Gezocht: complete beginnersset

Started by Hans. K.man, January 02, 2012, 17:59:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Team

Hans,

Staat bij John Backers hengelsport een mooie nieuwe  5/6 snowbee  op de opruimingslijst 3 delig    75  euro is een zeer goede hengel.

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Hans. K.man


OK, zal hem eens bekijken.

Bedankt en groeten,
Hans

maurice

Hans, als je er de 21ste bent en de hele dag mee doet zal ik je de eerste 25 vliegen schenken.
heb je in ieder geval buiten het eten, drinken  en een leer volle dag iets meer voor je geld.  ;)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hans. K.man

#28
Team: Ja dat is een mooie aanbieding, echter weet ik nog niet zoveel over verschillende hengels en wil  ik graag meerdere hengels uitproberen maar ik houd hem zeker in mijn achterhoofd.

Maurice: Dat zou wel heel mooi zijn, maar wat is er voor de onervaren binder en vliegvisser te doen dan? Er staat vermeld dat je eigen materiaal moet meenemen maar dat heb ik dus al niet. Mag je ook hengels uitproberen om dus de verschillen tussen de hengels te ondervinden?

Groeten,
Hans

Rossie69

hansie

ja dat mag zekers,je hoeft niet iets te hebben,om deel te nemen.
kijken leer je heel veel van,maar doen nog meer ;)


Hans. K.man

#30
Ik zag op marktplaats een vliegvissetje staan van Shimano, nu is mij verteld dat shimano wel een goed merk is toch?
De advertentie heet: " Te Koop Vlieghengel + Reel" misschien willen een paar van jullie vertellen wat jullie ervan denken.
Ook nog een JB Fly rod met Silstar reel, wat valt hierover te vertellen?
Ik heb ook 10 euro geboden op een klein bindsetje, was van een restpartij of zo.

Alvast bedankt,
Hans

Hans. K.man

#31
Helaas, ik kom er net achter dat ik 21 jan. er helemaal niet bij kan zijn. (jammer)

Ik heb dan mijn eerste wedstrijd staan, daar kan ik moeilijk onderuit...
Ik hoop er de volgende keer wel bij te kunnen zijn. Voor de mensen die wel gaan; veel plezier!

Vergeet ook niet even op mijn vorige post te reageren als je wilt.

In afwachting van een reactie
groeten,
Hans

maurice

Hans, Weerwolf (roelof) bood jou ook een setje aan.
zou toch eerst eens even met hem contact op nemen.


kun je de link van die hengels hier plaatsen?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Hans. K.man

#33
Klopt, Roelof bood ook een setje aan maar ik wil eerst even wat rondkijken zeg maar. Eigenlijk ben ik ook op zoek naar een beetje alround hengel zeg maar, en ik dacht dat een # 4 wat licht was om streamers mee te vissen.

Hoe plaats je zo'n link eigenlijk?

Useless

Quote from: speycast on January 04, 2012, 19:37:10
alround hengels bestaan niet     als dat zo was dan had iedere vliegvisser maar 1 hengel

met een 4# en 6# ben je het mannetje voor even  ;)
;D Helemaal eens. En overigens, goede merken bestaan ook niet. Wel goede en slechte hengels.

weerwolf

De hengel die ik heb is reeds vergeven aan bram.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Hans. K.man

#36
Oké, das duidelijk

Gewoon proberen dus en kijken waar ik op wil gaan vissen, zat zelf te denken aan ruisvoorn en andere witvis.
Kan een #4 daar voor?

Maar als iemand wat heeft liggen dus iets lichts en niet te duur, dan hoor ik het graag!

Ik had wel gedacht wat van die werplessen te volgen.

Hilco

Quote from: speycast

wel hengels waar ik lekkerder mee gooi    maar gooi bijna met elke hengel de 30 plus wel

ik ook    ;)  ;)  ;)  ;)

HappyFisherman

Daar heb je dan wel een boel bomen en knopen voor nodig Hilco, dat telt niet...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

#39
Quote from: Hilco on January 04, 2012, 21:00:51
ik ook    ;)  ;)  ;)  ;)

Ja Hilco, voor jou gooien ALLE hengels als een speer ;D ;D ;D



HappyFisherman

Hilco de Highlander. Moeten em nog een kilt kopen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Hans. K.man


Rossie69

nou nee laat maar.

vrijwilliger gezocht,wie blaast op de doelzak van Hilco de lange.

;D

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Hans. K.man


Dag allemaal,

Heeft iemand van jullie ervaring met A&M?
Ze verkopen hengels die mijn niet al te duur lijken en de reels zijn ook niet duur, wie kan mij hier meer over vertellen?

Wat weten jullie over de BFC hengels van muddler? Lijken me ook niet duur in combinatie met een 2ehands reel met lijn, kun je voor iets meer dan 65 euro klaar zijn, en je krijgt er ook nog een boel vliegen bij!

Groeten,
Hans

jur606

hans ik zoek een beetje hetzelfd en lees mee.

kom verlopig op een aantal dingen uit

hengel  (kreeg deze aangeraden om mee te beginnen, voor mij doeleinden)

CALYBER TOURANCE FLY LIGHT TROUT & GRAYLING..
Een hele mond vol dus, maar ja...het is ook werkelijke een perfecte hengel voor het vissen op forel, en vlagzalm.

• Klasse 4,
•8 ft
•4 delig
•Transportlengte in de koker: 72cm
•Gewicht: 114 gram

Lijn D.A.M. Forrester Fly Line
Backing
25 vliegen starterset
Kunststof vliegendoosje

kom ik rond de 85-90 euro uit
Heb ik alleen nog reeltje nodig

Dan wel ies duurder maar wel iets waar ik als het meezit een tijdje mee vooruit kan, tot dat ik eht echt leuk vind en dan (zal er geen einde aan komen:P)


Volgens een bekende van me een goede spullen i.v.t. prijs technische en goed te handelen)
1e opzet knopen leaders en preparen doen we samen.
en ook hij zorgt voor de 1e keren hulp bij het werpen e..d. (of eht 1 of 1000 keer nodig is)

Dus jullie lezen meer van me als alles compleet is :)




Hans. K.man


Ja precies, de reden dat ik hier vraag naar A&M en BFC van muddler is ook dat ik mij afvraag of ik daar een beetje mee vooruitkan, of dat het troep is die naar een jaar helemaal versleten is.

Veel succes met je zoektocht en groeten,
Hans


(voor de rest; zie mijn laatste post) ; )

maurice

Quote from: Hans. K.man on January 05, 2012, 13:34:56
Ja precies, de reden dat ik hier vraag naar A&M en BFC van muddler is ook dat ik mij afvraag of ik daar een beetje mee vooruitkan, of dat het troep is die naar een jaar helemaal versleten is.

Veel succes met je zoektocht en groeten,
Hans


(voor de rest; zie mijn laatste post) ; )

die BFC van Muddler is of zijn fijne hengels echt geen troep ik heb er zelf ook een en ik dacht zeenimpf ook.
en zeker een mooie hengel om mee te beginnen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Useless

Echte troep wordt nog nauwelijks gemaakt. Ja, er is uiteraard kwaliteitsverschil in goedkope en dure hengels waarbij het overigens nog maar de vraag is of je dit vistechnisch merkt. Ik ben geneigd te denken dat 80% van de vliegvissers het verschil niet eens merkt. Het verschil zit 'm voornamelijk in het gebruikte materiaal en de kwaliteitscontrole achteraf. En vergis je niet wat je allemaal extra mag betalen voor de prachtige folders en de gigantische commerciele trukendoos die vaak achter de bekende merken schuilgaan.