V.I.S.S.E.N.

Started by Beertje, December 08, 2012, 14:55:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Progamma vissen op ned  1  mooi!!!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Ron

Ik zit er net naar te kijken  ;D

Inderk

Heb nog niet gezien, maar is opgenomen
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gerrit72



Is leuk gemaakt, vooral die jochies met die snoeken ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

omfgimpro

Heel erg leuk, trouwens die 2 jochies die aan het snoeken zijn maken ook videos op youtube zoek eens op HLpredatorTEAM

Rossie69

das die docu toch niet die in zwolle heeft gedraaid ??

Cornico

Een mooie afbeelding van de nederlandse visserij in al z'n hoedanigheden, specialiteiten en beoefenaars.
Eerlijke antwoorden ook op waarschijnlijk kritisch gestelde vragen.
Het enige waar ik een beetje moeite mee had waren die ballen van staandwantvissers.
(Antilliaanse vriendinnen die "zelf de koppen helemaal leegzogen dat er alleen graten overbleven").
Hoe zou dat nu komen dat ik daar moeite mee had?

vliegvisgek

erg leuk aantal bekende gezien toppie ::agree::

omfgimpro

die 2 jongens wonen bij mij in het dorp :-) Ik ga ook wel ff op zoek naar het stukje polder waar ze waren. Misschien zit het wel bij mij in de buurt.

dartmayor

PR:
Winde          40 cm  | Baars          25 cm     
Brasem        57 cm  | Ruisvoorn    29 cm
Blankvoorn   32 cm  | Alver           19 cm
Snoek          91 cm  | Snoekbaars  20 cm
Schele Pos   14 cm   | Forel           64 cm
Roofblei       21 cm

aalbrecht

allen jammer dat het een heraling is van vorig jaar
vliegvissen is een passie

R.S.N Flyfisher

Quote from: vliegvisgek on December 09, 2012, 09:56:52
erg leuk aantal bekende gezien toppie ::agree::

Die vliegbinders/vliegvissers?

R.S.N Flyfisher

Heb hem 2 keer gezien, maar blijft een leuke film!

omfgimpro

wat slecht, hoor net van speycast dat ik zon 10 min fietsen van het stukje polder woon waar die ventjes aan het snoeken waren.

R.S.N Flyfisher

Quote from: omfgimpro on December 09, 2012, 19:04:15
wat slecht, hoor net van speycast dat ik zon 10 min fietsen van het stukje polder woon waar die ventjes aan het snoeken waren.

Jaloers!  :-\

We hebben hier in de buurt alleen die uitgestorven schipbeek, hmmm woonde ik maar in de buurt van de polder...

Cornico

Quote from: speycast on December 09, 2012, 14:12:50
heb jij niet oveal moeite mee !!!!!!

Valt wel mee hoor, maar dat gaat zo te zien voorbij aan mensen die het woord "enige" niet kennen. ;D

Ook ik vind het geweldig om een zelf gevangen vis te nuttigen op een verantwoorde wijze.
Zelfs de wangetjes van een forel vind ik overheerlijk, maar waarom zo'n bal van een staand want visser voor het nuttigen van de kop van een zeebaars opeens 2 Antilliaanse vriendinnen moet laten opdraven  ontging me een beetje, maar gelukkig heb jij daar blijkbaar een verklaring voor.
(Hoef ik niet te weten hoor, het is goed zo ;))

Bekeerling

Zit hem nu te kijken, leuk! Alleen die stereotype karpervissertjes en die verkoper die zegt dat je er als jeugd niet bij hoort zonder voerboot, Bah! Dat soort gastjes hebben vaak nooit een vaste stok vast gehouden laat staan een voorntje gevangen  ::zucht::

Hilco

Ik gebruik altijd een voerboot met vliegvissen , hoe krijg je anders aan hand redtags's  op je voerplek ???

Bekeerling

Quote from: Hilco on December 10, 2012, 20:35:04
Ik gebruik altijd een voerboot met vliegvissen , hoe krijg je anders aan hand redtags's  op je voerplek ???

Met een Tenkara hengel?  :P

R.S.N Flyfisher

Quote from: Bekeerling on December 10, 2012, 20:27:05
Zit hem nu te kijken, leuk! Alleen die stereotype karpervissertjes en die verkoper die zegt dat je er als jeugd niet bij hoort zonder voerboot, Bah! Dat soort gastjes hebben vaak nooit een vaste stok vast gehouden laat staan een voorntje gevangen  ::zucht::

Maar wees eerlijk, jij was misschien ook wel zo gek en bezeten van de hype genaamd karpervissen..  ;)
Kan dat zelf weten want ik ben fanatiek karpervisser geweest, maar had dan nog net geen voerboot gheghe.. maar overige dingen waren kompleet :)

Beertje

Mannen,Laten we oppassen dat we niet hautain gaan klinken.Er zijn vliegvissers die, (Gelukkig maar enkele,en hopelijk niet hier)zich ver verheven voelen boven al dat ander gepeupel.Laten we respect hebben voor al die anderen die zich ook sportvisser noemen.
De meeste van ons zijn ook ooit met een vast stokje begonnen.Ik weet niet of jullie de zelfde ervaring hebben,maar ik merk nogal eens dat andere vissers het vliegvissen;Interessant,ingewikkeld en moeilijk te leren vinden.En ja,,,,,,eigenlijk geven ze aan, dat we toch van een andere soort zijn.Begrijpelijk is, dat dit een afstand schept.Terwijl het eigenlijk goed zou zij dat het er laagdrempelig uitziet.
Ik hoop dat jullie nu niet gelijk in de verdediging stand schieten.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

harlin

Quote from: Cornico on December 09, 2012, 00:45:31
(Antilliaanse vriendinnen die "zelf de koppen helemaal leegzogen dat er alleen graten overbleven").
Hoe zou dat nu komen dat ik daar moeite mee had?

Dat ze niet ver genoeg gaan?? en tot het merg moeten doorgaan?  ::proost::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Bekeerling

#22
Quote from: R.S.N Flyfisher on December 10, 2012, 20:46:45
Maar wees eerlijk, jij was misschien ook wel zo gek en bezeten van de hype genaamd karpervissen..  ;)
Kan dat zelf weten want ik ben fanatiek karpervisser geweest, maar had dan nog net geen voerboot gheghe.. maar overige dingen waren kompleet :)

Uiteraard was ik zeer enthousiast over het karperen en het opbouwen van mijn uitrusting  ;)
Ik ben begonnen met vissen toen ik 7 was met de vaste hengel op witvis en de karpers waren lange tijd onvangbare mythische schepsels voor me.
Ik heb mezelf ook heel veel moeten leren met vissen aangezien niemand in mijn familie hier aan deed. Ook heb ik hard moeten werken en sparen om m'n uitrusting bij elkaar te krijgen en ik kocht ook niet elk jaar nieuwe hengels etc zoals er velen zijn die dit wel doen, de meeste karperspullen die ik heb/had zijn 10 jaar en ouder.
Wat ik tegenwoordig veel zie zijn jonge vissers die alles in de schoot geworpen lijken te krijgen en gelijk beginnen met karperen zonder eerst die (in mijn ogen) kostbare leerschool van het witvissen te doorlopen.
Ieder uiteraard zijn/haar ding maar ik ben blij dat het bij mij is gegaan zoals het is gegaan, had die jonge magische jaren niet willen missen! ;D
Nu ik met vliegvissen ben begonnen ervaar ik diezelfde enthousiasme weer en geniet hier dan ook volop van  ::wave::

ben

@ Bekeerling, ken jouw gevoel, heb ik zelfs nu na een jaar nog steeds ::goodjob:: ::agree:: :o

Bekeerling

Dat is mooi om te horen/lezen Ben  ::goodjob:: Echt heerlijk dat vliegvissen en ook zo lekker actief!  ;D