Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mettrop

Quote from: sjoerd on May 08, 2016, 20:42:07
OK, nu vind ik zelf 26/00 wat aan de lichte kant met name als je in obstakel/plantenrijk water vist.Minimaal vis ik 27/oo stroft  maar eigenlijk zou je de breeksterkte moeten weten/noemen want dat kan bij dezelfde lijndiameter bij verschillende merken natuurlijk nogal wat verschillen. En laten ze nou vaak graag bij gele plomp/waterleliebedden liggen. Dan gebruik ik liever 30/00 want dan kun je een vis net wat beter handelen en voorkomen(lukt niet altijd) dat de vis de planten induikt.En ook bij vastzwemmen blijft de lijn dan meestal wel heel.

Waren kleinere karpertjes, ongeveer 10 pond. Haakte m stijf tegen een fontijnkruid bed en daar zat ie in 2 seconden in. Gewoon vette pech.

Gerrit59

Je zult het zien Joost..... de aanhouder wint!

Gerrit

sjoerd

Joost,

probeer het nu eens met een langzaam zinkende vlieg. Gaat echt veel beter dan drijvend! Dar vang je alleen maar snoek aan haha,
Ofschoon, je moet hem of haar wel even landen voordat je van een geslaagde vangst kunt spreken. Zou hem dus nog maar niet even van je wenslijstje afhalen toch?
Als de karpers echt aan het paaien zijn is het lastig om ze te verleiden. Maar anders moet het toch wel lukken hoor Joost. We lezen het binnenkort wel.
Oja eenmaal verstoorde karpers kun je wel vergeten,het heeft dus geen zin om daar 2 uren achtereen op te blijven vissen! Enkele pogingen en dan verder op zoek naar vis die wel wil azen maar vergeet niet dat je soms wel meert dan 10 vissen moet aanwerpen om er eentje te haken. Soms lukt dat al met de eerste vis, soms pas met de laatse vis die je aanwerpt. Dat is nu eenmaal vliegvissen op karper.
Zo maar maar tips , doe je voordeel ermee zou ik zeggen.
succes!!

merijn1982

Gistermorgen even een paar uurtjes 'gekregen' omm op moederdag te vissen. Karper was het doel en karper werd gevonden!
Heb verschillende wateren bezocht waarvan er in 1 volop werd gepaaid door de karper. Heb er 10 minuten naar staan kijken en ben weer verder gegaan. Ik wist er uiteindelijk 3 te vangen en een aantal te verspelen en te missen ( om vervolgens wel de boom of struik achter me beet te hebben☺ )



Tight lines!!

sjoerd

Lekker Merijn,
gisteren helaas geen tijd , "moest" met vrouwlief fietsen. Wel in een prachtig gebied gefietst in  het Vechtdal, waar ze bezig zijn met nevengeulen etc. Dat beloofd wellicht nieuwe perspectieven in de nabije toekomst.
Mar het is mooi karperweer alleen die rotwind wat maakt dat je ze niet overal kunt spotten,als ze dan al hoog zitten.

merijn1982

Dank je! Ik wilde ook nog wel even door gister. Maar ook ik had verplichtingen. Wat je schetst klinkt goed. Wellicht over een paar jaar heb je er weer flink wat viswater bij.

Ja wind was wel een btje een spelbreker. Golven, stroming en minder zicht. Maargoed ondanks dat een leuke sessie!!
Tight lines!!

Plantje

Of het wordt gedaan door Natuurmonumenten en we hebben er over een paar jaar weer een paar monumenten bij waar we naar kunnen kijken maar waar we niet mogen vissen.

Joost S.

#207
@Sjoerd

Ik heb de snoek geland, met mijn net, netjes onthaakt, zat in het hoekje van zijn bek.



Wel was mijn fluorcarbon over een centimeter of 20 beschadigd. Ben daarna ook naar huis gegaan. Moet wel eerlijk zeggen, dat ik hem ook niet helemaal tel. Want het is nu maar een bijvangst he. Maar ok, ik heb er aan geproefd haha.

Ik viste voor het eerst met een droge vlieg. Afgelopen 2 jaar met langszaam zinkend gewerkt. 1 los schieter gehad, was nog in het begin. (Wel een hele grote;-) )

Vandaar eens drogend geprobeerd.

Nu de lijn weer vervangen en zit nu een zinkende op. Ga daar van de week nog eens proberen.

Bedankt voor de tips. Ik blijf inderdaad vaak te lang hangen bij 1 of meerdere karpers. Kreeg nu de wijze les zo voor mijn neus, want 300 meter verder zaten er dus tientallen.

Maar voor het vliegvissen, viste ik altijd met de pen of de korst op karper. En toen was ik wel heel succcesvol. Daarom vind ik het zo teleurstellend van mezelf. Ik kon vooral met de korst mooie resultaten boeken.

Het gaat ook goed, tot het moment dat ze de vlieg moeten op slikken, dat gebeurt nog niet. Maar ik spook ze niet weg, kan ze goed vinden, zie ook wat azen is en wat niet. Kan goed verschillende types water 'lezen'.

Maar toch.... Nul resultaat haha!

Maar het komt goed.... ;-)
--

Mooie Merijn, die torpedos.

Gerrit59


merijn1982

Gister avond nog even achter de karpers aan. Weer was niet top maar ik moest het even proberen! Het zicht was slecht door de wolken dus spotten was erg lastig. Toch als je goed kijkt en geduld hebt zie je dat de karpers zich toch verraden. Subtiele belletjes. Een takje dat beweegt. Een klein kolkje van de staart of een stofwolkje.
Ik krijg een paar aanbeten en sla een paar keer een gat in de lucht. Als ik er uiteindelijk een haak zwemt ie gelijk de takken in en weet daarmee de haak te lossen en in de takken te parkeren. Met het gevoel dat ik er een moet vangen blijf ik stug doorvissen en tegen half tien is het dan gelukkig toch raak. Een leuk schubje vecht voor wat hij waard is.

Het was al te donker voor een vis-selfie dus ff snel een plaatje in het gras en weer terug in het water.
Tight lines!!

Mettrop


johan1965

Vanavond, net voor een hoosbui, beet deze mooie karper op mn broodkorst imitatie(stukje spons en foam). Zag hem azen onder een overhangende struik. Broodkorst erbij en na paar seconden al beet. Niet gemeten vanwege felle regen maar direct terug gezet. Schepnet is 50*50.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Mettrop

Mooie vis, maar het wordt wel tijd voor een groter net!

Caslambalk

Hallo, gister na een paar sessies is het me gelukt om een karper te vangen op de vliegenhengel.
Ik had hem gevangen op een witte karper palmer met als verklikker een stukje tape.
Hij was 43cm lang en ongeveer 2 kilo zwaar.
als ze me missen ben ik vissen ;)

Stefan Schout

'een witte karper palmer' ..... is dat gewoon een gepalmerde vlieg met een witte veer of? Hoe ziet dat er dan uit?

Gerrit59

Zie je wel dat de aanhouder wint Cas?

Gerrit

sjoerd

dinsdagmiddag even naar de koperenplas geweest. Het was een stuk lasriger dan een tijdje terug toen ik er 15 stuks pakte waaronder enkele 70 cm vissen.
Nu had ik er slechts vijf stuks van onderstaand formaat. De vis aasde nu ook niet aan de oppervlakte. Ja later in de middag en toen kon ik er twee op zicht aanwerpen, dat was wel leuk.
Wel zag ik bij aankomst een aantal enorme spiegelkarpers zwemmen maar .......na overleg met de beheerder had hij toch liever niet meer dat vliegvissers daar op karper visten. Reden: sommige vliegvissers zouden wel een kwartier tot een half uur bezig zijn geweest met de dril van de voor hem ( dure) karpers. Helaas voor mij dus, geen karper op de vlieg die middag.!!

Gerrit59

Lijkt me wel een speciale ervaring, een flinke karper drillen vanuit de bellyboot...

Gerrit

FSCHAMP

Schitterende vissen heren.

Zelf ben ik vorig lang weekend enkele dagen gaan vissen in het Zwarte Woud. Enkele foto's vind je terug op volgende link Zwarte Woud

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

sjoerd

Quote from: Gerrit59 on May 12, 2016, 20:34:19
Lijkt me wel een speciale ervaring, een flinke karper drillen vanuit de bellyboot...

Gerrit

Met snoek heb ik wel ervaring vanuit de BB. Met karper nog niet. De karpers die ik zag zwommen overigens in het ondiepere deel waar de vissteiger is aangelegd. Je kon ze dus mooi( als het mocht) vanaf de kant aanwerpen.

Hidde

kort tripje DK vorige week , weer was iets te goed , allemaal veel geep gevangen en ik 4 mooie zeeforellen , broer had er ook 2 , de andere 3 helaas niet.

fot's zijn vd 1e en 4e vis.






Gerrit59

Mooie vissen Hidde, vooral de tweede...

Gerrit

Hidde

zoals de laatste foto had ik er dus nog 2 , moet zelf zeggen dat ik erg blij was met de eerste vis , toen ik in de auto heen zat te bladeren in een magazine zei ik nog , als ik zo'n vis vang ( redelijk formaat searun brown) is mijn trip geslaagd...

vis van de laatste foto was wel duidelijk fitter.

Koen

Geen foto's van de geep?  ;D

Hidde

#224


zenuwachtige stinkvis ..... al waren ze soms nog redelijk sterk en schenen ze groot te zijn dit jaar....