Dordogne/Tarn

Started by Willem, July 11, 2013, 21:09:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willem

Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik met het gezin voor 3 weken naar Frankrijk op vakantie. We beginnen ergens aan de rivier de Dordogne, en dan zien we wel waar we uitkomen. Waarschijnlijk ergens bij de Tarn komen we ook nog langs.

Nou vroeg ik me af of iemand mij kan vertellen hoe het zit met vergunningen in frankrijk. Ik weet dat ze niet heel goedkoop zijn, en dat het volgens mij is opgedeeld per deel ofzo. Als ik dan voor 2 verschillende delen die vergunning moet hebben wordt het helemaal prijzig. Iemand die mij er meer over kan vertellen?

En ten slotte de visserij. Tips voor de forel en barbeel daar? Barbeel is voor mij wel een leuke uitdaging op de vlieg lijkt me.

Alvast bedankt!

Willem

gijsie20

Hoi Willem,

Zie 2 topics hieronder voor een aantal websites omtrent vissen in die regio/frankrijk algemeen, wellicht kom je dan wat verder mbt vergunning etc.

Groet Gijsbert

Rossie69

peter de knoepert zit daar nu toch ook ???

jur606

willem nog 2 weken gaan we weer naar Frankrijk (wederom gaat blijkbaar nooit vervelen)
zitten dit jaar beginnen en blijven er misschien wel vlak aan de dordonge.

vergunningen zijn meestal voor 1 of 2 weken (je hebt ze ook wel langer)
de Dordonge als ik het me goed herinner en wat zijriviertjes gloof iets van 30euro 14 dagen ofzo
bij de cigaren zaak of lokal vvv of zoiets te verkrijgen.


mijn hoofdmoot zal  geen barbeel zijn (weinig gezien in voorgaande keren in het gebied waar ik zat, ze zullen er wel zitten maar nooit gespot)
mijn target (en hopelijk zal dit ook lukken) zal grote kopvoorns worden met een 4tje en misschien forel als ze willen.

in de dordonge zelf dan wel in de kleine riviertjes erheen (lekker riviertjes lekker afstruinen klimmen klauteren soms zelfs stukje zwemmen en zo op mooie stukje komen :) we zullen zien, hoofd moot is verre van vissen maar meestal lukt het wel een aantal keer per vakantie.

s6 en geniet ervan