Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Koen

cool :P ach, beter iets dan niets he  ;D

Gerrit59

Geep on the fly?
Nog niet eerder gezien...


Gerrit

Hidde

op de kristal shrimp dan.. maargoed , was wel grappig maar liever die forellen.

Caslambalk

Quote from: Stefan Schout on May 12, 2016, 12:51:05
'een witte karper palmer' ..... is dat gewoon een gepalmerde vlieg met een witte veer of? Hoe ziet dat er dan uit?

Ja dat is een grote palmer met een witte veer, hij zinkt alleen wel.
als ze me missen ben ik vissen ;)

Beertje

Quote from: Gerrit59 on May 13, 2016, 22:32:57
Geep on the fly?
Nog niet eerder gezien...
Gerrit

Denemarken vissers kunnen je vertellen dat ze net zoveel geep dan forel vangen.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Koen

Quote from: Caslambalk on May 14, 2016, 17:11:59
Ja dat is een grote palmer met een witte veer, hij zinkt alleen wel.

Heb je daar een fotootje van toevallig?

sjoerd

Quote from: Koen on May 15, 2016, 11:57:17
Heb je daar een fotootje van toevallig?

Maar Koen je weet als ervaren vliegvisser toch wel hoe een palmer er uitziet!!!!?????
Bovendien, probeer liever eens een carpbol(zalmeitje) voor de karper. Werkt goed hoor.

Gerrit59

Sjoerd, wie weet waar Cas mee komt... :)

Gerrit

Koen

Quote from: sjoerd on May 15, 2016, 12:28:01
Maar Koen je weet als ervaren vliegvisser toch wel hoe een palmer er uitziet!!!!?????
Bovendien, probeer liever eens een carpbol(zalmeitje) voor de karper. Werkt goed hoor.

Ja, maar maat enzo is altijd handig om te weten. Ik ga het morgen proberen. Als het niet lukt dan ga ik met de penhengel er op uit :P

Caslambalk

Quote from: Gerrit59 on May 15, 2016, 15:01:03
Sjoerd, wie weet waar Cas mee komt... :)

Gerrit

Ik heb geen idee hoe ik een foto moet uploaden ;D
als ze me missen ben ik vissen ;)

jo flyfishing

Na de valse start van vorige week toen ik mijn dozen met streamers vergeten was, deze keer wel alle materiaal bij, maar iet of wat ruigere omstandigheden.

Zeker 6bft noord-noordwesterwind maakten het er niet makkelijker op.

Toch een baars kunnen lospeuteren. niet gemeten maar zal 45-50cm geweest zijn. Wat een vechter, kon de hengel in een mooie hoepel trekken.

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bone F

#236
Mooie zeebaars hoor ik had er vorige week een stuk of 10, maar dan we half zo groot als deze. :(  Maar dat maatje komt bij ook nog wel aan de beurt (hoop ik).
Waar ving je hem/haar op?

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Hidde

nice! volgende week weer de Europoort in.. ,moet de eerste zeebaars vh seizoen nog vangen..

Bone F

Die vinden dat kleurtje dus ook aantrekkelijk. Ik heb altijd zoiets van doet zeer aan je ogen😩

Bert J.

Mooi werk, Hidde!

Mooie zeebaars Jo! Volgende week gaan we voor het eerst een poging wagen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

jo flyfishing

hehe, was een van de weinige streamers die ik bij had met anti-wier.
Meestal vis ik daar ook niet mee, maar was vrij ondiep om met de di3 lijn te vissen en ik had er al een paar streamers 'geparkeerd' op de bodem.
Helpt echt wel. Moet maar een uitzoeken hoe je dat goed inbindt.

Quote from: Bone F on May 16, 2016, 12:46:29
Die vinden dat kleurtje dus ook aantrekkelijk. Ik heb altijd zoiets van doet zeer aan je ogen😩
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

MarcelN

Je kunt je streamers ook op Partridge JS Sea Streamer Grey Shadow haken binden, die trek je zo los van de stenen (buigen uit) en tangetje erop en hup weer goannnn ;)
Wel regelmatig slijpen natuurlijk.

jo flyfishing

Zal eens zien of ze op de fly fair te vinden zijn.

Quote from: MarcelN on May 17, 2016, 22:44:41
Je kunt je streamers ook op Partridge JS Sea Streamer Grey Shadow haken binden, die trek je zo los van de stenen (buigen uit) en tangetje erop en hup weer goannnn ;)
Wel regelmatig slijpen natuurlijk.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

FSCHAMP

 ::goodjob::    Jo

Mooie baars. Ik vernam vandaag van mijn college dat Kim Coremans van het weekend er 24 had (scholenbaarzen).

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

jo flyfishing

Eerste maal zeebaars(jes) in de dubbele cijfers.
Nummer 1:


Nummer 15

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Bert J.

Leuk werk Jo! De groteren moeten er zo langzamerhand ook wel eens zijn.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Hidde

Hele dag op die stek gestaan?

jo flyfishing

#248
nee, hoogwater kan je daar niks, dan was ik ergens anders, maar daar heb ik niks gezien.
Heb daarna nog 2 uur van afgaand tij terug daar gevist, en er waren er nog een paar. helaas ook een zeehond (voor de vis dan toch)
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

j.klopper

was jij dat op de kop vd pier?Er was iemand met een spinhengel ook.