Lago di Caldonazzo

Started by Beertje, September 20, 2015, 11:56:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Voor iemand die al plannen aan het maken is om volgend jaar naar zuid-Tirol (IT) met vakantie te gaan, heb ik de tip dat in het "Caldonzzo meer", uitstekend baars te vangen is. Ik ben er 3 weken geleden geweest, en heb er eerst wat staan nimfen van af het strand (lieslaarzen aan, maar een waadpak of belly-boat biedt nog meer mogelijk heden). Daarbij ving ik voorn en baarsjes. Maar op eens hoorde ik een hoop gespetter richting het diepe en zag een school baars jagen. Ik had in mijn vliegendoos nog een gurgle zitten, die er snel aan geknoopt en in de richting van de baarzen geworpen. En ja hoor, al snel had ik er een woest stompende baars van een cm of twintig aan de haak. Zo heb ik er een aantal weten te vangen en de volgen de avond weer. Het viel mij op dat er meerdere scholen over het meer trokken. De avond, zo tegen het schemer, is wel de beste tijd.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

#2
Ja Mauric, er is een mooie beek die het meer uit stroomt, het is de Brenta. wat de visstand betreft, dat weet ik niet. Misschien kun je op internet wat info vinden. Wel weet ik dat je voor deze beek een apparte vergunning nodig hebt. Wel stroomt er bij Trento (ongeveer 25 km) de Adige dat is een rivier.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

visbestand weet ik maar vertel ik lekker niet.
maar is wel top.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

gijsie20

Ah lago di caldonazzo!
Daar heb ik ook goede herinneringen aan...


Nevermind...heeft niks met vliegvissen te maken  ;D

Mooie omgeving in ieder geval!

Beertje

Gijsie@ heeft niets met vliegvissen te Maken? leg uit!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

Quote from: Beertje on September 20, 2015, 18:56:49
ach toe Maurice. ::vertel::

Nee, krijg je spijt dat je er zelf niet bent geweest.
Heel veel spijt. :P :-X

::bbq:: ::proost:: ::proost::

gijsie20

#8
Quote from: Beertje on September 20, 2015, 19:49:45
Gijsie@ heeft niets met vliegvissen te Maken? leg uit!

Haha...nee vroeger daar een aantal maal gekampeerd aan het meer, goeie discotheek in de buurt, goedkope Frizzantino, en vrouwelijk gezelschap zullen we maar zeggen  ;D en s'avonds vallende sterren zien boven het meer.


Ps. Wat ik wel vaak hoor over Italie en vergunningen is dat je van bureau naar bureau naar bureau moet voor stempeltjes in je vergunningen om uberhaupt te kunnen vissen. Iemand die daar meer kennis over heeft?

MarcelN

Quote from: gijsie20 on September 20, 2015, 21:28:20
vrouwelijk gezelschap zullen we maar zeggen  ;D en s'avonds vallende sterren zien boven het meer.
Maar met een beetje 'mazzel' had je dan toch een vliegen'doos' ofnie dan? ;D

gijsie20

Een doos 'snollensprei"  ;D  ::censored::

MarcelN

hihi volblaffen met lauwe bud, zou Teeuwen zeggen ::goodjob::

gijsie20

I rest my case  ;D

Terug naar het meer en overage Italie info :)