Vliegvissers.nl-Binddag... 21 januari 2012 in Apeldoorn

Started by Sieger, September 23, 2011, 19:57:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

Rossie69

zo hee nieuw record.

dr zullen ernog wel een paar stil verlaten gaan.

maar heb er zin aan.

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

kiez

Sta er nog steeds niet bij maar ben er wel natuurlijk .

Gr Andre

Sieger

Zal het gelijk ff doen André.... Was zo vanzelfsprekend dat ik er niet meer aan heb gedacht.... :)


Sieger

sebas-vh

YES!! heb een hele tijd moeten zeuren, en moet nu nog wel helpen met het huis schilderen, maar ik mag mee!! :D
Dus zet me dr maar bij ;D
Gr Sebas

The Real Caveman

Hey Sieger,

Misschien dat Caveman en ik nog wel even komen kijken,
als dat goed is, uiteraard.

gr Johanna.

Arno

He Johanna,

Jullie zijn natuurlijk altijd van harte welkom.

Gr Arno

Sieger

Quote from: The Real Caveman on December 22, 2011, 09:48:04
Hey Sieger,

Misschien dat Caveman en ik nog wel even komen kijken,
als dat goed is, uiteraard.

gr Johanna.

Hartstikke leuk Johanna.... Uiteraard zijn jullie van harte welkom...! Ik zet jullie erbij....


Sieger

Patrick(WF)

Ik/ Wij komen ook graag weer een kijkje nemen. Is vorig jaar
errug goed bevallen. Dus schrijf mij en Flygirl en een half er ook maar bij  ;D
Groet Patrick

Sieger



Sieger

aalbrecht

sieger weet je al wat we mee moeten nemen inv met bestelingen  en wil deze keer graag 1 sessie met hans binden.ps rollen bind garen graag
vliegvissen is een passie

weerwolf

#211
Ik weet nog niet of ik kom op de binddag............

[tekst verwijderd]

Ik denk er nog even over na ..............
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Sieger

Ik zet het volgende week op het forum Aalbrecht....

Hans gaat Kyll-vliegen binden.... lekker vaag, maar ik krijg er niet echt uit wat er aan materiaal nodig is.... Zal hem nog eens mailen...


Sieger

weerwolf

er zou over nagedacht worden..........maar niets definitiefs gehoord
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

peter

Patrick en Flygirl komt er een vliegertje bij????????????
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Sieger

Kunnen we hier aub weer terug naar het topic... (vraag ik als starter van het topic.....) ???


Sieger

peter

Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

A{b}r{a}xa{s}

Ben je een avondje gezellig op pad, krijg je ondertussen een stroom aan berichtjes binnen via je telefoon. Daaruit is al direct op te maken dat het conflict van vorige week weer in alle heftigheid is opgelaaid. Reageren via de e-mailfunctie van de telefoon is in de eerste plaats erg onpraktisch en daarnaast is het uitgebreid lezen én nadenken over de binnenkomende berichten niet erg bevorderlijk voor de gezellige avond die je had gehoopt te hebben. Een 'voordeel' is wel dat je alvast weet dat je mailbox flink aan het vollopen is, zodat je bij thuiskomst aan de gang kunt om een 'oplossing' te bedenken waarvan je al bij voorbaat weet dat nooit alle betrokkenen er volledig tevreden mee zullen zijn.

Doorgaans probeer ik over zaken rustig na te denken voordat ik reageer. Gisteren echter merkte ik dat ik door de vele berichtjes gefrustreerd raakte en de neiging had om bij thuiskomst direct achter de pc te kruipen en fel te reageren. Gelukkig werd ik tot enige rust gemaand waardoor ik toch de tijd heb genomen om eerst te denken en daarna pas te gaan reageren. Bij deze dus.... 

Afgelopen week heb ik met de betrokkenen contact gehad en is er ook tussen de moderators onderling aandacht geweest voor de aanvaring op het forum. De uitkomst daarvan was dat besloten is om de teugels m.b.t. de 'spelregeltjes' op het forum, flink aan te trekken om soortgelijke situaties voor de toekomst uit te kunnen sluiten, of er op zijn minst daadkrachtiger op te (kunnen) reageren. Dit impliceert direct dat op dat moment ook besloten is om duidelijk aan te geven dat bepaalde zaken niet kunnen op het forum én dat wanneer de 'spelregeltjes' overtreden worden er op enigerlei wijze ingegrepen zal gaan worden, hetgeen ook de strekking was van het door mij geplaatste topic, én er op dat moment dus (nog) geen sprake was van een 'disciplinaire maatregel' (lees : ban, etc) die per direct doorgevoerd zou worden.

Dat dit een beslissing was die niet voor iedereen even bevredigend  is was ook te voorspellen, maar dat is wel de beslissing van dat moment geweest en ik heb vanuit het moderatorsteam geen signaal gehad dat men het er helemaal niet mee eens was en er bv. al per direct iemand de toegang tot het forum ontzegd zou moeten worden naar aanleiding van het conflict. De waarschuwing was afgegeven en voor wat betreft toekomstige situaties weet iedereen wat er te verwachten is. Ik wil hiermee overigens niet de 'verantwoording' van me afschuiven, de beslissing om niet direct maatregelen tegen iemand te nemen, anders dan duidelijk te hebben gemaakt dat iedereen zich aan de 'spelregeltjes' moet houden, heb ik gemaakt.

Na het plaatsen van mijn reactie heb ik even afgewacht om te zien of er op het forum nog doorgegaan zou worden op het meningsverschil, of, en zo ja welke, er reacties zouden komen op het door mij geplaatste bericht. Dat was een bewust gekozen 'radiostilte' om te zien hoe een en ander binnen het forum verwerkt zou worden. Uit de reacties, vragen en opmerkingen die ik nu in mijn mailbox heb moet ik jammer genoeg concluderen dat er nog voldoende 'kwaad zeer' aanwezig is om een voor alle partijen bevredigende oplossing mogelijk te maken, terwijl ik denk dat met een beetje goede wil van alle kanten een 'staakt het vuren' echt niet ver weg hoeft te zijn. Dat proef ik ook als ondertoon in een deel van de  berichten die ik heb binnengekregen. Maar dan moet er wel constructief gedacht worden door alle betrokken partijen en niet, ofwel via het forum of priveberichten, opnieuw de confrontatie aangegaan worden door van een defensieve houding over te gaan naar een offensieve houding.

In de ogen van sommigen ben ik te soft in mijn beslissing geweest, maar dat is wel de beslissing geweest. Voor de toekomst wil ik wel (nogmaals) aangeven dat ik (en hopelijk de andere moderators ook) sneller zal reageren wanneer de situatie dreigt te ontsporen en dat daarbij 'streng ingrijpen' niet geschuwd zal worden. Feit blijft dat om te komen tot een meningsverschil van deze orde er 2 kanten nodig zijn en, behalve 'politieagentje spelen' om (verdere) uitwassen op het forum te voorkomen, kan en wil ik me niet bezighouden met onderlinge relaties tussen verschillende forumleden. Daar ligt een eigen verantwoording die ik niet voor anderen kan invullen. Mijn verantwoording ligt bij het bewaren van de orde en gezelligheid op het forum en ik denk dat voldoende toegelicht is dat daar voortaan sneller én directer zal worden opgetreden als dat nodig is. Of beide partijen, naar mijn persoonlijke hoop snel, in ieder geval weer 'door 1 deur kunnen' ligt bij de betrokkenen zelf en hun wil om een constructieve in plaats van een offensieve houding aan te nemen.

Er komt geen 'radiostilte' dit keer, ik ga reageren op alle berichtjes die ik heb binnengekregen maar ik hoop dat jullie me wel een beetje tijd geven zodat ik ook voor die reacties de tijd kan nemen, net zoals ik gedaan heb voor bovenstaande reactie. Het blijft tenslotte een 'hobby' ....

(Bovenstaande heb ik vanmorgen geschreven, ondertussen heb ik al weer nieuwe berichten ontvangen. Ik ga een en ander bespreken met de andere moderators om te zien hoe zij over de situatie denken zodat we tot een gemeenschappelijk besluit/standpunt kunnen komen)

A{b}r{a}xa{s}

't lijkt misschien niet altijd zo op het eerste gezicht, maar soms heb ik het er wel eens druk mee :)



HappyFisherman

Met gemiddeld 102 posts per dag is er genoeg te beleven hier op het forum, volgens mij is dit gezeur daarbij niet nodig om er wat te laten gebeuren. Bassie is geloof ik druk zat met andere zaken  ::) :P
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Er zijn inderdaad andere zaken waar ik liever mee bezig ben :)

HappyFisherman

Het grote nadeel van 26 letters gebruiken om je boodschap over te brengen is dat een ander ze vanuit zijn/haar perspectief of belevingswereld leest. Je zult dus nooit het bedoelde over kunnen brengen, omdat die ander niet kan lezen wat jij daarbij voelt.

Volgens mij heeft Evert het nog bij het rechte eind, gewoon allemaal komen en uitpraten (en dus niet uittypen :)).
Vliegvissen is bevlogen vissen...

HappyFisherman

Terug on Topic, ik hoop wel dat Sieger alle 60 ballen op tijd warm krijgt ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

Klaas, ik denk dat we het er nu bij moeten laten, jullie hebben je mening gegeven, en dit topic weer gaan gebruiken waarvoor het gestart was. :)

toppiedus

Communicatie is een mysterie

Als ik jou was dan begreep jij mij beter