven zeggen...
Iemand een goede beschrijving?
Weet ook geen goed vergelijk met andere vissen, zeker niet als als ze boven de 70cm komen.
Het is gewoon een vis met een eigen knalharde aanbeet, ;D in de meeste gevallen.

Zelf vis ik tegenwoordig niet meer zo gericht op de roofblei.
Hij stroomde gisteren nog wel even, en na een maand (bijna) geen vissen trok het water wel weer even.
Kom je daar, staat er iemand die baalde omdat de vissen nu weg waren.
Hij had er net 3 gevangen (63-71 en 80cm) voordat hij begon te stromen.
Hier worden ze steeds vaker en groter gevangen als er geen stroming is.
Ze passen zich hier goed aan in dat stilstaande water.  ;D

Leuk verslag en foto's,
ga zo door, Sieger.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Dank je Harry en anderen....

Heb ook gelezen dat ze net zo veel op niet stromend water jagen als op stromend.... Gisteren waren ze gewoon aan het rondzwemmen en af en toe jagen op groepjes speldaas....

Gewoon vissen en kijken wat er gebeurt... Leuke sport... :)


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Prachtige vissen Sieger, laatst op de Merwede mn eerste roofblei gevangen, maar dat was maar een ukkie vergeleken bij deze vissen. :)

Plantje

Mooi hoor Sieger! Gefeliciteerd!

Vind het wel knap hoe velen de vissen weten te vinden.

fdb197

prachtige vangst
ben dit jaar ook al een paar x op jacht geweestop roofbleimaar kon ze niet lokaliseren
heb het in de ijssel geprobeerd ( omgeving kampen)  omdat deze de dichtbijzijnde rivier is
misschien kan iemand me aan een stek  helpen want wil deze ook wel eens mijn hengel krom laten trekken
gr f

Plantje

Ik heb het ook tevergeefs op de IJssel geprobeerd bij Zwolle. Er werd me verteld dat er in de buurt van het fietsveer iedere avond wel roofblei aan het jagen was, maar ik heb niets gezien noch gevangen.

We kunnen wel een keer samen op jacht als je zin hebt. Alleen op het moment heb ik even last van de rug. (En dat in mijn vakantie!) :(