Europoort

Started by Bone F, August 22, 2022, 21:18:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Wat is er met de Europoort visserij aan de hand?

Bert J.

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bone F

Nou Bert jullie hadden misschien mazzel maar het feit dat ik (bijna) geen (vlieg)-vissers tref in de Europoort zegt toch wel iets 😟

jo flyfishing

Ik ben verleden week zondag geweest (2 kleintjes gevangen).
Binnenkort nog wel eens.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Menno_siemensma

Ben er zelf niet geweest maar ook verdacht weinig vangsten voorbij zien komen op een paar kleinere scholenbaars na voornamelijk. Dat zegt niet alles maar het is ook geen denderend zeebaars jaar als ik het zo inschat.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

PdH

we zijn 1 dag geweest op meerdere plekken. Het was erg slecht. 1 van de 4 vissers had 2 kleintjes. Dus de tendens dat het niet lekker gaat dit seizoen kan ik wel onderschrijven
grtn, Peter.

Bone F

Pffff gelukkig ik dacht dat het aan mij lag  :-\

Bert J.

#7
Ik ben net thuis van een dagje zeebaarzen. Alles doet me zeer, het zal de leeftijd wel zijn ;D
Qua vangsten mogen we niet klagen. Vandaag hadden wij er elf met z'n drieën en nog twee
losschieters. Grootsten waren 52, 50, 49 en 46 cm. Ze worden steeds dikker en sterker.
Telefoon in het water gevallen,dus eerst drogen nu. Voorlopig geen foto's.
Vier aan een garnaal en de rest aan streamers.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

EB86

Bert weet gewoon precies waar hij moet zijn!

Mooie vangsten hoor! Ik hoop binnenkort voor de tweede keer ooit te gaan, eerste keer dikke blank...😄

Bone F

Nou moeten we Bert maar gaan schaduwen   ;D

jo flyfishing

Gisteravond nog geweest en 1 klein spijbelaartje (scholen baarsje, zonder school).
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert J.

Quote from: jo flyfishing on August 25, 2022, 13:20:05
Gisteravond nog geweest en 1 klein spijbelaartje (scholen baarsje, zonder school).

;D

Niet best, maar toch niet geblankt!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

#12
Vissen van dinsdag



[attachment id=1 msg=184716]

[attachment id=2 msg=184716]

[attachment id=3 msg=184716]

[attachment id=4 msg=184716]

[attachment id=5 msg=184716]

[attachment id=6 msg=184716]

[attachment id=7 msg=184716]

The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bert J.

[attachment id=1 msg=184717]
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Bone F

Super Bert kennis is macht! Ik ga voorlopig maar ff geen uur rijden voor weer een 0 dag. Ik heb inmiddels wel begrepen dat ze diep zitten.
Ik wens je nog veel van deze mooie dagen.

Bert J.

Dat wens ik jullie ook, uiteraard :)

Elf jaar geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met de zeebaars op de vlieg. Edwin Kerssies van Dyckers,
organiseerde een zeebaarsweekend voor vliegvissers. Het leek mij geweldig om een keer zo'n zeebaars aan de
vliegenhengel te vangen. Edwin en zijn maten hadden al aardig wat ervaring op dat gebied en kenden toen al
heel wat stekken. Het weekend was heel gezellig, maar we hebben geen beet gezien.
Toch bleef het kriebelen en een paar weken later, in oktober, zijn we het weer gaan proberen, en ving ik mijn
eerste zeebaars. Wat een kracht en wat een aanbeten. Geweldig.
Dezelfde maand ving ik er nog zes bij. Ja, dan ben je verkocht. Een nieuwe verslaving er bij.
Maar het is zo'n pokke eind rijden. Voor ons twee uur rijden. En met deze benzineprijzen aardig
prijzig ook nog. Het mooiste is om er een overnachting bij te boeken, lekker twee volle dagen vissen.
Als het even kan, doen we dat dan ook.
Je zult wel begrijpen dat we zuinig op onze stekken zijn, buiten de bekende plekken.
Ik ga niet zeggen wanneer we weer gaan, stel je voor dat we geschaduwd worden ;D ;D ;D

Elf jaar geleden..

[attachment id=1 msg=184730]




The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Streamer

Dan moet je, ook al is het een oudere foto, geen stenen laten zien. Er zijn mensen die gelijk weten waar je staat.  ;D
IHYT

Bert J.

Calandkanaal stenen. Hoef ik niet geheimzinnig over te doen. Dat ziet toch iedereen? 8)
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Menno_siemensma

Ik denk niet dat als ze aan de hand van een paar stenen het al herkennen, dat die mensen die stek dan nog niet weten als zeebaars stek  ;) ;D
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Streamer

Je hebt echt geen idee Menno. De fanatiekelingen weten zo ieder stek te vinden. Word er ergens gevangen dan zijn ze er als de kippen bij, er word nog steeds flink betaald voor een kilo zeebaars.

Het calland kanaal, er zijn beter stekken hoor.
IHYT

Bone F

Oh waar dan hahaha

Menno_siemensma

Quote from: Streamer on August 28, 2022, 21:37:20
Je hebt echt geen idee Menno. De fanatiekelingen weten zo ieder stek te vinden. Word er ergens gevangen dan zijn ze er als de kippen bij, er word nog steeds flink betaald voor een kilo zeebaars.

Het calland kanaal, er zijn beter stekken hoor.
Je hebt er genoeg die dat proberen uit te zoeken ja, dat weet ik wel hoor, duidelijke foto's van stekken plaats ik niet meer op social media, die tijd is wel voorbij dat dat kon.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Streamer

Quote from: Menno_siemensma on August 29, 2022, 11:23:16
Je hebt er genoeg die dat proberen uit te zoeken ja, dat weet ik wel hoor, duidelijke foto's van stekken plaats ik niet meer op social media, die tijd is wel voorbij dat dat kon.

Het Hartel kanaal bijvoorbeeld, bij de BP raffinaderij. Kan je aan twee oevers vissen, dat is wel handig al het waait. Je hebt dan wel een dijk achter je, maar ver werpen is nergens voor nodig. Ze zwemmen vaak vlak voor je voeten. En daar kan je prima met hoog water terecht.
IHYT

EB86

Ik denk dat de stekken maar 1 deel van de oplossing is. Google een beetje een de stekken zijn redelijk te vinden. Het gaat vooral ook om getijde denk ik.
Het probleem dat ik tot nu toe heb ervaren is het proberen van niet mijn nek te breken op de kribben in het calandkanaal.

Denk dat ik binnenkort eens het hartel kanaal probeer voor mijn eerste zeebaars ooit. Al is hij maar 20 cm ik hoop er eentje te vangen.

Weet iemand of er nog finten zitten?

Bone F

Finten zijn er bijna niet dit jaar en nu al helemaal niet meer, te weinig zoetwater om het juiste brakwater te maken voor de voortplanting.