Soulac-sur-Mer

Started by EB86, January 02, 2021, 14:33:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EB86

Hi,

hopelijk kunnen wij dit jaar weer gewoon op vakantie en de reis zou dan gaan naar Soulac-sur-Mer. Ik zie op google maps al wat zeewater met wat kribben, dus de vlieghengel gaat sowieso mee. Heeft iemand van jullie ooit in de buurt gevist, zo ja, alle info is welkom.

Beertje

Wat betreft het vissen daar heb ik geen ervaring. Maar wat ook erg leuk is ( vooral als je kinderen hebt), om, zoals de Fransen dat noemen: peche a pied . Vissen te voet dus. Dit is het zoeken en oogsten van schaal en schelp dieren. Je hebt hier voor nodig een emmer. een 3 tand klauwhark, een bik hammer om de oesters van de rotsen te bikken en een oester mes om de oesters te openen. vooral kokkels zoeken is voor kinderen leuk. Je kunt kokkels vinden op zandbanken in de monding van de Gironde. Gewoon even kijken waar andere mensen bezig zijn. dan vind je ze wel. Je zien waar ze zitten aan de 2 gaatjes in het zand, waar regelmatig water uit komt. vooral in een plas water kun je dat goed zien. Je kunt ze ook uit het zand wippen met een lang mes o.i.d. Als je een hoeveelheid hebt, kun je ze na dat je ze hebt gespoeld, in een wat zeewater koken. Voor andere recepten even op het web kijken.

Als je de gereedschappen niet hebt, kun je het ook ter plekke kopen.

http://www.pecheapied-loisir.fr/je-suis-pecheur/carte-interactive/estuaire-de-la-gironde-et-mer-des-pertuis/
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

wh82

Je zou eventueel ook zeeprik kunnen vangen en dan koken in bordeaux, is een regioklassieker. Kan er geen trek in krijgen aangezien die vis een monster is in mijn boekje maargoed: "lamproie à la bordelaise" is de zoekterm voor een recept.