Roofblei

Started by HappyFisherman, May 14, 2011, 12:05:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Komende zomer wil ik het eens gaan proberen op roofblei. Hiervoor wil ik met EP aan de slag om streamertjes te strikken, maar hoe groot kan ik ze het beste binden? Ik zat zelf te denken aan iets van 7-10 cm en ik heb geloof ik wel eens gelezen dat een combinatie wit/blauw goed is voor roofblij  ???

Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

lijkt mij een mooie maatje wat je aangeeft. maar ik zou ook ckers poppers of gurglers voor de roofblei maken. waar ga je ze zoeken bram? op de vecht of heb je andere plekkies in gedachten?

dartmayor

Hé Bram,

Als je een keer een avondje niks te doen hebt kunnen we wel ep streamers gaan maken
PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

HappyFisherman

Quote from: hendri on May 14, 2011, 12:17:00
lijkt mij een mooie maatje wat je aangeeft. maar ik zou ook ckers poppers of gurglers voor de roofblei maken. waar ga je ze zoeken bram? op de vecht of heb je andere plekkies in gedachten?

De vecht denk ik. Tussen Dalfsen en Hardenberg zijn volgens mij wel verschillende mooie stekken. Mooirivier, waar de Regge er in komt, Diffelen...

@Joost, komt goed ;)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

aalbrecht

die van mij zijn groen met witte buik ongeveer 4 cm groot de grootste was nu rond de 70 cm hier mee je gaat gouw te groot bij deze vissen
vliegvissen is een passie

hindick

hee aalbrecht bedankt voor de tip.
ik was ook vanplan om dit jaar maar eens een roofblei op mijn verlang lijstje te zetten.
vorig jaar wel een kleine verspeeld en daarna etterlijke keren geprobeert roofblei te vangen helaas zonder succes. :-[
misschien maar wat kleiner gaan met de streamers.