Welkom Frank_Assen

Started by Vliegvissers.nl Team, August 12, 2013, 15:43:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vliegvissers.nl Team

Hallo Frank_Assen welkom op Vliegvissers.nl !
Veel plezier hier toegewenst.  :D

Lees voor alle zekerheid alsjeblieft dit topic door zodat je op de hoogte bent van de 'netiquette' die we hier hanteren.

We zouden het ook zeer op prijs stellen wanneer je jezelf hier voorstelt (of minstens een aantal informatieve velden in je profiel zou willen invullen)


Frank_Assen

Hallo Forumleden,  ::new::

Na jaren vanaf de kist te hebben gevist...

... ben ik sinds een aantal weken ben ik erg geïnteresseerd in vliegvissen...

Heb een 4/5 hengeltje gekocht met een #4 lijn. Sinds de aankoop ben ik als een gek aan het oefenen geslagen op straat.
De eerste keren stonden de buren wel even voor het raam te kijken! (volgens mij ging er wel eens een wijsvinger naar het voorhoofd)

Langzamerhand krijg ik de (beginners-) slag aardig te pakken en is het tijd geworden om vliegjes te halen.
Vliegbinden wil ik later graag leren, maar is nu geen hoofdzaak...
Waarschijnlijk neem ik binnenkort wel een cursus werpen, vissen en vliegbinden.

Het doel is ook om in de (buitenland-) vakantie te gaan forel vissen. Maar zo ver is het nog lang niet.


Dus vanaf deze week ga ik omgeving Assen onveilig maken! Eerst maar eens in de buurt-vijver proberen om een voorntje te verschalken...
Heeft iemand nog tips voor omgeving Assen? Vliegen voor voorntjes? Locaties?

Ik hoop een actief forumlid te worden, informatie van het forum heb ik inmiddels al een keer succesvol gebruikt.


Voor alle info houd ik me warm aanbevolen...

Groeten,

Frank_Assen

HappyFisherman

Welkom Frank en veel plezier hier.

Bekijk dit maar eens:
http://hsvnnvv.mijnhengelsportvereniging.nl/
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Frank_Assen

Quote from: HappyFisherman on August 12, 2013, 17:02:15
Welkom Frank en veel plezier hier.

Bekijk dit maar eens:
http://hsvnnvv.mijnhengelsportvereniging.nl/

Hallo HappyFisherman,

Bedankt voor de link.

Wel fijn dat de vis mag worden teruggezet, dat maakt het aantrekkelijk om te gaan forelvissen. Misschien dat ik binnenkort toch wel een keer ga proberen...
Forel is nu nog iets te hoog gegrepen voor mij. Eerst de techniek vebeteren bij de vijver...

Dan sta ik ook niet zo voor gek tussen de ervaren vliegvissers bij Baggelhuizen.

Jan Bruins

Frank,

je staat echt niet voor gek tussen al die "ervaren" vliegvissers!

Zeg gewoon dat je beginner bent en je zult naar alle waarschijnlijkheid een hoop nuttige tips krijgen.

Wees niet bang om te vragen, het zal je zeker sneller vooruit helpen.

Suk6 !!!
I don't drink water, fish f*ck in it...

Heintje Davids

Welkom Frank.

En gewoon lekker gaan vissen dan leer je het 't snelst. En bedenk maar dat de meesten van ons helemaal geen vliegenhengel nodig hebben om voor 'gek' te staan!

Frank_Assen

Bedankt voor de geruststellende woorden!

Ik heb als jong ventje regelmatig een wedstrijd meegevist bij de HSV.
De "oude rotten" komen niet van de kist af om te helpen, al zou je met je hele pakkelarie in het water donderen.
Als ik daar nu aan terugdenk, is dat precies de reden dat ik geen wedstrijden meer vis...
Wat ik van witvissen weet heb ik mezelf aangeleerd, en later van fora geplukt.

Vandaar mijn terughoudendheid, in eerste instantie.

Gaat er binnenkort nog iemand naar de Baggelhuizerplas?
Graag zou ik dan gebruik maken van zijn/haar kennis en ervaring om mezelf een zet in de goede richting te geven.

Jan Bruins

Frank,

laat ik je dit vertellen.....

vliegvissers zijn van een heel ander slag dan de wedstrijdvissers waar je het over hebt. (uitzonderingen daargelaten)

I don't drink water, fish f*ck in it...

Beertje

#8
Welkom Frank.
Jan Bruins verteld echt geen fabel.Je zult het nog merken. Sta je ergens te vliegvissen met andere vliegvissers, zij vangen wel jij niet.Vraag je dan met welke vlieg zij vissen,dan krijg je geen ontwijkende of valse informatie maar ze vertellen je welke vlieg je moet gebruiken.Vaak krijg je er een aangereikt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

golddigger

Welkom Frank en suc6 met de jacht op de voorn
Perry

Frank_Assen

Ik ben erg benieuwd welke vliegen jullie mij aanraden voor voorns en brasems.

Het is de bedoeling om te gaan vissen in de stadsvijvers en singels in Assen, en stroompjes zoals die bij Deurze.
Natuurlijk lonkt ook de Drentse Aa en de Hunze.

Welke (koop-)vliegen raden jullie mij aan, en voor welk water?

Hendrik

Hallo Frank welkom op het forum,
Wat er al gezegd is vliegvissers zijn van een anders slag dan doorsnee vissers,
ben zelf als beginner twee jaar terug begonnen en moet zeggen niets dan goede hulp gehad van andere vliegvissers.
Direct forumdag bij baggel meegemaakt en goede tips gekregen.

assen heeft genoeg water waar je uit de voeten kunt voor je eerste voorns.
Anders weet ik nog wel wat stekjes.

Hendrik

Deurzerdiepje is zeker leuk met een phasanttail, of redtag.
Er zwemmen veel serpelingen leuke sport met een droge klinkhamer.

Brasem met een hare`sear.

Frank_Assen

Quote from: Hendrik on August 13, 2013, 13:33:23
Deurzerdiepje is zeker leuk met een phasanttail, of redtag.
Er zwemmen veel serpelingen leuke sport met een droge klinkhamer.

Brasem met een hare`sear.

Bedankt Hendrik,

Ik ga het daar zeker eens proberen. Ik zag dat dat water helemaal doorloopt tot het Havenkanaal.
Dat stuk wil ik binnenkort ook eens aflopen, de auto (of fiets) kan dan mooi bij de gemeentewerf blijven staan.

Gerrit72



Frank  ::welkom::

Succes! Rond Assen zijn genoeg mooie watertjes waar je met een vlieg kunt peuteren.
We zien de foto's graag verschijnen  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Arie de Vries

#15
Hoi Frank_Assen
Van harte welkom hier en inderdaad De plek waar je bij jou in de buurt zeker niet voor gek zult staan is juist Baggelhuizen, de ervaren vissers zullen je graag verder helpen en de rest, waaronder ikzelf staat minimaal net zo voor gek, maar willen in de regel ook hun ervaringen graag met je delen. En pas maar op, voor je er erg in hebt zit je bij wildvreemde kerels op onbekende zolderkamertjes achter allerhande vreemd gereedschap je eerste vliegjes te binden en ben je helemaal verkocht.
Groet, Arie

Jan Bruins

I don't drink water, fish f*ck in it...

Frank_Assen

Nou... gisteren voor het eerst een vlieg aangebonden en geprobeerd een visje te vangen.
Het werpen met een vlieg is toch net even anders als met een losse lijn.... 3 vliegen kwijt, en een paar knuppen in de leader!


Maar we geven niet op! Wellicht vrijdagmiddag of zaterdag even bij Baggelhuizen proberen...! Wie gaat er nog meer?

Heb van de hengelsportzaak een paar mooie groene vliegen meegenomen...


Groet'n,

Frank

eendagsvlieg

Hoi Frank,

Welkom als vliegvisser en je verhaal komt me bekend voor. Ook ik ben dit jaar voor het eerst gaan vliegvissen en begin intussen lekker te vangen.
De werptechniek onder de knie krijgen is inderdaad even de slag te pakken weten te krijgen. Ook begonnen in Baggelhuizen (woon zelf ook in Assen).
De Deurzerdiep heb ik ook geprobeerd maar daar de vissen nog niet weten te vangen. Hopelijk een kwestie van tijd.
In de vijvers heb ik meer succes en dan met een klinkhamer. De vliegen bestel ik via een webshop wellicht dat ik in de loop van de tijd zelf ga binden maar voor mij staat eerst de verschillende vissen zien te vangen centraal.

Als je een keer gaat vliegvissen geef maar even een berichtje wellicht kunnen we samen ..

Groet,

Eendagsvlieg

Frank_Assen

Heb net een flinke handvol vliegen besteld bij A&M.

Zelf binden zal op den duur wel goedkoper zijn, maar eerst vis vangen!
Ik ben even door de hobby-bak van mijn vriendin gegaan en kwam allemaal veertjes, kraaltjes en andere fröbel dingetjes tegen...


24 augustus heb ik, samen met een vismaat, een beginnerscursus bij Ferdy Geerdink. Dus dat gaat helemaal goed komen.

En eendagsvlieg, ik neem je uitnodiging om een keer samen te gaan! Ik ga er maar vanuit dat je een paar hotspots weet  ;)


Arie de Vries

Die beginnerscursus is volgens mij een schot in de roos! Ferdy zal vast in staat zijn je goed op weg te helpen. Baggelhuizen is op dit moment niet de meest ideale plek. Wordt eigenlijk geen forel gevangen. Als ik het goed  begrepen heb kun je daar over een maand beter terecht. Houd er wel rekening mee dat je op Baggelhuizen eigenlijk niet zonder lieslaarzen of waadbroek kunt.
Groet, Arie

Jan Bruins

Frank,

goed begin is het halve werk !!!

Een beginnerscursus bij Ferdy  ;D

Veel beter had je hier in het noorden niet uit kunnen zoeken denk ik.

Veel plezier de 24e !!!
I don't drink water, fish f*ck in it...

Gerrit72

Quote from: Arie de Vries on August 15, 2013, 17:07:31
Houd er wel rekening mee dat je op Baggelhuizen eigenlijk niet zonder lieslaarzen of waadbroek kunt.

Die kan je daar soms ook wel lenen (de laatste keer dat ik die leenbroek aanhad, zat er nog maar 1 gaatje in ::))

Voor 5 - 6 -7 tientjes heb je er zelf een (maar het kan ook flink duurder)
The only difference between men and boys is the price of their toys.