Kinzig steinach

Started by markpiet, July 25, 2022, 19:52:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

markpiet

Ik zit deze week op camping Kinzigtall in steinach. Vraag ik de campingeigenaar waar ik een vergunning kan krijgen voor de Kinzig, vertelt hij mij dat het verboden is om in de Kinzig te vissen. ::wtf:: Ik kan wel naar een vijver in wolfbach hier vlakbij. Maar dat vindt ik maar een mager alternatief wanneer er stromend water in de buurt ligt.
Weet iemand hier wat meer over te vertellen. Een ander alternatief is de grens Rijn. Geen idee of ik daar nog een extra vergunning nodig heb naast de Duitse akte. Dat is maar een half uurtje rijden.
groeten van Mark
><((((0>

Gert

#1
Ha Mark,
ik heb deze site gevonden - als het goed is kun je online een dagvergunning kopen. Hoop dat het werkt.
Succes en veel (vis of in ieder geval vakantie)plezier.
https://www.ig-kinzig.de/start/tageserlaubnisscheine/


Mmmm, ik zie nu dat de Kinzig waar je een vergunning voor kunt kopen blijkbaar een flink eind bij jou vandaan is. Altijd lastig als ze dezelfde naam voor meer riviertjes gebruiken. Maar misschien biedt die site ook andere mogelijkheden.

sarca2

ik heb dezelfde camping bezocht in eerste corona jaar en gevist op de Kinzig bij wolfach. vrij kort stuk. onder de brug paar grote kopvoorns gevangen en verderop een paar mini vlagzampjes. kinzig ist tod zei een man die ik tegenkwam, klopte daar aardig. dagvergunning bij gemeentehuis. 20 euro of zo. Wolf schijnt beter te zijn maar dan moet je in een hotel in oberwolfach zitten anders krijg je geen kaart. voor mij mislukte vistrip destijds.  als je vanuit de camping naar beneden loopt naar de kinzig kom je op stuk van kinzig angelverein, geen kaart verkrijgbaar maar er zat ook geen schub (heb er gewandeld en rivier gespot en ook vliegvisser bezig gezien, wel super mooie rivier). de goede verhalen van daar zijn van wat langer geleden is mijn indruk. ik ben bang dat die zwarte vogels daar stevig hebben huisgehouden. Ik ben daarna naar de murg gaan om te vissen, was ook klote qua vangsten. 5 kleine forelletjes in een hele dag. sorrie voor deze sombere verhalen.
::new::

markpiet

Die website had ik ook gevonden Gert. Inderdaad een flink eind verderop. Kinzig is nogal lang.
Sarca gisterenavond dat stuk ook even langsgelopen. Veel grote kopvoorns gezien. Verder niets.
Ik denk dat ik deze week maar andere leuke dingen ga doen. Volgende week hebben wij een huis aan de Ourthe in Graide in de Ardennen gehuurd. Kan ik lekker de hele week op openbaar water hobbyen.
Bedankt voor de reacties.
groeten van Mark
><((((0>

sarca2

Ok, het zit ook niet mee; Ardennen zit op slot qua vissen wegens droogte, vooralsnog tot 12 augustus.
::new::

markpiet

Ik kreeg dat bericht ook binnen. Het is me alleen niet duidelijk of dat nou voor alle wateren geldt. In de mail stonden 3 categoriƫn genoemd.
Mijn frans is blijkbaar niet goed genoeg om het helemaal te begrijpen.
groeten van Mark
><((((0>