Gezocht: complete beginnersset

Started by Hans. K.man, January 02, 2012, 17:59:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hans. K.man

Ah, het zijn ook relatief goedkope hengels, de goedkoopste kost 41 euro (zonder reel natuurlijk) ik weet niet welk model je zelf hebt Maurice? Maar met een 2ehands reel ( reel +backing + wf lijn) van 25 euro kom je dan uit op 66 euro + 100 vliegen, dan heb je dus een complete hengel + vliegen, hoef je alleen nog een leader en zo'n lijntje dat tussen de leader en de vlieg zit ( ben even de naam vergeten) te kopen en je kunt gaan vissen.

Zeg het maar wanneer mijn verhaal niet klopt.

Groeten,
Hans

weerwolf

ff zoeken mannen.......er is pas nog een topic geweest over de bovengenoemde hengels/leverancier.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rossie69


maurice

ik heb de 10ft # 3/4  deze is uitverkocht (een bestseller)

jou zou ik een #4 aanraden en wel deze

BFC Discovery II fly rod
   

BFC Discovery II fly rod



240 cm. #4/5 2 pcs.


The BFC Discovery II Fly rods were designed for outstanding performance and value. Whether you're looking for a nice small trout 8' rod - there is a Discovery II Fly rod for the challenge. The hand-crafted fast action fly rods look and feel much more like rods at 3 times the cost but at a value that won't break the wallet. Discovery rods are light in the hand and the quick dampening actions allow for great line control. Powerful enough to reach out and throw a long line when needed, but also soft enough in the tip to reduce break offs with fine tippets. 100% graphite blanks with tip-over-butt ferrule systems. Discovery II Fly Rods rods are finished with graphite blanks, black wraps and hard chrome single legs guides. Aluminium reel seat. Cork handle. Each rod comes in a printed velvet cloth bag for easy rod identification.

Weight - 3.4oz.


euro 43.66
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hans. K.man


Dag Maurice,

Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat #4 iets te licht was voor forel toch? Waarop kun je zoal met een #6 vissen in Nederland?  (buiten de forelvijvers)

Het zijn ook echt geen dure hengels hé, wat voor lijn adviseer je me?

Groeten,
Hans

golddigger

Quote from: Hans. K.man on January 06, 2012, 09:24:11
Dag Maurice,

Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat #4 iets te licht was voor forel toch? Waarop kun je zoal met een #6 vissen in Nederland?  (buiten de forelvijvers)

Het zijn ook echt geen dure hengels hé, wat voor lijn adviseer je me?

Groeten,
Hans
Een #4 is best allround voor forel en witvis(voorn, brasem e.d.)
Een #6 wordt vaak gebruikt op het OVM of de grote plas op de Eemhof (voor grote forel 50+)
Ook geschikt voor de lichte snoekvisserij en roofblei
Suc6 Perry

maurice

zoals Perry al aan geeft een #4 kan zeer goed op een forellenput.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Gert

Inderdaad, Perry geeft exact het antwoord wat ik ook had willen geven - hij was me net voor.

En je kunt er nog aan toevoegen: een #6 is ook geschikt voor karper.

Groet,
Gert

Hans. K.man


Wat zouden jullie mij adviseren? een #4 of een #6? (of allebij ;)

maurice

#59
om te beginnen een #4.
veel mooier voor ook de zomer op de ruisvoorn.
en meer dan genoeg voor het water bij jou in de buurt en forelput

probeer eerst maar eens een jaar vis te vangen dan kun je altijd nog verder kijken.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

jur606

Hans in elke vis dicipline komen verschillende hengels voor.

Je moet kijken wat je wil gana bevissen kleine/grotere witvis en forrelletjes zou ik zeggen 4 anders is het binnen takelen
ga je meer richting karper en wat grotere vissen snoek e.d. zit je al gauw voorbij de 6

ik begin licht klein met 4 en zie daarna wel verder

Hans. K.man


Grotere witis en forel is wel waar ik op wil gaan vissen, dus moet ik een 4 hebben.
Is het ook zo dat je voor forel en grotere witvis een goede slip op je reel nodig hebt?
Weten jullie toevallig ook of je bij cursussen je eigen hengel mee moet nemen?
Neem aan dat een Wf lijn 4 of 5 dan op de hengel zou moeten.

Groet,
Hans

golddigger

Quote from: Hans. K.man on January 06, 2012, 10:17:50
Wat zouden jullie mij adviseren? een #4 of een #6? (of allebij ;)
Hangt er vanaf wat je wilt vangen
Allebij kan, maar aangezien je budget niet te hoog is kan je beter voor 1 goede set kiezen
Ik ben zelf met een #4 begonnen
Eerst de techniek leren op vissen in de buurt(voorn)
Als je dat onder de knie hebt komt de rest vanzelf
suc6
Perry

Hans. K.man

Quote from: Hans. K.man on January 06, 2012, 10:52:58
Grotere witis en forel is wel waar ik op wil gaan vissen, dus moet ik een 4 hebben.
Is het ook zo dat je voor forel en grotere witvis een goede slip op je reel nodig hebt?
Weten jullie toevallig ook of je bij cursussen je eigen hengel mee moet nemen?
Neem aan dat een Wf lijn 4 of 5 dan op de hengel zou moeten.

Groet,
Hans

Mag ik ook vragen wat voor lijn je op je BFC hebt Maurice?
Blijven mijn vragen over de reel en cursussen staan.

Bedankt en groeten,
Hans


Troutbuster

Ik ben het met Perry eens, een #4 is een mooie klasse om mee te starten
Met een #4 kan je (bijna) alle situaties aan tenzij je de extremen opzoekt
Extremen?? OVM forel (op de uitzettertjes na dan!) Ronde Bleek bv, snoek en de wat grotere karpers wil je ook niet aan je #4 hebben!! etc etc....

Nu is het wel zo dat de tegenwoordige #4 blanks meer kunnen hebben dan men zou vermoeden maar overbelasten zou zonde zijn natuurlijk!!

Bevalt het je met je #4'tje, dan is een #6 een goede vervolgklasse waar je wel meer "extremiteiten"aan kan!!

Succes

Gr.

Jan.
"Petri Heil"


maurice

ik heb er een LOOP Evotec 145 lijn op zitten maar hij doet het ook goed met een #4 WF lijn.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hans. K.man

#66
Quote from: Hans. K.man on January 06, 2012, 11:13:23
Mag ik ook vragen wat voor lijn je op je BFC hebt Maurice?
Blijven mijn vragen over de reel en cursussen staan.

Bedankt en groeten,
Hans

Bij mijn vorige vragen wil ik graag de volgende voegen; bij Muddler kun uit een 240 en een 210 cm versie van de BFC discovery 2 kiezen, dus nu mijn vraag wat is precies het verschil?     wat zijn de voordelen van een langere of kortere hengel?                                                                                                                                           
                                     (behalve dat de een langer is dan de ander)


En Maurice, kan een WF 5 lijn daar ook op? die hebben ze nog in de aanbieding met een 2ehands reel +backing voor 24 euro!

maurice

een langere hengel werpt wat gemakkelijke in het hoge gras.
verder zal het weinig uit maken
de controle over een gevangen vis gaat bij een sterk begroeide oever of iets hogere kant ook gemakkelijker ( mijn ervaring)

muddler heeft ook mooie reels voor de hengel en een passende lijn.
misschien wil Hans je de spullen wel in elkaar zetten (lijn op reel)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

maurice

maar zoals Useless al schreef voor het werpen mag die 30cm niet veel uitmaken.

zo heeft elke lengte zijn voor en na delen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hans. K.man


Oké dat klinkt wel goed, blijft even mijn vraag staan het is een #4/5 hengel dus kan daar ook een #5 lijn op?

Bedankt,
Hans

maurice

Ja kan ook een #5 lijn op.

neem even contact op met Muddler (Hans) hij zal je zeker een goed advies geven over de hengel en misschien kun je ng een mooie deal met hem maken.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Zeenimf

Ik heb een BFC 9ft 5/6  ook van Muddler en heb er een 5 lijn op .

Bevalt mij zeer goed en vis er ook mee op de Forellenputten en gewoon op voorn en windes enz. er kan ook nog een 6 lijn op .

Flyoutnederland.nl
Carpe Diem!

Groeten Marry

Hans. K.man


Ik zal muddler effe een mailtje sturen,

Jullie horen nog van mij,
Hans

Gert

Hans van Muddler.nl zal het hier allemaal wel meegelezen hebben inmiddels, dus misschien is bellen wel handiger.

Hans. K.man


Net te laat Gert, heb hem net een mailtje gestuurd!