Swiss CDC Multi Clamp

Started by Beertje, December 06, 2021, 13:33:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

 Wie heeft ervaring met de Swiss CDC Multi Clamp. Is die beter en/of handigger dan de klemmen van Marc Petitjean?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

henkverhaar

Quote from: Beertje on December 06, 2021, 13:33:43
Wie heeft ervaring met de Swiss CDC Multi Clamp. Is die beter en/of handigger dan de klemmen van Marc Petitjean?

Niet beter. Anders ;-) voor CDC prefereer ik de klemmetjes van Petitjean. Voor het selecteren, knippen en verwerken van hapjes hertenhaar werkt ie wel fijn.

Martijn

Van de Swiss CDC Clamp kan ik even geen prijs en omvang van de set (?) vinden.

MPJ is wel aan de prijs maar kan je voor zover ik nu kan bekijken veel meer mee. Maar dan hobbel je al snel naar de 70 a 75 euro voor de tools (als je de set clamps hebt, wil je de stacker waarschijnlijk ook...  ::) zo werkte het bij mij in ieder geval...) maar werkt wel erg fijn!

Beertje

Quote from: Martijn on December 06, 2021, 20:17:00
Van de Swiss CDC Clamp kan ik even geen prijs en omvang van de set (?) vinden.

MPJ is wel aan de prijs maar kan je voor zover ik nu kan bekijken veel meer mee. Maar dan hobbel je al snel naar de 70 a 75 euro voor de tools (als je de set clamps hebt, wil je de stacker waarschijnlijk ook...  ::) zo werkte het bij mij in ieder geval...) maar werkt wel erg fijn!

De prijs in Nederland is €29,95
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Beertje

Quote from: Martijn on December 06, 2021, 20:17:00
Van de Swiss CDC Clamp kan ik even geen prijs en omvang van de set (?) vinden.

MPJ is wel aan de prijs maar kan je voor zover ik nu kan bekijken veel meer mee. Maar dan hobbel je al snel naar de 70 a 75 euro voor de tools (als je de set clamps hebt, wil je de stacker waarschijnlijk ook...  ::) zo werkte het bij mij in ieder geval...) maar werkt wel erg fijn!

De prijs van de Swiss multitool is €29,95 in Nederland
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

henkverhaar

Quote from: Martijn on December 06, 2021, 20:17:00
Van de Swiss CDC Clamp kan ik even geen prijs en omvang van de set (?) vinden.
Is geen set - tenzij ik recentelijk iets gemist heb - maar een enkele haar- en CDC klem; soort van ver doorveredelde papierklem, voor de PK-methode. Met een punt om haren goed te kunnen selecteren/separeren, en een venster om het geklemde beter te bekijken en/of te bewerken als tussenstap. In de context van de MP magic tool set is het dus geen vervanging, maar kan het een aanvulling zijn. De Vosseler klem doet iets soortgelijks, op een iets andere manier - daar bestaat de 'klem' slechts uit twee rondstaven en heb je nog meer toegang tot de 'binnenkant' van het geklemde materiaal.