Is er nog gevist vandaag seizoen 2015.

Started by Bone F, January 01, 2015, 02:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrancoisCKX


MarcelN

Volgens mij knijp je die baars 'leeg' :(

Joost S.

#452
Duidelijk Loo, dankjewel. En ik moet ook nog aan leren niks te vergeten. Ben al twee keer mijn schaartje vergeten en kwijtgeraakt, ;-).


--

Net een uurtje geweest op voorns, en 5 weten te vangen.

Ik had er eentje, best een mooie, en daar ging een baars achteraan die net zo groot was. Vraatzuchtige vis is dat toch haha. Als je goed kijkt zie je hem.

http://youtu.be/ReoPe8HlfZM

wouter veuger

Goed bezig heren vangers!

En Marco,aaaiiii.jammer.

sjoerd

Quote from: iMarco on April 09, 2015, 19:02:11
Vanmiddag effe in de rijn gekeken. Geen vis,wel een krib gevangen. En als je dan te hard trekt.....

Dan knakt ie..... [emoji24][emoji24][emoji24][emoji24][emoji22][emoji22][emoji22]

Tsja, jammer, ben wel benieuwd naar je lijndikte als je daar een hengel op breekt. Overigens is het bij vastlopen beter om NIET met je hengel te trekken maar aan de lijn waarbij je de hengel  naar voren laat wijzen. Op die manier kan nooit de hengel breken!! Maar ik ben ook door schade en schande wijzer geworden. :) :)
Als je een beetje een merkhengel hebt , kost dat grapje je hooguit €45,--(garantiebepalingen)

iMarco

#455
Tsja redelijk zuur maar ik heb gewoon te lomp gedaan kennelijk... Echt garantie zal het dus niet zijn al is ie maar 3/4 jaar oud. leergeld heet dat geloof ik... Het is een scierra wasp #6 (6x tippet toen ie brak). Top is nog te bestellen als ik de hengelsportwinkel mag geloven maar kan wel een paar weken duren. Nu kan ik dus niet vissen. Zou een beetje uv bond erop helpen :P

Tijd voor een #3/4 erbij dus misschien...... kan ik snel weer vissen [emoji106]

goswit

Zie hengelbreuk.  vraag en antwoord.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

jo flyfishing

Heb hetzelfde voor gehad met een wasp .#8
ff dit draadje lezen. Met wat geluk ben je volgende week terug aan het vissen.

scierra wasp

Quote from: iMarco on April 09, 2015, 21:49:50
Tsja redelijk zuur maar ik heb gewoon te lomp gedaan kennelijk... Echt garantie zal het dus niet zijn al is ie maar 3/4 jaar oud. leergeld heet dat geloof ik... Het is een scierra wasp #6 (6x tippet toen ie brak). Top is nog te bestellen als ik de hengelsportwinkel mag geloven maar kan wel een paar weken duren. Nu kan ik dus niet vissen. Zou een beetje uv bond erop helpen :P

Tijd voor een #3/4 erbij dus misschien...... kan ik snel weer vissen [emoji106]
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

iMarco

Goede tip. Ik ga kijken of mijn winkelier er vaart achter zet. Anders ga ik het effe via jouw tip doen.

Marco

bartkoper85

Vanmiddag redelijk op tijd thuis van het werk! Snel de booster en imitatie brok/korst gepakt en binnen het half uur mijn eerste karper op de vlieg kunnen vangen! Wat een explosie na het aanslaan! geweldig! Helaas dook hij snel naar de brug en zwom zich muurvast om de pijler. Ik mocht dus even het broekje uit doen nabij een uitkomende school en alle bijbehorende mensen. Gelukkig heb ik de karper in het water kunnen onthaken en de lijn van de pijler kunnen ontdoen. Hierna was het over maar wat heb ik genoten! 8)

looland

Bart .  Applaus voor het alsnog kunnen onthaken ! 

Gerrit59

Mooi Bart!
Zo een eerste kaper vangen met de vlieg zul je niet snel vergeten!

Gerrit

wouter veuger

Toppie bart! ,stonden vast allemaal soppende mama's te kijken bij de sloot ,toen je erin sprong::) :o :P ;D ;D :: ::goodjob::

Zelf na het werk met de #3 op pad geweest en niet achter de karpers aan omdat ze gisteren ook niet wouden.

Was een goede beslissing,want op een nieuwe moeilijke stek ( riet tot aan je kin voor je neus,ver moeten werpen,nogal ver van de beschaving) trof ik een flinke school uit de kluiten gewassen blankvoorns :)

In 3 uurtjes vissen rond de dertig van deze knapen gevangen,allemaal waren ze goed aan de maat,en ongeveer de helft was tussen de 30 en 35 cm,voor mijn doen echt grote blankvoorns,die het 3 tje wel krom wilden trekken,gaaf.

Gaf mij veel voldoening,het zoekwerk werdt weer beloond :)

Timvanp

Leuk Bart!

Was zelf ook vroeg thuis van 't werk. Van 17:30 tot 19:30 achter de karpers.
Drie stuk kunnen vangen; alledrie rond de 50 centimeter op een imitatie broodkorst. Zag ongelofelijk veel karpers zwemmen, waren echter al aan het paaien (hier leek het op). Moeilijk om ze te verleiden tot een aanbeet. Zwommen dikwijls onder de vlieg door.
::new::

sjoerd

Quote from: Timvanp on April 10, 2015, 21:24:26
Leuk Bart!

Was zelf ook vroeg thuis van 't werk. Van 17:30 tot 19:30 achter de karpers.
Drie stuk kunnen vangen; alledrie rond de 50 centimeter op een imitatie broodkorst. Zag ongelofelijk veel karpers zwemmen, waren echter al aan het paaien (hier leek het op). Moeilijk om ze te verleiden tot een aanbeet. Zwommen dikwijls onder de vlieg door.

Dat is normaal bij karpers hoor. Niet iedere karper wil de vlieg!!

bartkoper85

Quote from: Timvanp on April 10, 2015, 21:24:26
Leuk Bart!

Was zelf ook vroeg thuis van 't werk. Van 17:30 tot 19:30 achter de karpers.
Drie stuk kunnen vangen; alledrie rond de 50 centimeter op een imitatie broodkorst. Zag ongelofelijk veel karpers zwemmen, waren echter al aan het paaien (hier leek het op). Moeilijk om ze te verleiden tot een aanbeet. Zwommen dikwijls onder de vlieg door.
Hier leek het ook op paaien maar af en toe zag je er 10 op een kluit met de bekkies happen naar de pollen rotzooi aan het oppervlakte. ik wist m precies in die baan te gooien en zag zo mijn 'korst' verdwijnen kippenvel en BOEM!  ::goodjob::

Timvanp

Daar heb je zeker gelijk in Sjoerd. Ik heb nog een beetje moeite om 'koel' te blijven, haha.
Ongeduldig met het aanslaan.
::new::

Joost S.

Ik had voor OVM wat 'stokjes' besteld. En ben daar al even mee op voorn gegaan...

Heb nog nooit zoveel gevangen op de vlieg! Man, wat vallen ze dat ding aan. Genieten met een grote G.


Zo simpel iets en het gaat als een trein. Heb er meteen wat meer besteld. Was wel fris vandaag helaas.

sjoerd





Harde wind vanmiddag, erg lastig om de vissen te spotten want in veel sloten waaide de wind in de lengterichting.
In een stadswater was het wel redelijk te doen maar moest ik wachten totdat de zichtbare vissen, binnen werpafstand kwamen.
Gelukkig kwamen er enkele koikarpers na een kwartiertje dichtbij genoeg om een worp te kunnen maken. En één van de vissen was zo vriendelijk om de vlieg te nemen. Toch nog succes na 15 kilometer fietsen ;D ;D

gr Sjoerd


iMarco

Even richting Nederrijn en ijssel geweest maar de harde wind hielp echt niet. Geen vis gezien of gehaakt. Zijn er al mensen die goed vis vangen op de grote rivieren?

Marco

Ps goede beloning voor je kilometers Sjoerd!

wouter veuger

Laatst had je ook al een koi toch sjoerd? Je zit toch niet stiekem in een kwekerij te vissen he... :) ::goodjob::

iMarco


Quote from: wouter veuger on April 12, 2015, 16:29:22
Laatst had je ook al een koi toch sjoerd? Je zit toch niet stiekem in een kwekerij te vissen he... :) ::goodjob::

Toch niet binnen bij de Chinees.... [emoji106][emoji15]?

Wel handig bij harde wind....

hvbuel

Vandaag mijn eerste vis aan de droge vlieg !
Een mooie forel van De Ronde Bleek.
Het begin is er. (eindelijk)

Scaramouche

dat is wel een heel bijzonder getekende vis. Gefeliciteerd, altijd mooi, dat moment dat een vlieg van het oppervalk wordt gesnoept.  ::goodjob::
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

iMarco


Quote from: hvbuel on April 12, 2015, 18:20:40
Vandaag mijn eerste vis aan de droge vlieg !
Een mooie forel van De Ronde Bleek.
Het begin is er. (eindelijk)


Wow supermooie vis hoor.