Te Koop: Ids Schukken Splitcane... 7' aftma 4/5...

Started by Sieger, October 05, 2011, 12:23:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Schukken splitcane 7 voet aftma 4/5 en 3 delig...Nieuwprijs was € 600,00 mag weg voor € 350,00 (excl. verzendkosten)

Prachtige Splitcane uit Nederland ... Wat mij betreft echt wat je van een splitcane verwacht, mooie gebrand en mooi afgewerkt... Doet het prima met een Cortland DT Sylk.... Vorig jaar op de Flyfair gekocht samen met een 3/4 ook van Ids..

Waarom dan weg.... Tsja ik heb er 2 gekocht en ik pak telkens weer de 3/4 en vind het nu toch wel erg zonde om deze maar te laten staan...








Sieger

Hilco


Sieger

 
Quote from: Hilco on October 05, 2011, 18:04:58
Hoe wordt je dan splitcanevisser?

1e voorwaarde is een splitcane kopen.... ;D


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Yep en het helpt ook als je niet al te veel bomen vangt (of dan in elk geval weet hoe je de vlieg eruit krijgt zonder de hengel te gebruiken....  ;) )


Sieger

Hilco

Ik vind het uiterlijk van een bamboe hengel zooooooooooooooooooo mooi.

Maar er mee is dus wel een "vak apart" .

Dan ben ik voorlopig ook geen splitcanevisser.

Succes met de verkoop .

Sieger

@Hilco.... vissen met splitcane gaat met meer rust gepaard..... De hengels zijn niet van het snelle soort (hoewel de hersteltijd best meevalt...) en het werpen gaat veel rustiger, een langzame actie dus (hooguit medium...)

De hengels buigen tot in het handvat (ook bij kleinere vis) en geweld (kracht) bij het drillen of werpen is funest.... Ik vind het heerlijk, maar het is zeker niet ieders ding....  :)


Sieger

Useless

Sieger@ Zeker nooit zo'n Brunner in handen gehad. Hoezo, niet zo snel.
Jouw hengeltje maakt me wel weer hebberig. 't Is dat ik al een split heb van Traditional in de zelfde klasse en vrijwel dezelfde lengte anders wist ik het wel. Probeer me dit maal gewoon te beheersen  :-[.

Sieger

Quote from: Useless on October 05, 2011, 19:32:16
Sieger@ Zeker nooit zo'n Brunner in handen gehad. Hoezo, niet zo snel.
Jouw hengeltje maakt me wel weer hebberig. 't Is dat ik al een split heb van Traditional in de zelfde klasse en vrijwel dezelfde lengte anders wist ik het wel. Probeer me dit maal gewoon te beheersen  :-[.

Ja klopt, maar niet Grafiet-snel (vind ik persoonlijk dan...) en euh..... laat je gaan ... je kunt het....  ;)


Sieger

Herman

Wat is dat nou Sieger.........
heb zelf nu een aantal splits in huis. Alleen voor t snoeken en de putten heb ik geen splitcane.
Deze winter komt er echter wel een #6 Herminator (natuurlijk wel met extra top).
Ik ben minder tops kwijt geraakt sinds ik met splits ben gaan vissen.
Ik heb gezien welke hengels je gekocht hebt op de Fly Fair, zagen/zien er erg mooi uit. Helaas niet mijn lijnklasse....
succes met de verkoop!
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Sieger

Ach ja, ik heb inmiddels de keuze uit cane, glas en grafiet in alle aftma's en ook nog dubbelhandige hengels.... Deze staat echt al die tijd al stil... Vind ik zonde...


Sieger

Hilco

Quote from: Sieger on October 05, 2011, 21:59:46
Ach ja, ik heb inmiddels de keuze uit cane, glas en grafiet in alle aftma's en ook nog dubbelhandige hengels.... Deze staat echt al die tijd al stil... Vind ik zonde...

ik neem aan dat je je inboedelverzekering hebt aangepast op de waarde van de hengels tezamen  :P

zag laatst een video over hoe de bamboe hengel gemaakt wordt maar nu snap ik waarom ze zo duur zijn.
echt vakmanschap nog  8)

A{b}r{a}xa{s}

Hilco, Sieger is bijna meer verzamelaar dan visser :)

Arno


Sieger

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on October 05, 2011, 23:27:48
Hilco, Sieger is bijna meer verzamelaar dan visser :)

Dat valt wel mee toch... sta elke week een (gedeelte van de) dag aan het water te vissen... Dit jaar incl. vakantie en tripjes toch al zo'n 60 visdagen...  De rest van de tijd moet ook gevuld worden...  :D

Ben ook een beetje uitverzameld... en kom steeds meer tot de kern van materiaal dat ik wil hebben en ook gebruik.... ::)


Sieger

Sieger



Sieger

A{b}r{a}xa{s}


peterv

Maar is-tie nou al verkocht?
Ik wil hem best voor een redelijke prijs naast mijn Ids Schukken #6 8"3' hangen.... My go-to Oostvoorne stok, al lijkt een switchrod inmiddels te doen.

Sieger

Hoi Peter,

Je hebt een PB.... De hengel in trouwens met alu-hengel koker.....


Sieger

Sieger



Sieger

Sieger



Sieger