Bril

Started by HappyFisherman, July 20, 2011, 16:51:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HappyFisherman

Een paar jaar terug heb ik een polariserende zonnebril gekocht, maar da's niet echt een goeie (lees zooi). Volgens mij ben ik nu wel toe aan een goede bril en wil daar ook best de centjes wel voor neertellen. Op google staat, zoals gewoonlijk, echter weer zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie :D
Welke merken zijn goed of is er in NL een winkel waar je goede visbrillen kunt kopen (wil em natuurlijk wel ff passen met dat dikke hoofd van me HAHA)?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

pepadew

misschien een optie om naar de brillen van FOX te kijken. aangezien dit al een hengelsport/outdoorsport merk is.

ikzelf heb de fox 300 serie. maar dit is het enige wat ik ooit op gehad heb en kan dus niet vertellen van wat voor kwaliteit hij is.
echter kost hij maar 25 euro, dus veel van de 300 serie hoef je niet te verwachten.

Jan Damman

Hallo, ik heb zelf een Julbo bril die gebruik ik ook bij het zeilen in de middelandse zee en de caribean dus die moet wel goed zijn met heel de dag de zon op je kneiter en dus ook op het water.
Deze zijn veelal te koop bij een goede watersport zaak of bij Beversport.
Let wel op de kleur van de glazen, die moeten grijsachtig zijn.

Suc6.

Jan.
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Jan Damman

Even bij de Nautic serie kijken!!!
Mvrgr   Jan.

A bad day fishin' beats a good day workin'.

Sietzezietzevliege

IK draag altijd een polaroid bril aangezien ik 16 ben een pilotenbril maar ze hebben oneindig veel modellen. Waaronder een volledig gesloten speciale visbril. Gele glazen ook nog voor contrast en aangezien het polaroid is alles polariserend en tussen de 30 en 50 euro.

Mvg
Sietze

gerrit

serengeti heb ik ook is een top bril
dus ik wist het wel 8) 8)
grrrrrrrrrrrrrrr gerrit

vliegvisgek

serengeti  heb ik ook koste wel bijna 200 euro maar eerlijk is eerlijk topbril en levert zekers meer vis op met op zicht vissen op de forellekes

HappyFisherman

Dank heren. Serengeti zal het dus wel worden, maar is de kleur van de glazen dan ook belangrijk? Zal morgen eens een paar brillenboeren bezoeken en modelletjes uitproberen met m'n brakke hoofd. Het zal wel zo moeten zijn, maar toevallig is die website van Serengeti uit de lucht :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arno

ik heb in Denemarken een Maui Jim gekocht polariseert aan binnen en buitenkant en dat vind ik een super bril
is ontworpen voor het vissen en surfen in de carib.
als deze ooit kapot gaat rij ik onmiddellijk weer naar Denemarken om een nieuwe te kopen en plak ik er gelijk een week vissen aanvast natuurlijk.

Gr Arno

Marksman

Ik gebruik voor de wat sombere dagen de man-o-war van Costa del Mar. (gele glazen)
Dit merk heeft ook glazen voor de zonnige dagen. 
Niet goedkoop maar een zeer goede bril. Wie de nederlandse dealer is weet ik niet.
Ik kocht deze bril bij Grangers in Londen.

harlin

Quote from: HappyFisherman on July 20, 2011, 20:22:38
, maar is de kleur van de glazen dan ook belangrijk?
Dat is iets persoonlijks denk ik.
Ik heb zelf cocoon overzet brillen.
Begon met een donkere/bruin, goed met volle zon zeiden ze, volkomen gelijk.
Maar in de schemer of bewolking werd het snel minder in mijn beleving.

Heb er al snel een gele bij gekocht, heb die ook op met volle zon.
In de mist (ook s'nachts) achter het stuur ideaal, bruin is ivg met geel niets.
Bruine is hier nu totaal overbodig.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Plantje

Ik heb er eentje van de Hema en eigenlijk moet ik zeggen dat dat een prima ding is!

Alleen de kleur van de glazen is grijs en dat vind ik jammer. Tegen de avond is het inderdaad al snel te donker. En ik vind het altijd wat minder als "de wereld een grijze waas" krijgt :)

Is er wellicht wat te zeggen voor de Tell-Sell-achtige brillen met verwisselbare glazen?

A{b}r{a}xa{s}

#12
Op Bert na hoor ik weinig over meekleurende glazen, terwijl ik dat juist erg handig vind.
Poos terug heb ik wel eens gekeken naar een bril die bij daglicht helemaal niet gekleurd was, maar bij zonlicht meekleurde om zodoende ook bij heel donker weer een bril op te hebben.
Nadeel was toen dat die brillen (in Roosendaal in ieder geval) niet te vinden waren met polariserende glazen.
Maar als Serengeti zonnebrillen ook mee kunnen kleuren moet er lijkt mij wel iets te vinden zijn wat.
Misschien een heel lichte zonnebril die bij donker weer niet te donker is, wel meekleurt, én goede polariserende glazen heeft.
Zoiets zou voor mij ideaal zijn denk.

nog een vraagje...klopt het dat de glazen 2x gepolariseerd kunnen zijn ? binnenkant én buitenkant...heeft dat extra voordeel ??

A{b}r{a}xa{s}

je hebt gelijk, 2x polariserend gaat niet werken, moest ontspiegeld zijn

vraag ik me nog af of er modellen zijn die bij donker weer slechts weinig gekleurd zijn, dus niet al aan de donkere kant zijn, en bij volle zon toch voldoende donker worden ?

(toch binnenkort maar eens de stad in, want met de brillen die ik tot nu toe gehad heb was altijd wel 'iets' :) )

A{b}r{a}xa{s}

komt goed, ik heb nog een weekkie vakantie :)

A{b}r{a}xa{s}

toch nog maar even wachten met die zonnebril (of niet ?).... zijn wat dagen Oostenrijk (waar mn bril wel gesneuveld is trouwens) en een nieuwe hengel tussendoor gekomen....eind van de maand dan maar eens voor een andere zonnebril gaan kijken :)

Jan Bruins

Bram,

veel bril voor weinig:

http://cgi.ebay.com/NEW-Black-Flys-Tortoise-Sh-The-Fly-Polarized-Sunglasses_W0QQitemZ120327303339QQcmdZViewItemQQptZUS_Sunglasses?hash=item1c0410f0ab

heb er destijds lovende berichen over gelezen op het "andere" prikbord en heb me toen eentje besteld.

Voor nog geen € 25,- had ik hem (vanuit Amerika) op de mat liggen.

Ga op het Prikbord maar eens zoeken op Black Flys.

Groet,  Jan


Black Flys Tortoise Sh The Fly Polarized Sunglasses

US $15,99
Ongeveer EUR 11,62


This is a NEW pair of Black Flys tortoise shell (tortoiseshell) "The Fly" polarized sunglasses with brown lens.  These polycarbonate sunglasses provide 100-percent UVA/UVB protection for superior protection from the sun's ultraviolet radiation. Polarized lens reduce glare. The Fly sunglasses feature a nylon frame with precision milled hinges, self-locking screws, and distortion-free, impact-proof polycarbonate lenses. They're great for virtually any outdoor activity or for just walking around town. Black Flys logo is on the left sunglass arm.  Comes with Black Flys mesh case. Dimensions: 3.25 in. x 2.625 in, 5.5 inches standard frame. 
•   Showcase your personal style in these ultra-chic, hard-to-come-by, discontinued sunglasses
•   Black Flys nylon frames are constructed around a wire core, keeping the shape consistent in any extreme condition
•   Sunglasses are injected with the highest quality nylon available and feature optical quality polycarbonate lenses
•   Lenses exceed ANSI standards for shatter/impact resistance
•   Lenses provide 100 UVA and UVB protection
•   Available in tortoiseshell color option
Dimensions:
5.25 inches from hinge to hinge
Materials:
Nylon, Polycarbonate
Model No:
The Fly

Overige objectgegevens
Objectnummer:   120327303339
Objectlocatie:   San Francisco, CA, Verenigde Staten


I don't drink water, fish f*ck in it...

Troutbuster

Broeders, in mijn roerige vliegvisjaren achter me, heb ik intussen heel wat polariserende brillen versleten
Mijn beste bril was er een van Airflo, als goede 2e een van Vision
Nu behoor ik intussen tot de noodzakelijke brildragers onder ons wat betekent dat zonder varifocus voor mij niet meer te vissen valt, en met 2 brillen aan de waterkant ook geen optie is.

Ik bezit nu een goed jaar een Cocoon overzetbril

Ziet er niet echt flitsend uit en het "Ed Stoop" gehalte is vaak hilarisch aanwezig, maar ik moet zeggen dat de polariserende eigenschappen van de Cocoon, en daar gaat het toch om nietwaar, werkelijk zeer goed zijn!!

Dus voor de "bebrilden" onder ons..... COCOON!!!!!

gr.

Jan
"Petri Heil"


vliegvisgek

jan ik heb er zo een bestelt voor die 25 euries dank je voor de tip vr gr vliegvisgek 8)

Troutbuster

Veel vis plezier VVG!!

Jan.
"Petri Heil"


Rossie69

Cocoon heeft wel de mooiste de beste overzet brillen die ik gezien heb van mede vliegvissers en vissers.
die zijn er zekers te spreken over.

heb zelf die van Airflo ook en dan de bruine glazen,ben de super te vreden over en dat voor 20 euro.
helaas zijn ze niet meer verkrijgbaar bij Dyckers.
moet nog elders zoeken.

voor mn zoontje.


vliegvisgek

http://www.fishtec.co.uk/tackle.cfm/fly-fishing/sunglasses/40/6027/Airflo

deze heeft een vismaatje van me henk koste ook rond de 20 of 25 met verzending

Jan Bruins

Vliegvisgek,

de fly bevalt mij heel goed, de glazen zijn niet zo heel erg donker en je kunt hem ook in de schemer nog goed gebruiken.

Veel plezier ermee!
I don't drink water, fish f*ck in it...

maurice

#23
ik heb nu een Byron €17.95 bevalt goed.
mijn Airflo ook goed is over gegaan naar Youri. (zat me iets te strak)

maar moet zeggen dat de serengeti ook zeer goed is.
heb hem vandaag op gehad en echt super.
helaas had ik net een nieuwe Ray-Ban gekocht voor het werk, anders was het zeker zo een geworden.
(maar dan wel met koortjes voor het vissen.) ;D
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

maurice, hadden ze die airflo niet in xxl dan?  ::green:: ::green:: ::green::