Kampen Molenkolk

Started by HappyFisherman, April 21, 2011, 20:07:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Ff off topic maar vorige week beloofd...

Vanmorgen bij Kampen een stuk water afgevist voor de monitoring Salland nabij Kampen. Wat een mooi stukkie water daaro!


Ik heb vergeten om een plaatje te schieten van de andere kant van de weg, maar daar ligt de molenkolk. Een visser trok daar nog een dikke zeelt uit met een penhengel toen we de boel aant opzetten waren.
Eerst een stukkie bij een gemaal afgevist waar veel plomp en riet aan de kant stond. Dit betekend dus vis en dat was ook deze keer zo! Zeelt, snoek (grootste 74cm), brasem, baars, kleine modderkruiper (die krenge die bijten!), hele scholen voorn, een verdwaalde paling en een prachtig mooi spiegelkarpertje:

De gevangen vis wordt in een teil gedaan om te bewaren en alle gevangen vis wordt op een meetplank gemeten en genoteerd:

Alle gevangen vis wordt uiteraard weer uitgezet en overleefd het prima (op een enkel kleintje na, want er staat toch zo'n 5kW op  ;)) De komende 2 weken kunnen we nog vissen, maar dan is het ook afgelopen voor dit voorjaar. Het water wordt dan te warm en krijgt teveel leven. De weerstand van het water gaat dan te ver omhoog en da's niet goed voor de visjes!
Als er animo voor is wil ik volgende week ook wel een paar plaatjes schieten van het vissen met electriek en hier plaatsen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Leuk om eens te zien hoor! :D

Grappig zeg dat karpertje! Lijkt me wel leuk als je volgende week ook wat foto's plaatst..

Groetjes!

Rossie69

is altijd goed ja,kunnen we ook is achter de schermen kijken.

leuk stukkie Bram

hendri

wat een lief karpertje, je zou hum zo een knuffel geven. khoop dattie nog maar lekker mag groeien!

volgende week weer een update zou leuk zijn ja. ;)

A{b}r{a}xa{s}

QuoteEerst een stukkie bij een gemaal afgevist waar veel plomp en riet aan de kant stond. Dit betekend dus vis en dat was ook deze keer zo! Zeelt, snoek (grootste 74cm), brasem, baars, kleine modderkruiper (die krenge die bijten!), hele scholen voorn, een verdwaalde paling en een prachtig mooi spiegelkarpertje:

Bram, modderkruipers hebben toch alleen keeltanden ?....of heb je geprobeerd je duim helemaal naar binnen te steken ? :)
(Wat ook nog kan is dat je je geprikt hebt aan een stekel, die ze onder hun oog hebben zitten)


HappyFisherman

Andere modderkruipers misschien, maar die krenge in Kampen bleven ook gewoon vast in het schepnet zitten met de bek. Ook vast in gebeten! Het deed ook geen pijn, maar ik schrok me wel de pleuris HAHA
Vliegvissen is bevlogen vissen...

christianvt

Ik ga ook wel eens met het schepnet vissen voor RAVON, of snorkelend in de Afgedamde maas.Leuk om te doen!

Vorig jaar had ik snorkelend een boel rivierdonderpadden,kreeften en een kleine modderkruiper gezien. ;D

HappyFisherman

Vandaag 3 trajecten afgevist. Eerst een stukkie sloot bij Olst in de buurt met de zegen (sleepnet). Hard werken en heel weinig vis, maar wel leuk. Daarna 2 stukken van de Averlose Leide bij Wesepe met de DEKA (draagbare stroom), maar daar was het nog minder! Vanmorgen wel een paar nieuwe vissoorten aan m'n lijstje toe kunnen voegen nl. het Vetje en een Bermpje :D
Geen bijzondere foto's kunnen schieten, maar volgende week gaan we voor de laatste keer vissen dit seizoen. Kijken of ik dan wel wat leuke plaatjes kan maken...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

is goed teken toch ?

dat je vetje en bermpje hebt gevangen.

ik heb ze nooit in het echt gezien,dus das dan toch wel uniek.

mooi man