Doosje voor forelstreamers?

Started by vliegvisserdorian, March 10, 2013, 16:44:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian

Ik ben de afgelopen week weer druk aan het binden geweest maar nu zit mn tweede doosje ook al vol :O met ongeveer half om half forelstreamertjes en de andere helft is gevuld met  van alles en nog wat (wat geen nymph/droge vlieg is). Dus ik ben van plan een nieuw doosje te kopen voor mn forelstreamertjes  en heb dus een beetje gegoogled en bij de sponsoren gekeken maar ik kom er niet echt uit. Wat voor soort doosje(s) gebruiken jullie voor je forel/baars streamertjes?
Ik ben benieuwd.

hilco

etuitje is ook wel handig .......zoek daar maar eens op

kijk maar eens hier


vliegvisserdorian

en je prikt ze in die "vacht" of leg je ze er gewoon in?

vliegvisgek


hilco

toch nog 2x zo veel als dat etuitje hahahaha

Raymond

Ik doe forelstreamertjes gewoon los in een kunststof doosje. Kijk eens rond bij de Blokker, Hema of aanverwanten. Daar moet je voor een klein bedrag wel iets kunnen vinden.

De dozen met foam vind ik persoonlijk echt iets voor droge en natte vliegen en nimfjes.
::wtf::

vliegvisserdorian

Quote from: vliegvisgek on March 10, 2013, 17:54:21
dit is veel beter voor forel en baars spul

http://www.amfishingtackle.nl/vliegendozen/waterproof-fly-box-am-1000

kost geen drol

lol kheb nu precies hetzelfde doosje voor mn nymphjes en droge vliegjes maar daar heb ik ruim het dubbele voor betaald bij die winkelier....
Quote from: Raymond on March 10, 2013, 18:18:12
Ik doe forelstreamertjes gewoon los in een kunststof doosje. Kijk eens rond bij de Blokker, Hema of aanverwanten. Daar moet je voor een klein bedrag wel iets kunnen vinden.

De dozen met foam vind ik persoonlijk echt iets voor droge en natte vliegen en nimfjes.

hmm zal eens rondkijken

Beertje

streamers kun je ook goed bewaren in een cd mapje.je kent ze wel,zo'n mapje met van die plastic hoesjes er in.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

R.S.N Flyfisher

Quote from: vliegvisgek on March 10, 2013, 17:54:21
dit is veel beter voor forel en baars spul

http://www.amfishingtackle.nl/vliegendozen/waterproof-fly-box-am-1000

kost geen drol

Fijn doosje voor dat geld, heb hem ook en er kan best wel veel in.
Meer dan zo'n etuitje..

Deze heb ik ook van A&M, met 1 hand te openen.
Net zo duur als het etuitje, kunnen redelijk wat streamers in en super handig in gebruik door die ,,single hand use".
http://www.amfishingtackle.nl/vliegendozen/am-single-hand-fly-box


Killer-Bug

Mischien niet de goedkoopste maar wel mijn beste tot nog toe !
http://www.fishtec.co.uk/online.cfm/fly-boxes/airflo-competitor-fly-box/40/yes/66036
En je kan ze hier ook verkrijgen ( België ).
8)
May you be in heaven half an hour before

the Devil knows you're dead.

(een oud Ierse  toost)

Henkie

Ik gebruik een streamermapje van Spro. Daar prik je je streamers netjes naast elkaar in. Kost geloof ik iets van 5-6 euro.
Vind hem heel handig want er kan aardig wat in en je stop hem zo in de binnenzak van je vest.

vliegvisserdorian

Quote from: R.S.N Flyfisher on March 10, 2013, 18:55:39
Deze heb ik ook van A&M, met 1 hand te openen.
Net zo duur als het etuitje, kunnen redelijk wat streamers in en super handig in gebruik door die ,,single hand use".
http://www.amfishingtackle.nl/vliegendozen/am-single-hand-fly-box

Ik heb er nu 1tje die daar op lijkt, het enige nadeel van deze is dat het foam op plakplastic geplakt is en dat dan weer in het doosje is geplakt, bij mij heeft het plakplastic losgelaten en is het op een andere plek weer vastgeplakt waardoor er allemaal bobbels in zitten nu en het foam op sommige plaatsen ook los gaat laten. Ik denk niet dat dit hoort te gebeuren na ongeveer 1,5 jaar. Maar ik weet niet of dat dit ook geval is bij dit doosje. Maar het kost inderdaad geen r**t :P

Khoop dat jullie mijn wazige uitleg snappen :P

R.S.N Flyfisher

Quote from: vliegvisserdorian on March 10, 2013, 19:08:12
Ik heb er nu 1tje die daar op lijkt, het enige nadeel van deze is dat het foam op plakplastic geplakt is en dat dan weer in het doosje is geplakt, bij mij heeft het plakplastic losgelaten en is het op een andere plek weer vastgeplakt waardoor er allemaal bobbels in zitten nu en het foam op sommige plaatsen ook los gaat laten. Ik denk niet dat dit hoort te gebeuren na ongeveer 1,5 jaar. Maar ik weet niet of dat dit ook geval is bij dit doosje. Maar het kost inderdaad geen r**t :P

Khoop dat jullie mijn wazige uitleg snappen :P

Als je voorzichtig met de vliegendoos omgaat is er niks aan de hand, kan me niet voorstellen dat deze snel los gaat zitten.
Hij heeft in het foam al voorgesneden naden zitten en de vliegen zijn daardoor goed er weer uit te pakken.
Als het foam te snel los zou gaan (door fabrieksfout bv) is er wel wat te regelen met A&M

vliegvisserdorian

Dat is wel waar, die was trouwens ook van een andere winkel hoor, maar ik vond het niet waard om voor dat tientje dat ding terug te sturen en alle ellende eromheen ;P Maar op de foto op de site van A&M ziet hij er hetzelfde uit en voor dat geld kan je natuurlijk ook niet alles verwachten :P


vliegvisserdorian

ziet er inderdaad ook wel handig uit, hmmm nu wordt het nog moeilijk om te kiezen...

Henkie

Quote from: catchem on March 10, 2013, 20:32:52
Ik gebruik deze.
Die bedoel ik! Dank voor de link, Catchem. Wellicht bestel ik er nog één.

vliegvisserdorian

Kheb dat doosje bij a&m maar besteld (incl materialen om hem vol te binden  :D) , dat doosje lijkt mij uiteindelijk toch het handigst :P

R.S.N Flyfisher


ben

Dat doosje, wat Vliegvisgek presenteerde is volgens mij de beste voor de juiste prijs, ik heb er 4

Erwin

Zelf maken met broodtrommel van 50 cent van de action.

Zie deze link van het forum
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...