Welkom Wader

Started by Vliegvissers.nl Team, December 21, 2013, 00:13:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Wader welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Wader

Hallo users & guests,

Mijn naam is Don, en ik ben 52 jaar.
M'n roots liggen in groningen maar ik woon en werk al jaren in friesland, en dat gaat eigenlijk prima samen.

Vissen doe ik al vanaf m'n lagere school jaren.
Net als de meesten van jullie, natuurlijk ook begonnen met de vaste hengel. Daarna met lichte spin-, winkle picker-, quiver-, en swing tip hengels in de weer geweest, tot ik halverwege de 80-ger jaren het vliegvissen ontdekte. Sindsdien ben ik eigenlijk een "fly only" visser geworden, die z'n eigen vliegjes bindt, en hoofdzakelijk in de drie noordelijke provincies vist. Daarnaast probeer ik me één week per jaar vrij te maken om te vissen in Denemarken, Zuid-Duitsland, of de Ardennen.

Ik ben lid van de groningse v.v.v. De Hunzepalmer, maar toch min of meer een "eigenheimer", die er graag alleen op uit trekt.
In het voorjaar en zomer bij voorkeur wadend de rietkragen afstruinen in meren en zandputten, of de sloten in de polder. In najaar en winter hebben haventjes of watertjes binnen de bebouwde kom de voorkeur.

Ben beslist geen "specimen hunter", maar geniet gewoon van elke vis die ik op de vlieg kan vangen.
Dat bestaat tot nu toe hoofdzakelijk uit blank- en ruisvoorn, brasem en baars, gehaakt op m'n 8ft. #3 of m'n 9ft. #1.
M'n nieuw verworven 9ft. #7 ga ik binnenkort inzetten op snoek, maar moet daarvoor eerdaags eerst nog wat streamers binden. En aankomend voorjaar / zomer wil ik hiermee ook eens de karpers aanwerpen die ik regelmatig zie liggen als ik me langs de rietkragen begeef.

Waarom nu pas op dit forum?
Tja, goeie vraag. Ik bezoek het al jaren, en heb hier ook al veel nuttige info opgedaan en bijgeleerd.
Verwacht van mij geen films en / of fotoreportages, want om de bestwil voor de vis gun ik me daar geen tijd voor. Ik ben helemaal van het type: catch & release as soon as possible. Maar waar het kan zal ik een positieve bijdrage proberen te leveren op dit forum, middels antwoorden op vragen van mede-forumers en wellicht eens een visverslagje uit het noorden van het land.

Ik wens een ieder alvast fijne feestdagen toe, en natuurlijk ook goede vangsten in 2014!

M.v.g.,
Don

A{b}r{a}xa{s}

welkom Don, veel plezier gewenst hier :)

Arie de Vries

Don, van harte welkom hier
Groet, Arie

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

HappyFisherman

Welkom en veel plezier op het forum!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72



Don

::welkom::

Mooi voorgesteld!
The only difference between men and boys is the price of their toys.