Polders rond Rotterdam

Started by FSCHAMP, January 14, 2026, 20:29:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FSCHAMP

Beste Forumleden,

Ik ben een Belgische Vliegvisser en ik zou willen weten of de polders ijsvrij zijn rond Rotterdam. Ik wil nl. dit weekend daar gaan snoeken met de vlieg en ik weet dat de weersomstandigheden de voorbije dagen slechter waren dan bij ons.
Kan iemand van jullie me dit laten weten?

Alvast bedankt.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Streamer

Alles licht weer open hoor, Krimpenerwaard, Voorne Putten, Hoekse Waard, maar het gaat richting het weekend wel weer kouder worden, hou dat even in de peiling. De vangsten zijn niet schokkend momenteel, maar niet vissen is zeker niks vangen.
IHYT

EB86

Quote from: Streamer on January 14, 2026, 23:01:33Alles licht weer open hoor, Krimpenerwaard, Voorne Putten, Hoekse Waard, maar het gaat richting het weekend wel weer kouder worden, hou dat even in de peiling. De vangsten zijn niet schokkend momenteel, maar niet vissen is zeker niks vangen.

Niet alles in de Hoeksche Waard ligt open, in Barendrecht ook nog zeker 50% dicht. Grotere wateren zeker open maar kleinere poldersloten hebben nog ijs

FSCHAMP

Oei, wat is het nu, liggen de poldersloten nu open of ligt er nog ijs op. Is er te vissen? Ik ga naar Bergambacht normaal.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

Martijn

Hallo Gino,
Ondanks dat deze gebieden redelijk dicht bij elkaar liggen, verschilt het dus nog wel per water... zal van de orientatie en diepte van het water afhangen...

Ik kom uit Capelle aan den IJssel (ca 20km van Bergambacht), hier zie ik sinds gisteren nergens meer ijs op het water bij mij in de buurt.

Mocht ergens nog ijs liggen in de Krimpenerwaard (dan zal het een heel dun filmpje ijs zijn), dan is er in de Krimpenerwaard nog voldoende water zonder ijs op het water verwacht ik, maar ik weet het dus niet zeker...
Bij mij, 20km verderop dus, is al het water volledig vrij van ijs in ieder geval...

FSCHAMP

@ Martijn : Bedankt voor de info.
Grts
Gino

Streamer

Quote from: EB86 on January 15, 2026, 22:42:53Niet alles in de Hoeksche Waard ligt open, in Barendrecht ook nog zeker 50% dicht. Grotere wateren zeker open maar kleinere poldersloten hebben nog ijs

Dat lijkt me nogal logisch, gisteren even bij Westdijk geweest in Barendrecht en de rest van de dag gewoon gevist in Barendrecht. Hier en daar lag er nog wat dicht, maar er lag genoeg open om te heerlijk te vissen.
IHYT

EB86

Quote from: Streamer on January 17, 2026, 12:50:46Dat lijkt me nogal logisch, gisteren even bij Westdijk geweest in Barendrecht en de rest van de dag gewoon gevist in Barendrecht. Hier en daar lag er nog wat dicht, maar er lag genoeg open om te heerlijk te vissen.

Jazeker, ik vond het wel bijzonder dat de koedoodseplas nog dicht lag. Heb je nog wat gevangen?

jo flyfishing

Ik heb vandaag van het loetbos ad vroegere ambulance post richting Bergambacht gevist, en hier en daar lag nog een plak ijs, en soms zo wat ijs pap oid.
Verder was het een heerlijke dag, 5 snoeken gezien, waarvan 4 op de kant, en de 5de een voorschrift voor een bril bezorgd.

mvg,
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Streamer

Quote from: EB86 on January 17, 2026, 19:49:56Jazeker, ik vond het wel bijzonder dat de koedoodseplas nog dicht lag. Heb je nog wat gevangen?

Nee helemaal niks, 3 volgers gezien, waarvan 1 hele serieuze vis tot vlak voor mijn voeten, maar daar bleef het bij. Maar het was een heerlijke dag, koppie leeg en opgeladen.
IHYT