Als je je verveelt op een zondagmorgen....

Started by DavidS, August 02, 2015, 10:39:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


MarcelN


DavidS


BV

Marcel, dit is lachen
Jij bent juist de tokie..


David,
Voor het binden : kijk eens naar de filmpjes van Davie Macphail.
Je vliegen zullen dan mischien mooier worden , maar mee vis zul je met mooier niet mee vangen.
Wat ik wel zou adviseren : maak die witte streamer wat volle : enkel de vezels die op de veer staan  en niet de centrale stam zelf, maar dan de vezels van 3 of 4 of 5 veren..

Inderk

De vliegen kunnen inderdaad misschien fraaier gebonden worden.
maar zullen dan niet meer of minder vangen. (Of je presentatie van de vliegen moet dan ook opeens anders worden ;-) )

Verder zou ik hetzelfde doen... lekker zitten binden
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


DavidS

mijn vliegbindmateriaal is wat mijn kippen me leveren, veren die ik in de wei vind, maan- en staartharen van onze paarden, schapewol,  naaigaren van mijn moeder en mijn vrouw, nagellak van mijn dochters, een vise die eigenlijk een multitool op een batterijklem zit (eerste echte vise is besteld) maar op dit moment voldoet dat en ik heb er plezier in om binden/knoeien en mijn eerste 2 forellen heb ik toch gepakt met een zelf gebonden nymf, terwijl ze de aangekochte drijvende vliegen niet bekeken.
Als IK er maar plezier in heb, de kritiek neem ik er graag bij.   ;)

maurice

Plezier & Vangen wat wil je nog meer?
Opbouwende kritiek zo iedereen moeten accepteren.
Zolang deze netjes blijft..
Vooral doorgaan zou ik zeggen.

Ps pas wel op met ongedierte wat betreft " wilde veren"
::bbq:: ::proost:: ::proost::

DavidS

Quote from: maurice on August 03, 2015, 08:53:48
Ps pas wel op met ongedierte wat betreft " wilde veren"

::agree::

die opmerking heb ik nog al ergens gelezen, denk in 1 van de tips: http://www.wizardoffishing.com/index_ned.html

;)




DavidS

Quote from: BV on August 02, 2015, 23:05:50
Wat ik wel zou adviseren : maak die witte streamer wat volle : enkel de vezels die op de veer staan  en niet de centrale stam zelf, maar dan de vezels van 3 of 4 of 5 veren..

die witte "streamer" was eigenlijk bedoeld om nymf te zijn, maar met staartje vond ik hem mooier   ;D

Inderk

Quote from: DavidS on August 02, 2015, 23:49:54
mijn vliegbindmateriaal is wat mijn kippen me leveren, veren die ik in de wei vind, maan- en staartharen van onze paarden, schapewol,  naaigaren van mijn moeder en mijn vrouw, nagellak van mijn dochters, een vise die eigenlijk een multitool op een batterijklem zit (eerste echte vise is besteld) maar op dit moment voldoet dat en ik heb er plezier in om binden/knoeien en mijn eerste 2 forellen heb ik toch gepakt met een zelf gebonden nymf, terwijl ze de aangekochte drijvende vliegen niet bekeken.
Als IK er maar plezier in heb, de kritiek neem ik er graag bij.   ;)
::agree:: ::agree:: ::agree:: ::agree:: ::agree:: ::agree::

Als jij er maar plezier in hebt, dat is het enige waar het om gaat! Wat een ander van jouw beleving vindt, is toch helemaal niet belangrijk?
Kritiek was alleen opbouwend bedoeld!
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


DavidS

Quote from: Inderk on August 03, 2015, 18:08:49
Kritiek was alleen opbouwend bedoeld!
::agree::
En daar ben ik wat mee: hoe het anders/beter kan, waar op letten. Met plezier de kritiek geaccepteerd anders wordt mijn binden niet beter.   ;D