Betaalbare Vice gezocht!

Started by Bekeerling, January 13, 2013, 19:39:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

Naar aanleiding van de binddag gisteren lijkt het me leuk om zelf ook te gaan binden.
Heeft iemand een betaalbare vice voor me liggen? Wellicht met wat belangrijke gereedschapjes erbij?
Ik hoor het graag.

Groet, Harmen.

Koen

ik weet niet wat je budget is, maar voor beginners zou ik es gaan kijken bij onze sponsor A&M, die hebben voor weinig wel wat leuks, zeker als je het gewoon wilt proberen, duurder en beter kan later ook wel :)

http://www.amfishingtackle.nl/vliegbinden/vices/

verder heb je nodig:

- Bobbin holder (liefst met een keramische stift)
- Whip finisher (dat stokje met die rare kronkels er in :P )
- Hackleplier ( dat is om het puntje van de veer vast te houden als je een hackle maakt)
- Een scherp schaartje

tjah, en dan verder 100-deren euro's aan bindmateriaal, maar dat gaat vanzelf  ;D

Canadian_Streamdance

hey Harmen,

Wat is je budget ongeveer? ik zou je aanraden om toch te beginnen met een redelijke vise anders ga je er achteraf misschien spijt van krijgen... heb je op de binddag een bepaald model gezien dat je op het oog hebt?
anders bij de sponsoren eens een kijkje nemen!
ik zelf bind al een jaartje of 3,5 op een Danvise en ben hier heel erg tevreden over heb die op de vliegvisbeurs in charleroi gekocht toen met voetplaat voor nog geen €70 is een goede handige vise met een goeie bek!


Canadian_Streamdance

haha koen had iets eerder gepost :P komt ongeveer op hetzelfde neer :D
en die honderden euro's aan bindmateriaal die komen inderdaad vanzelf! daar kan iedereen over meespreken denk ik hier  :-X

Bekeerling

Bedankt jongens! Ik had dat beginners setje van a&m al gezien, verder heb ik gisteren op een vice gewerkt maar geen idee wat voor 1 dat was. Laat ik als budget eens zeggen, 100 euro voor de vice plus meest noodzakelijke gereedschapjes. Overigens zie ik die bobbinholder vaak terugkomen, is dat dat ding waar je binddraad in zit?

Bekeerling

Okè  ;D Ik denk ook dat een vice die je neer kan zetten mijn voorkeur heeft, wil niet op vakantie bijvoorbeeld iemands tafel om zeep helpen door de schroef iets te hard aan te draaien  ;)

Canadian_Streamdance

dat klopt die heb je ook in verschillende maten en soorten! ook dit mag een goeie zijn je hebt in principe maar 1 nodig! neem geen te goedkope want dan zul je vaak zien dat de binddraad afknapt door scherpe randjes in het buisje of te stroeve bobbinholder stangetjes waardoor hij niet mooi afrolt
ben ook met een hele goedkope begonnen en dat was alleen maar ergernis in het begin als je binddraad om de haverklap afknapt!
ik heb er verschillende van rite en c&f maar je hebt ook van andere merken die iets goedkoper zijn maar zeker goed!
voor 100 eurie heb je al een mooie vise en wat materiaaltjes!!

Koen

das is inderdaad wel een beetje een nadeel van die dingen, maargoed, ze doen het wel :P

ik hoor inderdaad veel mensen met goede verhalen over die danvice, wellicht is dat wel wat voor jou dan :)

Wilco

Quote from: Rob van H. on January 13, 2013, 20:12:20
Het loopt hier al in de duizenden, hierbij zijt U dus gewaarschuwd !!!  ;)
Dat wou ik net zeggen......en wat ook heel belangrijk is ruimte om je materiaal op te slaan. Bakken, rekken, lades etc. Je zult altijd te weinig ruimte hebben ::tongg::

Canadian_Streamdance

die danvise is bij velen rond de 90 euro met voetplaat ( kays flyfishing etc..) bij dyckers hebben ze ook een goeie hmh staan! iets duurder maar wel een goeie!
http://www.dyckers.com/Vices_&_accessoires/HMH_SX_Vice

Sieger

Hoi Harmen,

Volgens mij heb je op de vise van Roelof zitten binden en ik dacht dat dit een (imitatie) Renzetti Traveler vise is... Worden ook vaak op Ebay etc aangeboden.... Maar de originele valt niet binnen de 100 euro....

Hier en op Marktplaats worden regelmatig mooie vises aangeboden waarmee je binnen die 100 euro een heel eind komt...

Ben zelf begonnen op een imitatie Regal en dat beviel eigenlijk prima ( tot je dan iets tegenkomt waar je echt geen nee tegen kunt zeggen... ;) )...
Maar volgens mij zijn we met z'n allen ook wel een beetje gestoord soms en laten we ons maar wat graag verleiden....

Met de Danvice en wat andere instrumenten blijf je denk ik heel goed binnen je budget en heb je jaren lang bindplezier....

Misschien kan Roelof je nog een tip geven waar hij zijn vise heeft gekocht... ? Ik dacht in Deventer maar ???


Sieger

Bekeerling

Klopt Sieger, dat was inderdaad die van Roelof.
Die Danvise ziet er goed uit en als ik mijn jeukende handen nou nog een weekje weet stil te houden  ::hulp:: dan kan ik een stukje van m'n ziektebonus gebruiken om er goede tooltjes bij te kopen  ::duim::  ;D
Heerlijk hoe behulpzaam iedereen is op dit forum, en niet alleen online maar ook in het echt  ;D ::goodjob::

Hilco

wat is jullie gedachte over  de vice van onze sponsor Maxwell&strike?  65 euro lijkt een prima prijs........

Hilco

tja , dus voorlopig geen optie  .

Sieger

Lijkt wel heel erg op die van Roelof.... Renzetti.... En niet al te duur ....


Sieger

Hilco

ja, daarom gaf ik het ook aan ......

vliegvisgek

tja de renzettie 2000 kost dik 300 euro zier er goed uit handig voor als extra binder komt goede link hilco ;D ;D

maurice

Quote from: Hilco on January 13, 2013, 20:53:30
wat is jullie gedachte over  de vice van onze sponsor Maxwell&strike?  65 euro lijkt een prima prijs........

staat al geruime tijd op komt binnen kort weer binnen. :o

Dus Marcel hoe staat het er mee?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

weerwolf

Mijn vice heb ik gekocht bij Hengelsport Arnhem in Deventer. Heb ik 75 voor betaald maar kosten daar normaal meer. De vice van Maxwell and strike is identiek maar volgens mij bieden ze hem completer aan, ik heb ze daar eens gezien incl. wastebag maar misschien was dit een actie.

Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Bekeerling

En is Tiemco nou een degelijk merk qua bindgereedschap?

Canadian_Streamdance

ik vind van wel! heb daar een aantal tools van en die doen het prima!

Bekeerling

Nice!! Scheelt de helft idd in vergelijking met c&f  ;D

Bekeerling

Heb zojuist de danvise besteld bij Taimen plus een paar tooltjes  ;D
Hoop alles met een week binnen te hebben.

Koen

mooi :) dan kan het binden beginnen :)

Canadian_Streamdance

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! jij gaat je rot amuseren en waarschijnlijk niet meer achter je nieuwe vise weg te slaan zijn !! goeie keuze van vise :D ::goodjob::