Zuidwest Zweden in de zomer

Started by EB86, November 22, 2025, 13:53:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EB86

Goedemiddag,

Aankomende zomer gaan wij 3 weken in Zweden verblijven. Beginnend in Malmö, via Ahus, Vaxjö naar Grebbestad, Gotenburg en Mølle.

Het vliegvissen is puur voor erbij en niet de hoofdreden. Nu denk ik dat ik in meren en riviertjes wel wat kan vissen alleen vroeg ik mij meer af wat handig is voor de kust? Ik heb wat ervaring op zeeforel maar dacht misschien ook aan de rotskust en dan makreel, pollak, etc. Wat heb ik daarvoor materiaal voor nodig?

Menno_siemensma

Ik weet niet hoe goed de visserij op pollak en koolvis in in de oostzee, ben wel wat bekend in Noorwegen maar niet echt in zweden, maar wellicht wel makreel. iig sinklijn, clousertjes blauw witte streamertjes, waar mogelijk de stroming vinden met dieper water erbij, de steile rotswanden zijn vaak wel goed.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

paul de bruijn

Ik ben er nooit geweest,al staat het wel op het lijstje.Denk zoals Menno zegt correct is,zou zelf denk ik voor een #8 kiezen inclusief snelzinkende lijn in de stroming.Als je kelp onder de kant hebt wil je die vis daar niet in hebben,ander kun je waarschijnlijk wat lichter vissen.En wat andere lijnen voor de zekerheid.Een en ander afhankelijk van de situatie.

FSCHAMP

Ik heb in Noorwegen vanaf de kust gevist. Ik raad een #8 en/of #9 met een DI-3/DI-5/DI7 of 8 als lijnen. Verder vliegen zoals Clousers, Deceivers, Half & Half, EP-streamertjes in de kleuren olive/white, chartreuse/white, Fluo Yellow/white, blue/white of volledig white. Verder kan je ook garnalen gebruiken. Deze zullen zeker pollack opleveren. Leader 35/00 Fluoro carbon.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>