Kyll recente info

Started by MartinT, August 05, 2020, 15:31:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MartinT

Mannen,
zit momenteel aan de Kyll maar laat de vlieghengel bij 30+ maar in de auto. Ook de waterstand is niet echt uitnodigend.
Afgelopen maandag het nieuwe stuk bij Birgel/Birresborn verkend. Veel vis gezien maar met rust gelaten. Zat allemaal in de weinige stukken waar nog wat water in zat.

Grote Barbeel en joekels van Kopvoorn die in dit al opgewarmde water om je benen zwommen. Mooi om te zien maar het water moet niet verder zakken.
Stuk wat ook volledig geblokkeerd door boomstammen en overig vuil, begrijp dat de jaarlijkse schoonmaak door Corona dit voorjaar niet is doorgegaan.

Nu mijn vraag: zit begin oktober met een paar vismaten in Stadtkyll.
Wie wil en kan me wegwijs maken inzake stukken en adressen voor vergunningen waar we zonder teveel 'Indianen kruipdoor sluipdoor' kunnen vissen met 4 man?
Ook een linkje naar de waterstanden zou gewaardeerd worden.
Info mag uiteraard ook via PB.

Ik vraag dit omdat ik alleen wat oudere info aantref en deze vlg mij niet actueel meer is.

Misschien ook wat info over het stuk bij Densborn. Wat nu wel en niet mag en nog steeds bij de Ecke vergunningen vrij verkrijgbaar?
Was gesloten vanmorgen anders was ik er wel even zelf opuit gegaan.

Troutbuster

Martin,

Kijk hier maar eens,

http://www.asv-kronenburg.de

Het nieuwe stuk Birgel/Lissendorf is alleen het eerste stuk stroomop de moeite, verder stroomaf niet te doen qua bereikbaarheid etc...


Starten bij de brug over de Kyll tusen Birgel en Lissendorf (kan je ook prima parkeren) Stroomop ligt een mooi aantal pools met goed bestand forel (tenminste begin juni ! ::))

Het "oude" stuk vanaf Stadtkyll naar Junkerath is bekent neem ik aan alhoewel het vroeger zwaar begroeide stadsdeel helemaal is opgeknapt en goed bereikbaar nu.

Helaas mogen gasten niet meer stroomop vissen vanaf Stadkyll  :( (was altijd een van de mooiste stukken vooral bij Hammerhütte)

Vergunningen nog staads bij het Aral tankstation in Stadtkyll.

Succes en groet,

Jan.


"Petri Heil"


MartinT

Bedankt Jan,
Birgel/Lissendorf heb ik maandag bekeken idd. Stroomafwaarts echt niet te doen. Wordt mooi aangeboden maar eigenlijk onvisbaar. Stroomopwaarts is ook niet te doen met 4 man, we zullen ons moeten opsplitsen.
Zal het stuk Stadtkyll de komende week eens bekijken.
Groet,
Martin

Rob Hermens


wimcobra

Als die ecke gesloten is, even aanbellen bij pension klassen. 😉

MartinT

Bedankt voor de info, gaan begin oktober.

guidogast

Eind juli één dag gevist, in de Kyll bii Lissingen, bij EUL Hobby und Haus in Gerolstein waren van de plm.8 trajecten waar zij dagkaarten voor verkopen, alleen nog voor Lissingen twee kaarten beschikbaar. Achteraf begrijpelijk, het was verschrikkelijk slecht. Ook grote stukken erg lastig waden doordat het vrij diep was icm grote keien op de bodem. Doe je al die moeite voor een mooie vangst, oké. Maar dit was echt niks. We kregen hier toch wel echt de indruk dat er door corona al heel het seizoen geen forel was uitgezet, in tegenstelling tot wat ons in de winkel verteld was.
::agree::

Gert

#7
Ik zit er over te denken om van de week een paar dagen naar Kyllburg te gaan. Wordt wederom mooi weer, en de waterstand is blijkbaar al erg laag. Iemand daar recent nog geweest of ook nog plannen? Tips welkom.

En anders misschien naar Bissen.

Gert

Ik ben van de week op de camping geweest en heb woensdag en donderdag gevist. Eerste dag na een verplichte break ivm onweersbui maar gericht op alvertjes gaan vissen want ook al zat er misschien wel forel, die kregen geen kans om de vlieg te pakken zo snel als die alvertjes er op duiken. Met een #2 best leuk om die te vangen. En zelfs een hele mooie forel bijna kunnen landen omdat die - als een snoek - zo'n gehaakt alvertje van 10cm dwars in de bek had gepakt en pas net boven het schepnet losliet.
En evengoed nog wel forel gevangen met het kleine vliegje.
De tweede dag maar meteen met de #2 begonnen. Wist wel een aantal forellen te haken tussen de alvertjes door en er was 1 stek waar veel forel zat. Maar was helemaal tussen de bomen, eigenlijk te diep voor mijn ook nog eens lekkende waadbroek en als mijn vlieg dan eindelijk landde daar waar ik m wilde hebben, viel ie precies op een langsdrijvend boomblaadje. Lang leve de herfst.  ;D
Maar goed, toch lekker gevist en ik was niet de enige. Werd wel veel geklaagd over de slechte forelbezetting (of zijn ze gewoon niet meer zo makkelijk te vangen als aan het begin van de zomer?)