Vangsten van het seizoen 2016

Started by maurice, January 01, 2016, 13:01:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

merijn1982

Mooi gert!! Vind ze groot het mooist om te vangen maar klein het mooist om te zien!
Tight lines!!

Gerrit59

Mooi Gert!
Het blijft een prachtige vis om te zien, ook al is ie klein...

Gerrit

sjoerd

Gisteren even een uurtje op de brasems. Weer wat anders dan het vissen op grote forellen in het Lauwersmeer, een dag eerder.
(zie post vliegvissen op forel Lauwersmeer voor verslagje)
de brasems waren al gearriveerd en kwamen naar de oppervlakte maar waren nog niet erg actief, zoals ik het graag zie. Toch een paar kunnen foppen. Helaas komende week weer kouder weer en dat is niet bevorderlijk voor de brasemactiviteit aan de oppervlakte.
Langs de oever lag nog een snoek, die kennelijk wist dat het gesloten tijd was, haha.

de eerste van het prille seizoen, een lelijk vrouwtje

Vol met paaipukkels getooid dit mannetje.

merijn1982

Mooi werk op een lichte uitrusting!
Tight lines!!

Bone F

Ik vroeg mij al af waar blijven ze en ze zijn er dus. Voortaan niet meer zo knijpen hoor 😉

sjoerd

Haha Frans, lijkt erger dan het was. Je moet ze wel een beetje vasthouden anders vallen ze en dat wil je niet.
Vanmiddag nog evenb achter de brasems aan geweest. Lekker op zicht werpen naar azende vissen, die vlot met de eerste worp de nimf namen. Elders al paaigedrag maar ook daar enkele weten te vangen en nog wat voorns, een winde en later nog een graskarper gemist die de droge vlieg wilde!! Sloeg helaas te snel.



deze vis is duidelijk nog niet afgepaaid en zit vol met eitjes.

mooi die zichtvisserij

Mooie grote voorn, maar deze werd nu eens NIET met de hengel gevangen maar
kon ik met de hand grijpen terwijl deze aan het raggen was tegen de oever

moelijk te zien maar drie snoeken waren druk aan het paaien in de oeverzone.
Het water in de Ijssel stijgt en dus ook in de sloten die daarmee in verbinding staan.

merijn1982

Tight lines!!

Plantje

Ongelofelijk....vissen zo uit het water pakken...

Gerrit59

Mooie 'post' weer Sjoerd!

Gerrit

Nootjez

Vandaag gevist op Kluizen van 13u tot 17u30. Tegenwoordig slechts 12 € voor een halve dag, en je mag dan nog een visje meenemen ook.
Bij aankomst werd ik direct omgeven door vele muggen en bibio's. De vissen hadden de mooi gedekte tafel echter nog niet opgemerkt. Heel de namiddag slechts 1 vis in de oppervlakte zien draaien.

Diep vissen dus, net als 3 weken geleden met een grote zonkerbooby. Toch een vijftal mooie vissen waaronder 3 vijftigplussers gevangen!
Eentje had in zijn bek zoveel muggenlarven, dat ik met afvraag hoe hij mijn vlieg nog heeft kunnen binnenkrijgen... echt genoeg larven om een hele namiddag brasems te pesten met de vaste stok.

Nu het weer beter gaat worden, zal het water wel snel opwarmen. Binnen een maandje is dan weer de mooiste tijd op Kluizen aangebroken, als die kapitale forellen zich als leeuwen op de droge vliegen storten!

Scaramouche

Ik had gisteren eindelijk ook weer eens een paar visjes die het formaat postzegel ontstegen. Alles aan de nimf; droge vliegjes wilden ze niet hebben. Een paar mooie donkere ruisers van ongeveer 25cm. Er zitten nog grotere, die komen volgende week wel aan de beurt (hoop ik)

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

Schitterend die gouden rakkers!

Gerrit59

Blijft mooi die ruisers op de vlieg.

Gerrit

Joost S.

Ik had vandaag ook een paar mooie ruisers. Ik vind dat zo mooi he, met dat lichte spul op die prachtige witbroodrovers.

Daar wil ik heel graag een 3 voor hebben ooit. Lijkt me helemaal fantastisch.

merijn1982

Ik vang ze op een #2 joost. Topsport!
Tight lines!!

iMarco

In wat voor soort water vangen jullie die beestjes....? Ik zie ze nergens.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

merijn1982

Dat verschilt marco. Ik vang ze soms in stadswater maar ook op de randmeren langs de rietkragen. In sommige polders zijn ze ook goed vertegenwoordigd. Maar in andere weer totaal niet. Geld ook voor stadswater trouwens... je komt er pas achter als je ze gaat vangen ergens of met warm weer als je ze kan spotten. Kwestie van op onderzoek uitgaan in je omgeving
Tight lines!!

iMarco

Dank Merijn, ik zal eens extra opletten met de komende warme dagen.

Ruisvoorn vijvers bestaan zeker nog niet [emoji38]....?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

sjoerd

Gisteren heerlijk gevist op de Koperenplas met de BB.
Ik had de hele plas voor mij alleen, ongekend.
Wist er 15 stuks te vangen tussen de 50 en 70 cm. Dat zijn toch mooie sterke vissen
die soms loodrecht de diepte indoken of je op afstand, even een stukje backing lieten zien.Soms op een droog vliegje en soms op een natte vlieg of streamer.
Tevens uitstekende geslaagde test voor mijn nieuwe A&M reeltje. Wat een kwaliteit voor zo weinig geld!
Een slip die je zelfs als het moet muurvast kunt zetten maar ook boterzacht kunt afstellen en dat voor
iets meer dan 50 euro!


loodrecht weer de diepte in

ik heb kleine handen zo te zien bij deze 70 plusser

mooi reeltje en mooie vis

Gerrit59

Oei.....
En weer mooie plaatjes Sjoerd!

Gerrit

Scaramouche

Quote from: iMarco on May 03, 2016, 20:58:09
In wat voor soort water vangen jullie die beestjes....? Ik zie ze nergens.

Zoek heldere slootjes met veel waterplanten. Als daar een beetje leven in zit dan zit er bijna altijd ook wel ruisvoorn. Ze zwemmen meestal in scholen dus je zult ze wel moeten zoeken, maar als je er eenmaal eentje hebt, dan volgen er bijna altijd meer. De grotere blijven in mijn ervaring altijd wat dieper.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Bone F

Mooie plas, mooie plaatjes, mooie vissen, net echt "wilde" visserij  :D

Mettrop

Net mijn eerste karper op de vlieg gevangen, visje van een cm of 60. Allemachtig wat een enorme kick!

sjoerd

Quote from: Mettrop on May 04, 2016, 23:02:36
Net mijn eerste karper op de vlieg gevangen, visje van een cm of 60. Allemachtig wat een enorme kick!

Ja dat gevoel ken ik al jaren, haha. Karper op de vlieg is echt gaaf werk om te doen.

Mettrop

Een #9 krom tot in t handvat! Helaas is foto's uploaden nog niet gelukt. Wordt steeds verslavender dat vliegvissen!