Vangsten in 2020

Started by Gert, January 12, 2020, 21:43:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gert

Zo, de kop is eraf (van HET vissen, niet van DE vissen  ;)).
Vandaag voor het eerst wezen vissen in 2020, en goed begonnen met 2 snoeken.
Was wel hard werken om de streamer op de juiste plekken te krijgen met die wind. Heb ze allebei onder (2 verschillende) bruggetjes vandaan weten te plukken.

De eerste was de moeite waard om in te sturen voor de gouden streamer (maar zeker niet voor de eerste plek); de tweede heb ik niet gemeten maar was denk ik een cm of 55.

Hoop dat iedereen veel te melden heeft in dit topic dit jaar!

Groet,
Gert

HappyFisherman

Ik heb al een paar keer staan blauwbekken zonder aanbeet!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

MartinT

Afgelopen weekend 3 stuks in een uurtje of 2,5 maar helaas de grootste niet boven de 70 cm.
Wel lekker gevist.

ben64

#3
Na een aantal keren niets te hebben gevangen, eindelijk mijn eerste snoek op een streamer! Mijn schepnet was wat aan de kleine kant voor een 70 +  ;D. Heb helaas alleen de link kunnen plaatsen, doe wat verkeerd, maar weet niet wat ::)


https://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?action=gallery;sa=view;pic=431



https://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?action=gallery;sa=view;pic=432

Menno_siemensma

De foto is er wel als je hem voor uploaden selecteert en dan bericht plaatst, maar je ziet het niet direct in je bericht als je het concept maakt zeg maar. afgelopen zondag leuk gevangen op de blankvoorn/witvis, met een paar mooie uitschieters van 30 plus wat eindigde met 33cm, wat een leuk begin is van de februari maand. Komende tijd ook maar weer het water op met de bboot voor hopelijk eens wat big mama's hier in het hoge noorden.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

marc

Eentje uit de polders

MartinT

Lekkere dikkerd [emoji41]

Scaramouche

Nou, die eet alleen nog voor de lekkere trek, want honger kan die niet hebben!  :o  Mooie vis!
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Quote from: Scaramouche on February 04, 2020, 10:41:40
Nou, die eet alleen nog voor de lekkere trek, want honger kan die niet hebben!  :o  Mooie vis!
[/quotbe]


Lijkt me meer vol kuit te zitten😁😁😁

Scaramouche

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Menno_siemensma

obesitas snoek, komt zeker uit amerika :P maar die snoek is meer ovaal dan langwerpig zeg... ::goodjob::
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd

#11
Lekker dikke big mama😁😁😁

[attachment id=1 msg=180981]

[attachment id=2 msg=180981]

Gert

Sjeez man, lijkt mijn buurvrouw wel  ;D

Mooie vangst Sjoerd!

Menno_siemensma

Dikkertje weer, ik moest het hier doen met 2 kleinere van 60 en 70cm. Ze waren wel goed los, streamers vol genomen achter in de bek maar gelukkig niet slecht gehaakt dat ze veel bloedden. Met de belly boat was het net was te veel wind hier om lekker naar de stekken te komen dus dat leverde niks meer op.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Scaramouche

Quote from: Gert on February 21, 2020, 18:29:03
lijkt mijn buurvrouw wel  ;D

::lach::

die buurvrouw ken ik geloof ik ook  ;)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Donkere vis Menno,
Groninger veensnoek?

Menno_siemensma

Quote from: sjoerd on February 21, 2020, 20:57:24
Donkere vis Menno,
Groninger veensnoek?
Wel gronings, wel theekleurig water maar niet door veen :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

#17
Erg stil hier met de meldingen. Wordt er door jullie nog wel gevist?
Door mij wel in ieder geval, karpers zijn weer een beetje los om ze in de oppervlakte te kunnen vangen met een broodvlieg. En de boilies van de Action bevallen ook goed! https://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?topic=12158.0

[attachment id=1 msg=181235]

En gisteren zwommen er op een verbreding in een polderringsloot minstens 5 scholen blankvoorns hun rondjes. Wist er slechts een paar te vangen, had vooral te maken met de hoeveelheid "rommel" wat van de bomen afkomstig is op het water dreef, maar dat smaakt naar meer.

Ik hoop dat de maatregelen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, niet het vissen onmogelijk maken. Het kost mij tot nu toe in ieder geval weinig moeite om me aan die maatregelen te houden. Woon vlak bij de polder, fiets er zo naartoe en eenmaal over een hekje kom ik geen mens meer tegen.

Beertje

Vorige week woensdag en donderdag prima gevangen. Allemaal blankvoorn +/- 20cm. Zaterdag ook op de zelfde stek geweest en maar 6 stuk kleintjes. zal toch iets met het weer te maken  hebben, de wind was van ZO naar NOORD gedraaid.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

PdH

Om mij heen vangen dobbervissers wel brasem en zeelt. Statisch op de bodem met maden en voer. Dat is niet (meer) mijn ding.
Maar met de vliegenhengel heb ik nog geen succes.
Komt wel weer over een paar weken ga ik vanuit.
grtn, Peter.

paul de bruijn

Klein spul van het weekend,en een mooie dikke giebel.Ook wat karper gehaakt,maar dat is op een 3tje niet echt een succes,eentje dook echt op de nimf,de ander denk ik vals gehaakt.
Maar zoals anderen al melden,veranderende wind en giga temperatuurverschillen maken het niet makkelijk

Menno_siemensma

Quote from: paul de bruijn on April 13, 2020, 21:23:25
Klein spul van het weekend,en een mooie dikke giebel.Ook wat karper gehaakt,maar dat is op een 3tje niet echt een succes,eentje dook echt op de nimf,de ander denk ik vals gehaakt.
Maar zoals anderen al melden,veranderende wind en giga temperatuurverschillen maken het niet makkelijk
Ik heb het niet eens geprobeerd, mooi wat andere dingen doen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

sjoerd

[attachment id=1 msg=181284]c

Brasems doen het goed maar laatste dagen teveel wind om ze te spotten. Morgen nieuwe poging want minder wind voorspeld. We gaan het zien.

Scaramouche

lekker onder de paaipukkels zo te zien  ::goodjob::

ik krijg die stomme beesten er nooit aan, wat ik ze ook voor de neus presenteer. (misschien juist heel slimme beesten dus eigenlijk :-) )
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

Quote from: Scaramouche on April 22, 2020, 17:13:50
lekker onder de paaipukkels zo te zien  ::goodjob::

ik krijg die stomme beesten er nooit aan, wat ik ze ook voor de neus presenteer. (misschien juist heel slimme beesten dus eigenlijk :-) )

Net voor de paai is beste periode. Ze verzamelen zich nabij de paaiplekken en bij zonnig weer zitten ze hoog. Dan vang ik ze door een hooggevoerde nimf met goed zichtbare fluororanje kraal(zodat ik de nimf goed kan volgen) redelijk snel boven en voor de vissen langs te trekken. Prachtig om te zien hoe ze dan de nimf volgen en pakken, of juist op het laatste moment weer wegdraaien. Of waarbij je ze de nimf echt zien nemen, en je toch nog misslaat. Erg spannend en effectief omdat ik zo geen  brasems vals haak. Dit in tegenstelling als je op paaiende brasems vist, dan haak je er regelmatig 1 vals. Niet leuk. Dit wel maar ja, zon en niet teveel wind is nodig om de vissen omhoog te krijgen. En wind hadden we deze week echf genoeg helaas. Morgen nieuwe kansen😁😁