Combi snoek- en forelvissen bij de Ruigenhoek 4 februari 2023

Started by Gert, January 24, 2023, 15:31:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Het is erg kort dag, ik weet het, maar we willen deze winter toch nog een keertje snoeken in de wateren rondom de Ruigenhoek, en voor wie liever op forel vist, kan zich uitleven op de vliegvisvijver.
En uiteraard kun je het zelf ook combineren: een dagdeel snoeken, en een dagdeel op forel.

De enige (of beste) datum die Herman, Jo en mij uitkomt is zaterdag 4 februari, dus al over anderhalve week. Maar goed, je kunt en wilt, of niet. Er is koffie en lunch bij Rick, en verder hoeft er weinig georganiseerd te worden. Ik heb nog wat prijsjes liggen van de forumdag in oktober en verder hopen we natuurlijk op gewoon een gezellige visdag met hopelijk beter weer dan vorig jaar.

Leuk als je komt, laat het hier alvast weten als je het van plan bent. En je zit nergens aan vast als je opgeeft dat je van plan bent te komen. Meer voor het idee of er nog wel animo is voor zo'n dag.

Groet,
Gert

Uitvalsbasis: Ruigenhoek, Utrecht.

In grote lijnen zal het programma van de Combi-forumdag er als volgt uitzien:
Locatie: Forelvijver De Ruigenhoek, Sint Anthoniedijk 120, 3566 ME Utrecht

09:30 – 10:30 uur: Verzamelen en koffie.
10:30 – 12:30 uur: Eerste dagdeel vissen.
12:30 – 13:30 uur: Lunch
13:30 – 15:30 uur: Tweede dagdeel vissen
15:45 – 16:30 uur: Afsluiting met prijsuitreiking

Kosten:
- Voor het forelvissen uiteraard in principe per uur afrekenen, maar Rick kennende maakt hij misschien wel een mooi prijsje voor wie 2 of 4 uur op zijn vijver wil vissen
- Koffie/drankjes en lunch voor eigen rekening
- Het snoekvissen is (uiteraard) kostenloos.

Wie meldt zich aan?
1. Gert
2. Herman
3. jo flyfishing
4. Scaramouche (Frank)
5. Jos
6. FSCHAMP (Gino)








Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Gert


Gert

En de opmerking over corona eruit gehaald - had iets te veel gekopieerd van de aankondiging van vorig jaar  :D

PdH

Helaas, Gert. Ik heb dan geen tijd. Ik had graag langs gekomen.
grtn, Peter.

henkverhaar

Helaas - dat weekend, en het weekend erna worden volledig in beslag genomen door de Carnavalsrevue in Vaals - vier middag/avondvullende uitvoeringen met de Harmonie van Vaals en vrijwilligers (zang en dans) voor naar het zich laat aanzien 4x een uitverkochte zaal. Wellicht wil er iemand uit de buurt nog komen kijken ;-) ...

Gert

Net ff naar de weersverwachting gekeken voor de langere termijn. Zaterdag lijkt er goed uit te springen.
Er is nog plek..... :D

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gert


Scaramouche

Ik red het helaas niet, verbouwing van de dakkapel loopt uit en ik moet er een oogje op houden morgen. goede vangsten iedereen!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

PdH

De forel had er vandaag in ieder geval zin in. Ik hoop morgen ook, voor diegene die er zin in hebben, als het snoeken niks wordt. In de bovenste 70 cm. Veel plezier morgen.
grtn, Peter.

Gert

Jammer dat het jullie morgen niet lukt Frank en Peter, maar goed om te horen dat het vandaag in ieder geval niet voor niks was.

Gert

Hier even een kort verslagje van vandaag, in de hoop dat we voor een volgende editie van deze dag weer wat meer deelnemers tegemoet mogen zien. Ja, we waren uiteraard rijkelijk laat met organiseren, dus dat moet ook beter. Gaat vast allemaal goed komen.
Voor de vangsten had je niet thuis hoeven blijven; er zijn door 5 man, 6 snoeken gevangen (voor zover ik weet tussen de 56 en 77 cm, maar we hebben niks genoteerd). En het was daarbij ook nog eens geweldig visweer. Geen wind, af en toe een beetje zon, geen regen, en ondanks de tijd van het jaar absoluut niet koud.

Na de koffie bij Rick van de Ruigenhoek, met lekkere zoete hapjes van Gino, gingen we alle 5 voor de eerste snoeksessie.
Bij afwezigheid van Perry wilde ik mijn geluk meteen bij het hek wel eens beproeven, en verdomd, de eerste worp meteen een aanbeet. Dit was echter zo onverwacht en vlak voor mijn voeten dat het aanslaan helemaal fout ging, dus dat was mis. Maar wel meteen veelbelovend.
Gino zag bij 1 van zijn eerste worpen een mooie snoek op de vlucht gaan zonder zijn streamer mee te nemen En Herman zag ik een eindje verderop al druk in de weer om de eerste-snoek-van-de-dag-op-de-kant te onthaken.
Herman en ik gingen samen op pad, en net als vorig jaar had ik eerst - mijn tweede - aanbeet en Herman wist 25 meter verderop zijn tweede van de dag te landen. Zou zo maar dezelfde geweest kunnen zijn...
Tijd voor de lunch en ervaringen uitwisselen van de ochtend, maar vooral ook verhalen van de diverse vliegvistrips die we zoal gemaakt, of nog voor de boeg hebben.
Jos had 1 snoek, Gino 2 en Jo geheel tegen de verwachtingen op basis van in het verleden behaalde resultaten in, nog geen een.
Jos ging na de lunch verder op de vliegvisvijver, waar hij 1 forel wist te vangen.
Uiteindelijk had ik toch ook mijn snoek in het net liggen, Jo bleef op nul steken maar heeft zijn kansen gehad gezien het aantal kolken die achter zijn streamer opdoemden en Herman en Gino moesten blij zijn met hun 2 snoeken van de ochtendsessie.
Ter afsluiting nog een koffie bij Rick, nog meer verhalen uitwisselen en we hadden nog wat sponsorprijsjes van A&M liggen die we over hadden van eerdere forumdagen.

Al met al ben ik blij dat we, ondanks dat het erg kortdag was, toch gewoon deze dag hebben geprikt en lekker zijn gaan vissen.

Groet,
Gert

Herman

Zeker weer een leuke dag.

Dit keer redelijk mooi snoekweer en redelijke vangsten. We zijn het eigenlijk niet meer gewend dat bij forumdagen ook bijna iedereen vangt of een aanbeet heeft  :D

Helaas niet van alle vissen de lengte op foto (of de vissen zelf) voor deelname aan de Gouden Streamer van dit seizoen. Nog maar een paar weken voor deelname overigens.

Lekker bijpraten met iedereen onder het overheerlijke gebak van Gino, tussen de middag een broodje kroket en aan het einde nog een bak koffie tijdens de "prijsuitreiking".

Ik heb me weer goed vermaakt, dank daarvoor mannen!

Ook nog even een speciaal bedankje richting de sponsoren van deze dag:
Ruigenhoek (versnapering)
A&M (prijzen en waardebonnen)

Maakt t altijd toch ook heel leuk om zo'n dag mee te doen!

Volgende keer toch maar wat eerder organiseren zodat er meer mensen mee kunnen.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

FSCHAMP

Zoals Gert en Herman het al beschreven hebben, was het inderdaad een schitterende dag om te snoeken. In België hadden ze regenweer en veel wind gegeven, wat ook het geval was, althans dat wist mijn vrouw me gisterenavond te vertellen. Ik was dus blij dati k naar Utrecht was gereden voor mijn eerste visdag van dit jaar. Het weer was perfect om een dagje te vissen, geen regen en zogoed als geen wind. De omgeving was nieuw voor mij, maar heeft wel indruk om me gemaakt. Heel wat viswater en goed voorzien van een goede snoekstand denk. Immers ik was  inderdaad één van de gelukkigen, die de visdag kon afsluiten met twee snoekjes. Verder nog er nog twee zien wegschieten in de kant waarvan één van een zeer degelijk formaat. Verder heb ik er nog twee gezien, die achter mijn streamer aankwamen, maar de streamer net miste toen deze uit het water gelift werd door mij.
Verder was het leuk om een aantal forumleden in levende lijf te zien en er live mee te praten. Ik kan in ieder geval nu weer een aantal extra gezichten bij een aantal namen plaatsen hier op het forum.
Van mijn kant zeker voor herhaling vatbaar als de rijafstand max. 200 km is.

Verder wil ik Gert, Jo en Herman bedanken voor het organiseren van deze visdag. Ook de sponsors van deze visdag wil ik bedanken langs deze weg om de visdag nog leuker te maken, dan hij al was.

Herman de foto van mijn grootste snoekje komt er één van de volgende dagen aan.
Ik hoop wel om nog een grotere te vangen in één van de volgende weekends.

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Hier bij foto's van de enige actie die ik gezien heb :-)
Het was weer een genoegen...

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Get!em

Mooi mannen, ik heb deze uitnodiging geheel gemist.

Tegelijkertijd was ik dit weekend aan het vissen voor de vispaaiplaats in het Westland. Daar was het helaas slecht gesteld met de vangsten en moest het quotum een weekend later nog ingehaald worden.

Gert

We hebben jou ook gemist Gerben  :D
Hou het in de gaten, want we gaan zeer waarschijnlijk het volgende snoekseizoen nog wel eens. Dus ergens tussen begin november en eind februari.