weekje normandië nog wat te vissen daar

Started by Menno_siemensma, August 26, 2021, 09:04:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

Ben zaterdag een weekje weg naar normandië, geen visvakantie maar wellicht wel hengel mee, maar kan weinig vinden daar over het kustvissen los van wat lipvis op de werphengel bij de rotskust en wat zeebaars visserij met bootjes. Heeft iemand nog (recentelijke) ervaring daar toevallig?
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

wh82

Ik heb er nooit gevliegvist maar als je naar Etretat, Fecamp, Yport of St Valery en Caux gaat zou ik daar zeker niet wadend gaan vliegvissen als je uberhaupt al een plek vind waar je durft te waden. De golven op die kiezels slaan je hard tegen de grond en je word door de onderstroom beneden gehouden. Er zijn wat rivieren waar forel zit, daar is wel e.e.a. over te vinden op de websites van de verschillende AAPMAs, t is alleen niet heel wild voorzover ik weet. Risle, Touqes enz. hoeven geen toelichting maar uit je vraag begrijp ik dat je daar niet in de buurt zit.

Nootjez

waar ga je precies heen?
Ik ben een 3tal keer een weekje in normandië gaan vissen en kan je wel wat leuke rivierstekken vertellen, maar dat heeft alleen maar zin als je er een beetje in de buurt zit natuurlijk

Menno_siemensma

We zitten steenworp van utah beach op een camping, vlakbij saint mere eglis/montebourg. Ik denk dat ik het maar bij een keertje rotsvissen hou met werphengeltje, voor wat lipvisjes ofzo. Is me wat te veel gedoe voor paar uitgezette forelletjes te vangen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gert

Ik zou dan misschien voor kopvoorn gaan in een rivier in de buurt, bij voorkeur bij een stuw of zo?