gezocht 5/6 set

Started by jagoziva, February 17, 2012, 23:34:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jagoziva

o nee ik zag dat je in noord brabant woont kom ik net vandaan waren er vandaag op visite
heeee lekker ik zit nu achter de gewone pc ipv de laptop hij was door mijn vrouw in gebruik voor de parkieten forum opgestaan plaats vergaan dit werkt een stuk sneller en prettiger

A{b}r{a}xa{s}

ik woon in Roosendaal (Noord-Brabant), niet echt in de buurt dus. dat maakt uitproberen van een hengel lastig(er).
als je op de ronde Bleek gaat is een #5 misschien aan de lichte kant...maar er zijn genoeg mensen die daarmee vissen volgens mij.
voor een gewone forellenvijver (vierkante vijver) vind ik zelf een #5 al stevig aan de maat.

Gert

Ja, ik denk dat een #5 ook wel voldoet voor de meeste forellenvijvers, ook de grote vijver van de Eemhof. Voor de Ronde Bleek, OVM, karper, snoek zou je beter een zwaardere kunnen nemen. Maar die komt er vast wel - eerst maar een #5 ;D

En Muddler (Hannus) zit bij jou in de buurt toch?

Groet,
Gert

BV

Volgens mij heb je ook geen 2x 100 meter backing nodig.
1 klosje over twee reels verdelen zal wel goed zijn.




jagoziva

Quote from: Gert on February 19, 2012, 21:44:12
Ja, ik denk dat een #5 ook wel voldoet voor de meeste forellenvijvers, ook de grote vijver van de Eemhof. Voor de Ronde Bleek, OVM, karper, snoek zou je beter een zwaardere kunnen nemen. Maar die komt er vast wel - eerst maar een #5 ;D

En Muddler (Hannus) zit bij jou in de buurt toch?

Groet,
Gert

dat is het nou juist ik woon in de polder en we gaan straks ook op snoek en winde en ik heb ook nog zo`n dikke bamboeset van shakespeare #5/6 maar daar is al 1 oogje van stuk en als ik daar een snoek mee vang ben ik bang dat ik alleen het handvat nog heb en de rest als dobber fungeert dus daar kan mijn zoontje mooi mee rommelen op voorntjes. Ik denk dus dat ik echt een #6 nodig heb.
waarom hebben sommige 5/6 en andere echt 5 of 6 ligt dat aan de kwaliteit van de hengel?


jagoziva

o sjee ik durf het bijna niet te vragen maar moet ik anders soms nog zwaarder naar #7 ofzo
haha dit word wat ik denk dat ik maar een lening aan moet vragen ik heb ook weer een hobby uitgezocht het lijkt mijn andere hobby wel ,duiken, dat is ook een bodemloze put maar wel leuk

Gert

Quote from: jagoziva on February 19, 2012, 22:13:09
dat is het nou juist ik woon in de polder en we gaan straks ook op snoek en winde en ik heb ook nog zo`n dikke bamboeset van shakespeare #5/6 maar daar is al 1 oogje van stuk en als ik daar een snoek mee vang ben ik bang dat ik alleen het handvat nog heb en de rest als dobber fungeert dus daar kan mijn zoontje mooi mee rommelen op voorntjes. Ik denk dus dat ik echt een #6 nodig heb.
waarom hebben sommige 5/6 en andere echt 5 of 6 ligt dat aan de kwaliteit van de hengel?

Op winde kun je wel met een #5 hoor. En voor snoek kun je dan ook nog voor een 7 of 8 gaan, hoeft geen grote investering te zijn.

Over een 5/6 of een echte 5 en echte 6: sommige fabrikanten geven op dat de hengel geschikt is voor een 5 dubbel taper of 6 weight forward lijn. Tegenwoordig vist bijna iedereen met een WF lijn denk ik, dus maakt het weinig uit of je een 5/6 of 6 neemt als je een 6 wil. Wel ff uitproberen!


jagoziva

ok #5/6 is goed dus nou dat scheelt weer want volgens mijn vrouw heb ik geen gat in mijn hand maar gewoon geen handen haha

Gert

Quote from: jagoziva on February 19, 2012, 22:18:54
o sjee ik durf het bijna niet te vragen maar moet ik anders soms nog zwaarder naar #7 ofzo
haha dit word wat ik denk dat ik maar een lening aan moet vragen ik heb ook weer een hobby uitgezocht het lijkt mijn andere hobby wel ,duiken, dat is ook een bodemloze put maar wel leuk

Nou, dan moet je maar eens op de Ronde Bleek gaan duiken - liggen nog wel een paar hengels op de bodem denk ik 8)

Maar ik zou waarschijnlijk voor een 5 gaan, en voor het snoeken een 7 of 8 erbij, gewoon een goedkope stok.


harlin

 
Quote from: jagoziva on February 19, 2012, 22:13:09
waarom hebben sommige 5/6 en andere echt 5 of 6 ligt dat aan de kwaliteit van de hengel?
Heb beide, voor de roofblei gebruik ik de 5/6 omdat dat lekkerder drilt, en je kan er nog knap een klein streamertje mee wegzetten.
De 6 is even strakker, wer(k)p)t weer lekkerder met de zwaardere streamers.
Persoonlijk vind ik een 7 niet nodig, vele andere denken er anders over.

Quote from: jagoziva on February 19, 2012, 22:18:54
o sjee ik durf het bijna niet te vragen maar moet ik anders soms nog zwaarder naar #7 ofzo

Hier werd ik dus ook gek van de 1 zegt dit, de ander dat, je gedachten weer wat anders zo te merken.  ;D
heb voor het snoeken en ovm een #8 gekocht.
2 keer mee gevist, maar ben daar me gestopt en vis bijna niet zwaarder dan de 6.
Met hele harde wind heb ik hem wel op het ovm gebruikt.
Ligt nu klaar voor de pollaks in Noorwegen, Johannes vond me daar nogal (erg) licht vissen.

Quote from: jagoziva on February 19, 2012, 20:25:26
ik ga eerst een afspraak maken met harry 
Je mag er wel een dag voor uit trekken als de 7 en de 8 er ook nog bij komen. ::muur::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

jagoziva

Quote from: harlin on February 19, 2012, 22:42:48
Je mag er wel een dag voor uit trekken als de 7 en de 8 er ook nog bij komen. ::muur::

nee het word gewoon alleen een 6 haha